اتو بهتر است یا بخارگر؟ مقایسه اتو و بخارگر

مقایسه اتو و بخارگر

از آن‌جایی‌که پوشیدن لباس‌های صاف و اتوشده می‌تواند تأثیر شگرفی در زیبایی استایل شما داشته باشد و شما را به فردی خوش‌استایل و خوش‌پوش تبدیل کند، پیشنهاد می‌شود همواره از جدیدترین نسل اتوهای موجود در بازار استفاده کنید. استفاده از جدیدترین نسل اتوها باعث می‌شود کار شما برای اتوکردن لباس‌ها ساده‌تر از گذشته شود و بتوانید با صرف مدت‌زمانی کوتاه، لباس‌های خود را آماده پوشیدن کنید. در سالیان اخیر، بخارگرها به‌عنوان نسل جدیدی از اتوها وارد بازار شده‌اند و مقایسه اتو و بخارگر به یکی از بحث‌های داغ بازار لوازم‌خانگی تبدیل شده است. در این مطلب از بلاگ المارکت قصد داریم به مقایسه اتو و بخارگر بپردازیم و ویژگی‌های هر یک را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز علاقه‌مند به خرید بخارگر یا خرید اتو هستید، می‌توانید تا پایان با ما همراه باشید و در نهایت در این زمینه تصمیم‌گیری کنید.

مقایسه اتو و بخارگر از دیدگاه فنی و کاربردی

هرگاه بخواهید میان دو محصول یکی را انتخاب و خریداری کنید، می‌بایست در وهله اول ویژگی‌های هر یک را مورد بررسی قرار دهید و تفاوت میان دو محصول را بیابید و سپس بسته به شرایط و اولویت‌های خود، یکی از دو محصول را انتخاب کنید. در مورد مقایسه اتو و بخارگر نیز این موضوع صادق است و در ابتدای مقایسه اتو و بخارگر، ویژگی‌های هر دو محصول هم از نظر فنی و هم از نظر کاربردی را مقایسه خواهیم کرد.

بخارگر را می‌توان یکی از انواع اتو با طراحی متفاوت از اتوهای سنتی معرفی کرد که جریان بخار داغ از طریق یک ابزار دستی که به مخزن آب متصل است، خارج می‌شود و شما می‌توانید با حرکت‌دادن آن بر روی لباس‌ها یا پارچه‌ها، چروک‌های لباس و پارچه را از بین ببرید. برخورد بخار خروجی از ابزار دستی بخارگر باعث نرم‌شدن الیاف سفت‌شده می‌شود و چین و چروک‌های لباس کاملاً از بین می‌روند. اتوکردن با استفاده از بخارگر به این شکل است که هیچ تماس مستقیمی بین ابزار دستی بخارگر و لباس اتفاق نمی‌افتد و تنها بخار آب باعث صاف‌شدن لباس می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکات در مقایسه اتو و بخارگر همین شرایط برخورد با لباس یا پارچه است.

 در مقابل این شرایط در استفاده بخارگر، اتو وسیله‌ای است که سطحی فلزی در بخش زیرین آن قرار گرفته است و با فشردن و حرکت‌دادن آن بر روی لباس، می‌توانید بخش‌های ناصاف و چروک لباس را صاف کنید. در استفاده از اتو، حالت دست و شیوه حرکت‌دادن اتو بر روی لباس می‌تواند تأثیر بسزایی بر روی نحوه صاف‌شدن لباس داشته باشد. یکی دیگر از نکات مهم در مقایسه اتو و بخارگر، این است که برای استفاده از اتو نیاز به یک سطح دارید که لباس را روی آن پهن کنید و با استفاده از اتو، چین و چروک‌های لباس را از بین ببرید؛ اما در هنگام استفاده از بخارگر نیازی به میز اتو یا سطحی به این شکل نخواهید داشت و می‌توانید لباس را در حالت آویزان و به شکل ایستاده اتو کنید.

مزایای استفاده و خرید اتو

مقایسه اتو و بخارگر و خرید بخارگر

یکی از مزایای استفاده و خرید اتو این است که شما می‌توانید با استفاده از پایه فلزی دستگاه و فشار بیشتری که اتو به چین و چروک‌ها وارد می‌کند، لباس‌هایی که دارای پارچه سنگین‌تری مانند شلوارهای جین و پارچه‌های کتان را نیز به‌خوبی اتو کنید. علاوه بر این، درصورتی‌که لباس شما به اتوکردن در حالتی خاص مانند ایجاد خط اتو نیاز داشته باشد، ایجاد خط اتو تنها با اتو معمولی ممکن خواهد بود و نمی‌توان با استفاده از بخارگر خط اتو را ایجاد کرد. مزیت دیگری که در استفاده و خرید اتو نسبت به بخارگر وجود دارد، زمانی است که فرصت چندانی برای اتوکردن لباس ندارید و می‌خواهید سریع و به شکل عجله‌ای، لباس خود را اتو کنید؛ در این شرایط اتو نسبت به بخارگر کارآمدتر و بهتر است.

