در این بخش میتوانید راهنمای استفاده از سایت المارکت را مشاهده کنید. در این صفحه تکتک مراحل ثبتنام و خرید از المارکت و نکات مرتبط با آن را بررسی میکنیم.
ثبتنام در سایت
در این بخش نحوه ثبتنام در سایت المارکت را آموزش میدهیم. البته شما برای خرید نیازی ندارید که حتما در سایت ثبتنام کنید، اما داشتن یک حساب کاربری در سایت، در خرید و پیگیری محصول خریداری شده، به شما کمک خواهد کرد. برای ثبتنام در سایت مراحل زیر را انجام دهید. در ادامه این مراحل را قدمبهقدم توضیح میدهیم.
پس از ورود به وبسایت المارکت، در قسمت سمت چپ بالای سایت بر روی «ورود / ثبتنام» کلیک کنید.
در صفحه بازشده دو گزینه «وارد شوید» و «ثبتنام» را مشاهده میکنید. قسمت «ثبتنام» را انتخاب کنید. در قسمت ثبتنام از شما یک ایمیل یا شماره موبایل خواسته میشود.
ثبتنام با شماره موبایل
برای ثبتنام با شماره موبایل کافی است در قسمت ۱ شماره موبایل خود را بدون صفر وارد کنید. بعد از ورود شماره موبایل، کادر ۲ برایتان باز میشود که میتوانید آدرس ایمیلتان را نیز در آن وارد کنید. همچنین میتوانید آن را خالی بگذارید. سپس بر روی گزینه ۳ «ثبتنام با کد تایید» کلیک کنید.
با انتخاب گزینه «ثبتنام با کد تایید»، یک کد تایید یکبارمصرف به شماره موبایل شما ارسال میشود. کد ارسالی را باید در قسمت مشخص شده وارد کرده و سپس گزینه «Submit OTP» را بزنید. مهلت استفاده از این کد تنها یک دقیقه است. اگر در آن یک دقیقه نتوانستید کد تایید را وارد کنید، گزینه «ارسال مجدد کد یکبار مصرف» را انتخاب کنید تا مجددا یک کد دیگر برایتان ارسال شود.
ثبتنام با ایمیل
برای ثبتنام با ایمیل، باید در قسمت ۱ ایمیل و در قسمت ۲ رمز عبور انتخابی خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که امنترین رمز عبور، رمزی است که در آن از ترکیب اعداد و حروف استفاده شود. پس از وارد کردن رمز عبور انتخابی خود، گزینه ۳ «ثبتنام با رمز عبور» را انتخاب کنید.
اگر پروسه ثبتنام، در هر روشی که انتخاب کرده باشید، با موفقیت طی شده باشد، وارد حساب کاربری خود میشوید. اگر به هر دلیل موفق به ثبتنام در سایت نشدید، با پشتیبانی تماس بگیرید.
تکمیل اطلاعات حساب کاربری
پس از وارد شدن به حساب کاربری در سمت راست منوی کاربری را مشاهده میکنید که دارای ۷ بخش است؛ که عبارت اند از: پیشخوان، سفارشها، علاقهمندیها، اطلاعرسانی، آدرس، ویرایش اطلاعات و خروج از حساب کاربری. در ادامه هر کدام از این بخشها را توضیح میدهیم.
پیشخوان
وقتی وارد حساب کاربری خود میشوید، بخش پیشخوان بهصورت پیشفرض برای شما نمایش داده میشود. پیشخوان صفحه اصلی حساب کاربری شما است و فقط برای شما قابل مشاهده است. در این صفحه خلاصهای از اطلاعات شخصی شما مانند نام و نام خانوادگی، شماره تماس، کد ملی و پست الکترونیکی قابل مشاهده است. البته وقتی اولین بار وارد حساب کاربری میشوید بعضی از این اطلاعات تکمیل نشدهاند. میتوانید از بخش ویرایش اطلاعات، این موارد را تکمیل کنید. علاوه بر اطلاعات شخصی، لیست علاقهمندیهای شما نیز در پیشخوان نمایش داده میشود. همچنین در این بخش میتوانید لیست سفارشهای اخیر خود و وضعیت آنها را مشاهده کنید.
