ترفندهای تمیزکردن اتو

تمیزکردن اتو

اتو یکی از وسایل پرکاربردی است که در خانه‌های ما مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌ویژه اگر آراسته‌بودن ظاهر برای شما حائز اهمیت باشد، از آن دسته افرادی خواهید بود که به شکل مداوم از اتو استفاده می‌کنید. باتوجه‌به استفاده مستمر، این دستگاه نیز مانند سایر لوازم‌خانگی نیاز به نگهداری، سرویس‌کردن و تمیزکردن اتو خواهد داشت و درصورتی‌که توجهی به این نکات نداشته باشد، عملکرد دستگاه دچار افت کیفیت و عمر دستگاه کوتاه‌تر می‌شود. بنابراین اگر دوست دارید اتوی شما دچار افت کیفیت نشود، باید به شکل دوره‌ای این دستگاه را تمیز و سرویس کنید. در این مطلب از بلاگ المارکت قصد داریم به بررسی چگونگی تمیزکردن اتو بپردازیم و نکات نگهداری اتو در منزل را مورد بررسی قرار دهیم. با رعایت این نکات شما می‌توانید تا مدت‌های طولانی از اتوی خود استفاده کنید.

نحوه تمیزکردن اتوبخار

باتوجه‌به اینکه اتو بخار با استفاده از آب و بخار آن کار می‌کند، باید به شکل منظم این دستگاه را تمیز کنید. در غیر این صورت رسوبات بر روی صفحه اتو تجمع می‌کنند و ممکن است اجزای داخلی اتو نیز زنگ بزنند و مجرای بخار اتو دچار انسداد شود. باتوجه‌به این توضیحات پیشنهاد می‌شود تمیزکردن اتو را به شکل دوره‌ای مدنظر داشته باشید و این دستگاه را به حال خود رها نکنید.

تمیزکردن کف اتوبخار

تمیزکردن اتو

برای تمیزکردن کف اتوبخار روش‌های مختلفی ارائه شده که در این بخش نگاهی اجمالی به این روش‌ها خواهیم داشت. توجه داشته باشید که روش‌های زیر برای اتوبخارهای معمولی است و درصورتی‌که جنس کف اتوبخار شما، از مواد نچسب یا مواد خاص است، بهتر است برای تمیزکردن آن‌ها از مواد مخصوص تمیزکردن اتو استفاده کنید.

تمیزکردن اتو با آب و جوش‌شیرین

باتوجه‌به خاصیت قلیایی جوش‌شیرین، این ماده می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای تمیزکردن کف اتوبخار باشد. برای این کار تنها کافی است کمی جوش‌شیرین را در آب حل کنید و سطح کف اتوبخار را با خمیر ایجاد شده بپوشانید. سپس با استفاده از یک دستمال پارچه‌ای نم‌دار، کف اتوبخار را تمیز کنید. پس از انجام این کار، صبر کنید تا کف اتوبخار خشک شود و سپس می‌توانید آن را به برق بزنید.

تمیزکردن اتو با اسفنج‌های ظرف‌شویی

با استفاده از اسفنج‌های ظرف‌شویی نیز می‌توان کف اتوبخار را تمیز کرد. برای انجام این کار، ابتدا اسفنج را کمی به مایع ظرف‌شویی آغشته کنید و سپس سطح کف اتوبخار را شست‌وشو دهید. پس از شست‌وشوی کف اتوبخار با اسفنج، آن را با دستمال نم‌دار پاک کنید و صبر کنید تا کف اتوبخار خشک شود.