مزایای استفاده و خرید بخارگر

مقایسه اتو و بخارگر و خرید بخارگر

بخارگر در سالیان اخیر به محصولی پرفروش تبدیل شده و بسیاری از افراد خرید بخارگر را به خرید اتو ترجیح می‌دهند. برخی از مزایای استفاده و خرید بخارگر به شرح زیر است.

آسیب‌رسانی کمتر به لباس

باتوجه‌به عدم برخورد مستقیم بدنه بخارگر با لباس، احتمال اینکه لباس در فرایند اتوکردن آسیب ببیند، نسبت به اتوکردن با اتو معمولی کمتر است.

اتوکردن ساده‌تر و آسان‌تر

اتوکردن لباس یک هنر است و برای اینکه بتوانید لباس را به‌خوبی اتو کنید، باید تکنیک‌های این کار را بلد باشید؛ اما در استفاده از بخارگر چنین نکته‌ای وجود ندارد و می‌توانید به‌راحتی و تنها با حرکت‌دادن ابزار دستی بخارگر بر روی لباس، چین و چروک‌های لباس خود را رفع کنید.

عدم نیاز به نگهداری دستگاه

اتوها ممکن است پس از گذشت مدت‌زمانی کوتاه، دچار رسوب شوند و این رسوب‌ها را به لباس‌های شما منتقل کنند. برای اینکه این اتفاق رخ ندهد یا دستگاه شما دچار مشکل نشود، می‌بایست به شکل منظم این دستگاه را تمیز کنید. درحالی‌که بخارگر نیاز به نگهداری و شرایط خاص استفاده ندارد و می‌توانید بدون هیچ مشکلی از این دستگاه به شکل مداوم استفاده کنید.

ابعاد کوچک‌تر

بخارگرهای دستی نسبت به اتوبخارها فضای کمتری را اشغال می‌کنند و نگهداری از آن‌ها ساده‌تر است. علاوه بر ابعاد کوچک‌تر، برای استفاده از این دستگاه نیازی به میز اتو و نگهداری از آن نیز نخواهید داشت. می‌توانید این دستگاه را در یک قفسه یا کمددیواری خود جای دهید.

مناسب برای لباس‌های معمولی

باتوجه‌به اینکه اغلب لباس‌های روزمره افراد دارای پارچه‌های معمولی هستند، می‌توانید به‌راحتی با استفاده از بخارگر آن‌ها را اتو کنید و چروک‌های لباس خود را از بین ببرید. در صورت نیاز به اتوکردن پارچه‌های سنگین‌تر مانند پارچه کتان یا جین، می‌توانید چندبار از بخارگر خود برای صاف‌کردن این پارچه‌ها استفاده کنید.

خرید بخارگر و اتو از المارکت

پس از مقایسه اتو و بخارگر دریافتیم که هر یک از این دو محصول ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارند و شما باید بر اساس میزان استفاده خود از دستگاه و شرایط مصرف خود، از میان اتو و بخارگر، محصول مناسب را انتخاب کنید. اگر فردی هستید که هر روز لباس‌های خود را اتو می‌کنید و شرایط شغلی شما ایجاب می‌کند که هر روز با لباس اتوشده به محل کار بروید، پیشنهاد ما به شما خرید بخارگر است. با استفاده از این دستگاه لباس‌های استهلاک کمتری خواهند داشت و به‌راحتی می‌توان با حرکت‌دادن بخارگر بر روی لباس، چین و چروک‌های آن را از بین برد. اگر از لباس‌هایی با پارچه جین و کتان زیاد استفاده می‌کنید، بهتر است خرید اتو را در دستور کار قرار دهید. درصورتی‌که در خانه خود، یک اتو معمولی با فناوری یا مدل قدیمی دارید و اکنون قصد خرید اتوی جدیدی را دارید، خرید بخارگر انتخاب بهتری برای شماست. شما می‌توانید لباس‌های روزمره خود را با بخارگر اتو کنید و هرگاه نیاز به اتوکردن لباس‌های جین و کتان داشتید، از اتوی معمولی خود بهره بگیرید. امید است که با مطالعه این توضیحات تصمیم خود در مورد خرید اتو یا خرید بخارگر را گرفته باشید. درصورتی‌که تصمیم خود در این زمینه را اتخاذ کرده‌اید، می‌توانید همین حالا به صفحه مربوط به اتو و بخارگر در فروشگاه اینترنتی المارکت مراجعه کنید و محصول مناسب خود را خریداری کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*