سفارشها
بخش بعدی منوی کاربری صفحه سفارشها است. هر سفارشی که در المارکت ثبت کرده باشید در این قسمت نمایش داده خواهد شد. اگر هنوز سفارشی ثبت نکرده باشید، این قسمت برای شما خالی بوده و پیغام «شما تاکنون هیچ سفارشی ثبت نکردهاید!» مشاهده خواهد شد. میتوانید با کلیک بر روی «مشاهده لیست محصولات» کالای مورد نظرتان انتخاب کنید. سفارشات بهطور کلی در یکی از این ۸ دسته قرار میگیرند: در انتظار پرداخت، در انتظار بررسی، در حال انجام، ارسال محصول، تحویل شده، لغو شده، مسترد شده، ناموفق. در این قسمت شما میتوانید تمامی سفارشهای خود را بر اساس اینکه در کدام دستهبندی قرار میگیرند هم مشاهده کنید. در ادامه تکتک این دستهها را بررسی میکنیم.
در انتظار پرداخت
وقتی کالایی را وارد سبد خرید خود میکنید اما هنوز هزینه آن را پرداخت نکردهاید، سفارش شما در حالت «در انتظار پرداخت» قرار گرفته و میتوانید آن سفارش را در صفحه «سفارشها» در حساب کاربری در نوار «در انتظار پرداخت» خود مشاهده کنید.
در انتظار بررسی
وقتی کالایی را وارد سبد خرید خود کرده و هزینه آن را پرداخت میکنید، سفارش شما در حالت «در انتظار بررسی» قرار میگیرد. در این حالت باید منتظر شوید تا ما سفارش شما را بررسی و تایید کنیم. میتوانید آن سفارش را در صفحه «سفارشها» در حساب کاربری در نوار «در انتظار بررسی» مشاهده کنید.
در حال انجام
پس از اینکه سفارش خود را پرداخت و ثبت کردید و ما هم آن را بررسی و تایید کردیم، سفارش شما در حالت «در حال انجام» قرار میگیرد. در این حالت باید منتظر شوید تا ما کالای مورد نظر شما را بستهبندی و آماده ارسال کنیم. میتوانید آن سفارش را در صفحه «سفارشها» در حساب کاربری در نوار «در حال انجام» مشاهده کنید.
ارسال محصول
بعد از اینکه سفارش خود را پرداخت و ثبت کردید و ما هم آن را تایید و ارسال کردیم، سفارش شما در حالت «ارسال محصول» قرار میگیرد. در این حالت ما کالا را برای شما ارسال کردهایم و باید منتظر شوید تا کالای مورد نظر به دستتان برسد. میتوانید آن سفارش را در صفحه «سفارشها» در حساب کاربری در نوار «ارسال محصول» مشاهده کنید.
تحویل شده
وقتی محصولی که سفارش دادهاید به دستتان برسد، سفارش شما در حالت «تحویل شده» قرار میگیرد. میتوانید آن سفارش را در صفحه «سفارشها» در حساب کاربری در نوار «تحویل شده» مشاهده کنید.
لغو شده
وقتی کالایی را وارد سبد خرید خود کرده و هزینه آن را پرداخت میکنید، اما قبل از آنکه برایتان ارسال شود آن سفارش را لغو میکنید، سفارش شما در حالت «لغو شده» قرار میگیرد. میتوانید آن سفارش را در صفحه «سفارشها» در حساب کاربری در نوار «لغو شده» مشاهده کنید.
مسترد شده
اگر پس از دریافت سفارشتان، به دلیل نقص یا خرابی محصول، کالا را بازگشت بدهید، سفارش شما در حالت «مسترد شده» قرار میگیرد. میتوانید آن سفارش را در صفحه «سفارشها» در حساب کاربری در نوار «مسترد شده» مشاهده کنید.