تمیزکردن اتو با سرکه

اگر کف اتوبخار شما کثیف شده و تکه‌های پارچه سوخته به کف آن چسبیده است، پیشنهاد می‌شود برای تمیزکردن اتوبخار از سرکه سفید و نمک طعام استفاده کنید. این ترکیب ساینده‌ای ملایم است که می‌توانید هرگونه آلودگی که بر روی کف اتوبخار وجود داشته باشد را پاک کند.  برای استفاده از این ترکیب، به میزان مساوی نمک طعام و سرکه سفید را مخلوط کنید. با استفاده از یک دستمال تمیز، این ترکیب را بر روی کف اتو بمالید و پس از گذشت چند دقیقه، با استفاده از یک دستمال نم‌دار، سطح اتو را پاک کنید. درصورتی‌که کف اتوی شما بسیار کثیف شده است و با یک‌بار انجام این کار، آلودگی‌ها از بین نمی‌روند، می‌توانید این کار را چندبار تکرار کنید. درصورتی‌که مجاری بخار در کف اتو مسدود شده‌اند، می‌توانید هنگام شست‌وشو با سرکه، با استفاده از خلال‌دندان، این مجاری را باز کنید.

تمیزکردن بخش داخلی اتوبخار

ممکن است برخی از بخش‌های داخلی اتو نیز دچار انسداد و گرفتگی شوند، ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود پس از تمیزکردن کف اتو، بخش داخلی اتو را نیز شست‌وشو دهید. برای تمیزکردن بخش داخلی اتو بخار ابتدا ترکیبی از آب و سرکه سفید تهیه کنید و آن را داخل مخزن اتو بریزید. این ترکیب خاصیت پاک‌کنندگی و رسوب‌زدایی خواهد داشت و می‌تواند اتوی شما را به بهترین شکل تمیز کند. پیش از استفاده از این روش، دقت کنید که دستگاه نسبت به استفاده از سرکه حساس نباشد. می‌توانید دفترچه راهنمای اتو را مطالعه کنید.  اتو را بر روی داغ‌ترین حالت خود قرار دهید. یک حوله را بر روی میز اتو خود قرار دهید و آن را اتو کنید تا ترکیب موجود در مخزن آب اتو تخلیه شود. پس از گذشت چنددقیقه و فشردن دکمه بخار، مخزن را از محلول خالی کنید. سپس یک‌بار مخزن اتو را با آب پر کنید و بخاردهی را تکرار کنید. پس از انجام این کار، دستگاه شما برای اتوکردن انواع لباس‌ها آماده است.

نکات مهم در نگهداری اتوبخار

  • درصورتی‌که تکه پارچه سوخته یا پلاستیک به کف اتوی شما چسبیده است، سریعاً آن را جدا کنید. می‌توانید با استفاده اسفنج تکه پارچه سوخته را جدا کنید. پلاستیک چسبیده به کف اتو نیز با استفاده از یک کارت اعتباری به‌راحتی جدا می‌شود.
  • برای جلوگیری از انسداد و جمع‌شدن رسوب در بخش‌های داخلی اتوبخار، پیشنهاد می‌شود از آب تصفیه‌شده یا آب کتری سردشده برای اتو استفاده کنید.
  • سیم برق اتو را مورد بررسی قرار دهید و اگر سیم اتو دچار ساییدگی یا پیچ‌خوردگی شده بود، نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
  • کف اتو و بخش داخلی اتو را به شکل دوره‌ای و منظم تمیز کنید. تمیز‌کردن اتو به شکل منظم می‌تواند باعث افزایش طول عمر دستگاه شود.
  • نحوه صحیح قراردادن اتو در کمد از مهم‌ترین نکات نگهداری اتو است. اتو را به شکل عمودی داخل کمد قرار دهید و از قراردادن اتو به شکل افقی خودداری کنید.
ترفندهای تمیزکردن اتو

هرچند وقت یک‌بار باید تمیزکردن اتو را انجام دهیم؟

تمیزکردن اتو یکی از مهم‌ترین نکات نگهداری اتوبخار است که پیشنهاد می‌شود آن را به شکل منظم انجام دهید. با‌توجه‌به میزان مصرف، پیشنهاد می‌شود تمیزکردن اتوبخار را به شکل هر سه الی شش‌ماه یک‌بار انجام دهید. تمیزکردن دوره‌ای و هر شش‌ماه یک‌بار اتوبخار می‌تواند سلامت دستگاه را تضمین

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*