امکانات کاربردی اپیلاتور مورد نظر شما

امکانات کاربردی اپیلاتور

مهم‌ترین مزیت از بین بردن موهای زائد بدن رعایت بهداشت فردی و سپس ایجاد زیبایی است. به همین دلیل پزشکان همیشه توصیه می‌کنند که موهای زائد را از بین برده و پوست را به خوبی بشوئید. اهمیت این موضوع در فصل گرما بیشتر از هر فصل دیگری است. در روزهای گرم غدد عرق برای خنک نگه داشتن بدن بیشتر از قبل کار می‌کنند و همین موضوع باعث تعریق زیاد می‌شود. اگر بدن پوشیده از موهای زائد باشد، جمع شدن عرق بین آن‌ها باعث ایجاد قارچ و همچنین بوی بد می‌شود. راه‌های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد اما در این مطلب از المارکت قصد داریم درباره‌ی امکانات کاربردی اپیلاتور صحبت کنیم تا شما بتوانید با توجه به نیاز و بودجه‌ی خود، بهترین اپیلاتور موجود در بازار را تهیه کنید.

آشنایی با دستگاه اپیلاتور

دستگاه اپیلاتور ظاهری شبیه به ریش‌تراش برقی دارد اما عملکرد آن کمی با ریش‌تراش متفاوت است. اپیلاتور موها را از ریشه جدا می‌کند و همین موضوع باعث ایجاد پوستی لطیف و صاف شده، سرعت رشد مجدد موها را هم کاهش می‌دهد. اینجاست که پای امکانات کاربردی اپیلاتور به ماجرا باز می شود. قابلیت‌های متفاوتی که اپیلاتورهای مختلف در اختیار شما می‌گذارند می‌تواند از بین بردن موها را راحت‌تر، درد را کمتر و ماندگاری پوستی تمیز را طولانی‌تر کند.

امکانات کاربردی اپیلاتور

چند نوع اپیلاتور داریم؟

برای خرید یک اپیلاتور مناسب باید ابتدا انواع آن را بشناسیم. اپیلاتورها به سه دسته‌ی کلی « فنری»، «دیسک چرخشی» و «موچین» تقسیم می‌شوند. در ادامه بیشتر با امکانات کاربردی اپیلاتورهای هر دسته آشنا می‌شوید.

امکانات کاربردی اپیلاتور فنری

این مدل از قدیمی‌ترین انواع اپیلاتورها است. درواقع اولین اپیلاتور ساخته شده به این شکل به بازار ارائه شده است. در این دستگاه یک فنر ساده وجود دارد که با حرکت به جهات مختلف روی پوست کشیده می‌شود. موهای زائد در این حرکات داخل فنر گیر کرده و با فشارِ حرکت، از ریشه‌ی خود جدا می‌شوند. نقطه ضعف این مدل از اپیلاتورها خراب شدن فنرِ آن بعد از مدتی استفاده است. به همین دلیل باید به صورت دوره‌ای فنر آن را عوض کنید.

امکانات کاربردی اپیلاتور دیسک چرخشی

مدل حرکت سریِ این اپیلاتور هم مثل مدل فنری است اما به جای فنر، صفحاتی فلزی در خود دارد که با چرخش سریع می‌تواند موها را از روی پوست بلند کرده، کشیده و به سرعت از ریشه جدا کند.

امکانات کاربردی اپیلاتور موچینی

بی‌شک این مدل از بهترین اپیلاتورهای موجود در بازار است. صفحه‌هایی که در این مدل وجود دارد به شکل‌های مختلف می‌چرخند. صفحه‌ها یک بار با هم در یک جهت و یک بار در خلاف جهت یکدیگر می‌چرخند. این حرکات آنقدر سریع اتفاق می‌افتد که موها به سرعت از روی پوست بلند شده و از ریشه جدا می‌شوند. به این صورت که حرکت هم‌جهت مو را از روی پوست بلند کرده و حرکت خلاف یکدیگر، مو را از ریشه جدا می‌کند. به دلیل شباهت روش جدا کردن موها در این اپیلاتور و کاری که با موچین می‌توان انجام داد، نام آن را اپیلاتور موچینی گذاشته‌اند.

نکاتی برای خرید بهترین اپیلاتور

وقتی قرار است برای خرید اپیلاتور هزینه کنید باید با دقت به امکانات کاربردی اپیلاتور توجه کرده و براساس نیاز و بودجه‌تان یک مدل مناسب را انتخاب کنید. اما به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در ادامه با هم می‌خوانیم.

خرید بهترین اپیلاتور

لوازم و امکانات جانبی

از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید اپیلاتور باید به آن دقت کنید لوازم جانبی این دستگاه است. سری‌های موچینی متفاوت، ماساژور و پاکسازی صورت می‌تواند گستره‌ی استفاده از دستگاه را بیشتر کند. البته وجود لوازم جانبی بیشتر می‌تواند قیمت اپیلاتور را هم افزایش دهد. امکان تنظیم سرعت هم از آن موضوعاتی است که باید به آن دقت شود. تنظیم سرعت یکی از امکانات کاربردی اپیلاتور است که به شما اجازه می‌دهد با کم و زیاد کردن سرعت، میزان دردی که در اثر کنده شدن موها ایجاد می‌شود را کمتر کنید.

باطری یا سیم؟

اپیلاتورهایی که با باطری کار می‌کنند قیمت کمتری نسبت به نوع سیمی آن دارند. البته این به دلیل هزینه‌ی بالای باطری اپیلاتور است. پس اگر تمایلی به افزایش هزینه‌های اپیلاتور ندارید بهتر است از نوع سیم دار آن استفاده کنید. استفاده از انرژی برق به جای باطری می‌تواند قدرت انجام کار اپیلاتور را هم بیشتر کند.

تر یا خشک؟

اپیلاتور خشک نباید با آب تماس داشته باشد اما نسل جدیدی از اپیلاتورها وجود دارند که می‌توانید از آن زیر دوش آب استفاده کنید. کندن موها زیر دوش آب گرم درد کمتری دارد و پوست التهاب کمتری را تجربه می‌کند. اگر به درد حساس هستید باید اپیلاتور تر بخرید. البته این نکته را فراموش نکنید که قیمت اپیلاتور تر از نوع خشک آن بیشتر است.

توصیه‌هایی برای استفاده از اپیلاتور

اپیلاتور موچینی
  • قبل از استفاده حتما دستگاه را کامل شارژ کنید. ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان برای شارژ کامل کافی است.
  • قبل از استفاده به پوست کرم نرم‌کننده نزنید چون کار دستگاه را مختل می‌کند.
  • بعد از استفاده حتما کرم ضد حساسیت به پوست خود بزنید تا التهابات کم شود.
  • اپیلاتور یک وسیله‌ی شخصی است، برای رعایت بهداشت آن را به صورت مشترک استفاده نکنید.
  • بعد از هر بار استفاده دستگاه را به شکل کامل ضدعفونی کنید.
اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

اپیلاتور فیلیپس BRE255
اپیلاتور فیلیپس BRE255
تخفیف
۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان 2,000,000 تومان
اپیلاتور براون 3170
اپیلاتور براون 3170
تخفیف
۴,۱۰۰,۰۰۰ تومان 3,940,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*