ناموفق
اگر در هنگام پرداخت هزینه سفارش، پرداخت ناموفق باشد، سفارش شما در حالت «ناموفق» قرار میگیرد. میتوانید آن سفارش را در صفحه «سفارشها» در حساب کاربری در نوار «ناموفق» مشاهده کنید.
علاقهمندیها
در این بخش میتوانید فهرستی از تمامی محصولاتی که به لیست علاقهمندیهای خود اضافه کردهاید مشاهده کنید. لیست علاقهمندیها بخشی است که در آن میتوانید کالاهایی که به آنها علاقهدارید یا در آینده قصد خرید آنها را دارید ذخیره کنید. برای اضافه کردن کالا به لیست علاقهمندیها میتوانید بر روی علامت قلب کنار عکس محصول کلیک کنید.
اطلاعرسانی
در این بخش میتوانید فهرستی از تمامی محصولاتی که به لیست اطلاعرسانی خود اضافه کردهاید مشاهده کنید. اگر قصد خرید کالایی را دارید و در آن لحظه آن کالا در المارکت موجود نباشد در صفحه آن محصول علامت «موجود شد به من خبر بده» را مشاهده میکنید. با کلیک بر روی این دکمه، در صورت موجود شدن آن کالا از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع میدهیم. در لیست اطلاعرسانی میتوانید فهرستی از تمام کالاهایی که منتظر موجود شدنشان هستید را مشاهده کنید.
آدرس
در این بخش میتوانید آدرس خود را برای دریافت سفارشهایتان اضافه و ثبت کنید. برای ثبت آدرس بر روی گزینه «افزودن» کلیک کنید. با انتخاب گزینه «افزودن» این صفحه برایتان باز میشود. پر کردن تمام کادرهایی که با ستاره قرمز مشخص شده، الزامی است. بعد از پر کردن تمام مشخصات خود، گزینه «ذخیره آدرس» را بزنید. همچنین شما در بخش میتوانید با کلیک بر روی ویرایش آدرس، آدرس ثبتشده را ویرایش کنید.
ویرایش اطلاعات
در این بخش شما میتوانید مشخصات حساب کاربری خود را ویرایش کنید و یا رمز عبور خود را تغییر دهید. پس از وارد کردم اطلاعات، گزینه «ذخیره تغییرات» را انتخاب کنید.
خروج از حساب کاربری
هنگامی که قصد خارج شدن از حساب کاربریتان را دارید، با کلیک کردن بر روی گزینه خروج از حساب کاربری میتوانید این کار را انجام دهید.
ورود به سایت
پس از ورود به وبسایت المارکت، در قسمت سمت چپ بالای سایت بر روی «ورود / ثبتنام» کلیک کنید. صفحه بازشده دو گزینه «وارد شوید» و «ثبتنام» را مشاهده میکنید. برای ورود قسمت «وارد شوید» را انتخاب کنید. از هر روشی که برای ثبتنام استفاده کردهاید، باید از همان روش هم برای ورود اقدام کنید. اگر شماره موبایل خود را وارد کنید، یک کد تایید برایتان ارسال میشود. در صورت وارد کردن ایمیل باید رمز عبور خود را وارد کنید. البته اگر اطلاعات حساب کاربری خود را تکمیل کرده باشید، چه با ایمیل چه با شماره موبایل میتوانید وارد شوید.
انواع وضعیت محصول در سایت
در سایت المارکت با ۳ وضعیت محصول مواجه خواهید شد. در ادامه هر سه را توضیح میدهیم.
۱- موجود
تمام محصولاتی که قیمت دارند و وقتی وارد صفحه محصول میشوید، «موجود در انبار» را میبینید موجود هستند. شما به راحتی میتوانید این محصولات را هر زمان که خواستید خریداری کنید. اگر در خرید دچار مشکل شدید، با پشتیبانی تماس بگیرید.
۲- ناموجود
محصولاتی که در انبار وجود نداشته باشند، «ناموجود» هستند. امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم این محصولات را در دسترس شما عزیزان قرار دهیم. در صفحه محصول علامت «موجود شد به من خبر بده» را مشاهده میکنید. با کلیک بر روی این دکمه، در صورت موجود شدن آن کالا از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع میدهیم. در لیست اطلاعرسانی میتوانید فهرستی از تمام کالاهایی که منتظر موجود شدنشان هستید را مشاهده کنید.
۳- نامشخص
محصولاتی هستند که وضعیتشان نامشخص است. برای این محصولات شما لازم است اطلاعات تکمیلی مانند گارانتی و رنگ را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این اطلاعات تکمیلی، قیمت محصول برای شما نمایش داده خواهد شد.
۴- تماس بگیرید
بعضی از محصولات هستند که در عین موجودی، گزینه «تماس بگیرید» دارند. برای این محصولات برای استعلام قیمت باید تماس بگیرید. برای استعلام قیمت محصول در ساعات اداری با فروشگاه تماس بگیرید.
استعلام موجودی
برای استعلام موجودی محصولاتی که نوشته «تماس بگیرید» را دارند، مشابه تصویر زیر باید گزینه «استعلام موجودی» را انتخاب کنید.
بعد از انتخاب گزینه «استعلام موجودی» فرم زیر برایتان باز میشود. با پر کردن این فرم، نهایتا تا ۴۸ ساعت کاری با شما تماس گرفته میشود و توضیحات خدمتتان ارائه خواهد شد.
نحوه خرید
برای خرید ابتدا باید محصول مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه کنید. همانطور که در تصویر میبیند باید گزینه «افزودن به سبد خرید» را انتخاب کنید.
وقتی محصول مورد نظر را به سبد خرید اضافه کردید، هم از قسمت ۱ و هم از قسمت ۲ میتوانید وارد سبد خرید خود شوید و محصول انتخابی خود را ببینید.
این صفحه سبد خرید شما است که تمام محصولات انتخابیتان را نمایش میدهد. میتوانید محصول انتخابی را با استفاده از سطل زبالهای که کنار تعداد میبینید حذف کنید. هر وقت که از محصولات انتخابی خود مطمئن شدید، گزینه «ادامه فرآیند» را انتخاب کنید.
وقتی گزینه «ادامه فرآیند» را زدید، وارد این صفحه خواهید شد. اگر کد تخفیفی داشته باشید باید آن را در قسمت ۱ وارد کنید. در قسمت ۲ تمام اطلاعاتی که در پرفایل خود وارد کردهاید، نمایش داده خواهد شد. اطلاعات را یک بار دیگر بخوانید و از صحت آن مطمئن شوید. تمام سفارشهای شما هم در قسمت ۳ نمایش داده میشود. قسمت ۳ را با دقت بخوانید و مطمئن شوید که سفارش شما همان چیزی است که میخواهید.
وقتی همه چیز را بررسی کردید، سیاست حفظ حریم خصوصی را بخوانید و شرایط و مقررات سایت را تایید کنید. سپس برای ثبت نهایی سفارش، گزینه «ثبت سفارش» را در قسمت ۲ انتخاب کنید. بعد از ثبت سفارش وارد صفحه درگاه بانک میشوید.
نحوه پرداخت
- پرداخت تمام محصولات خریداری شده، به صورت آنلاین و از طریق درگاه بانک انجام میشود.
- اگر ساکن تهران بزرگ باشید، گزینه پرداخت در محل برایتان فعال میشود. توجه داشته باشید که برای پرداخت در محل، تا سقف ۱۰ میلیون تومان، بیعانه گرفته نمیشود. اما اگر خرید شما بیشتر از ۱۰ میلیون تومان باشد و بخواهید از گزینه پرداخت در محل استفاده کنید، باید نصف مبلغ خرید را بپردازید و مابقی را در محل تحویل پرداخت کنید.
نحوه پیگیری سفارشها
بعد از پرداخت و ثبت سفارش، پیامکی حاوی کد سفارش برایتان ارسال خواهد شد. اگر گزینه پرداخت در محل را زده باشید، بعد از ثبت سفارش این پیامک برایتان ارسال خواهد شد. البته در صورت پرداخت در محل ابتدا شرایط شما باید توسط فروشگاه بررسی شود و بعد از ثبت سفارش، کد سفارش برایتان پیامک میشود. در ضمن اگر فروشگاه قادر به ارسال محصول، برای پرداخت در محل نبود، میتواند سفارش شما را لغو کند.
کد پیگیری سفارش پست یا چاپار برایتان ارسال خواهد شد. برای پیگیری مرسولات پستی اینجا و پیگیری مرسولات چاپار اینجا کلیک کنید.
نحوه ارسال
- تمام سفارشهای مشتریان فروشگاه لوازم خانگی المارکت به صورت رایگان برایشان ارسال خواهد شد.
- اگر ساکن تهران باشید، ارسال توسط خود فروشگاه انجام خواهد شد. اما در صورت شلوغی خیابانها یا ارسال فوری، سفارشتان از طریق اسنپ یا الو پیک فرستاده میشود.
- ارسال کالاهای تهران تا درب ساختمان و در خیابان انجام میشود. در صورت نیاز شما به بالابری کالاهای بزرگ، هزینه جدا گرفته شده و همراه کالا نیروی کمکی هم فرستاده میشود.
- سفارش تمام مشتریانی که ساکن شهرستانها هستند با چاپار انجام میشود. اگر محل سکونت شما خارج از محدوده چاپار باشد، سفارشتان با پست ارسال خواهد شد.
- روزهای جمعه و تعطیل رسمی، ارسال انجام نخواهد شد.
- تاریخ تحویل برای تهران بزرگ بر اساس کد پستی قابل انتخاب است.
- برای سایر نقاط کشور ارسال از طریق پست و چاپار خواهد بود و انتخاب زمان تحویل و بازه آن مقدور نیست.
- تمام کالاهای بزرگ برای شهرستانها با ضربگیر ارسال میشود.
- هنگام تحویل باید کالا را از نظر ظاهری و فیزیکی چک کرده، سپس رسید تحویل را امضا کنید. (در صورت هرگونه شکستگی ظاهری، با هماهنگی فروشگاه، میتوانید کالا را مرجوع کنید)
ضمانت بازگرداندن مبلغ
اگر به هر دلیلی از خرید منصرف شده باشید، تا زمانی که کالا ارسال نشده باشد، امکان بازگرداندن وجه پرداختی وجود دارد. کافی است با فروشگاه تماس بگیرید، فروشگاه شماره حساب شما را میگیرد و ظرف ۴۸ ساعت، مبلغ واریزی به حساب شما برگردانده خواهد شد. لیست کالاهای مسترد شده در بخش «مسترد شده» قابل مشاهده هستند.
تضمین اصالت کالا
کارت گارانتی همراه تمام محصولات ارسال میشود. برای تضمین اصالت کالا میتوانید از شرکت گارانتی استعلام بگیرید یا بارکد روی محصول را چک کنید.
ضمانت بازگشت کالا
در صورت وجود هرگونه شکستگی ظاهری یا سوختگی وسایل برقی، در همان روز اول باید به فروشگاه اطلاع دهید (در غیر این صورت فروشگاه هیچ تعهدی در این باره ندارد). در این صورت یا کالا پس گرفته میشود یا تعویض میشود. در صورت موجود نبودن کالای جایگزین، مبلغ کالا مرجوع خواهد شد.
اگر کالا مشکل گارانتی داشته باشد یا رنگ یا مدل آن اشتباهی فرستاده شده باشد، تا ۷ روز وقت دارید کالا را مرجوع کنید. تنها در صورتی میتوانید رنگ یا مدل کالا را تعویض کنید که آن را باز نکرده باشید. در صورت تعویض کالا هزینه ارسال با شما (مشتری) است.