بررسی نکات خرید اسپرسوساز

نکات خرید اسپرسوساز

نوشیدن قهوه به یکی از عادت‌های امروزی ما ایرانی تبدیل شده است و بسیاری از افراد روز خود را بدون نوشیدن قهوه به پایان نمی‌رسانند. باتوجه‌به زمان‌بر بودن مراجعه به کافه و خرید قهوه، می‌توانید با خرید اسپرسوساز، به‌راحتی در خانه خود قهوه مدنظر را آماده سازید و از نوشیدن قهوه موردعلاقه خود لذت ببرید. خرید اسپرسوساز کمی مشکل است؛ زیرا ممکن است برخی از افراد با نکات خرید اسپرسوساز آشنا نباشند و در هنگام انتخاب محصول مدنظر دچار سردرگمی شوند. باتوجه‌به اینکه تصمیم گرفتیم در این مطلب از بلاگ المارکت به ویژگی‌های لازم اسپرسوساز بپردازیم و نکات خرید اسپرسوساز را بررسی کنیم. اگر قصد خرید اسپرسوساز را دارید، پیشنهاد می‌شود تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

بررسی لیست نکات خرید اسپرسوساز

برای اینکه قهوه‌ای که در خانه خود تهیه می‌کنید، به خوشمزگی قهوه‌ی کافی‌شاپ محبوبتان باشد، پیشنهاد می‌شود در هنگام خرید اسپرسوساز، موارد زیر را مدنظر قرار دهید.

ویژگی‌های لازم اسپرسوساز

انتخاب نوع دستگاه اسپرسوساز

یکی از مهم‌ترین نکات خرید اسپرسوساز، انتخاب نوع دستگاه اسپرسوساز است. دستگاه‌های اسپرسوساز به دو دسته دستگاه‌های اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک تقسیم‌بندی می‌شوند. کار با دستگاه‌های اسپرسوساز اتوماتیک بسیار آسان است و می‌توانید تنها با فشردن یک دکمه، اسپرسو خود را آماده کنید. در دستگاه‌های نیمه‌اتوماتیک باید برخی از کارها را خودتان به شکل دستی انجام دهند. در دستگاه‌های اسپرسوساز اتوماتیک شما تنها لازم است دانه‌های قهوه، آب و در صورت تمایل شیر را داخل دستگاه بریزید و پس از گذشت چنددقیقه می‌توانید اسپرسو خود را بنوشید و لذت ببرید. در دستگاه‌های نیمه‌اتوماتیک شما باید آسیاب قهوه را انجام دهید و در صورت تمایل به اضافه‌کردن شیر به قهوه خود باید شیر را به شکل جداگانه گرم کنید. کار با دستگاه‌های اتوماتیک بسیار آسان است و مناسب افرادی است که علاقه‌ای به تهیه دستی اسپرسو ندارند و راحتی را در اولویت قرار می‌دهند. در دستگاه‌های نیمه‌اتوماتیک شما فرایند تهیه قهوه را انجام می‌دهید و می‌توانید با آزمون و خطا و کسب تجربه در زمینه تهیه اسپرسو، قهوه خوش‌طعم‌تری را آماده سازید.

دستگاه اسپرسوساز غلاف‌دار یا بدون غلاف؟

دستگاه‌های نسپرسو در دسته‌بندی اسپرسوسازهای اتوماتیک قرار می‌گیرند که با استفاده از سیستم کپسول واحد کار می‌کنند و برای تهیه اسپرسو با این نوع دستگاه‌ها، باید از کپسول‌های قهوه استفاده کنید. با استفاده از این سیستم کپسولی دیگر نیازی به تمیزکردن دستگاه نخواهید داشت و می‌توانید به‌راحتی قهوه موردعلاقه خود را آماده کنید. البته نقطه ضعف دستگاه‌های نسپرسو، قیمت تمام‌شده بیشتر قهوه آن‌ها نسبت به دستگاه‌های اتوماتیک است. باتوجه‌به قیمت به‌صرفه‌تر اسپرسوهای دستگاه‌های اتوماتیک، اغلب افراد خرید و استفاده از این نوع دستگاه‌ها را ترجیح می‌دهند و اندک زحمت تمیزکردن دستگاه را به جان می‌خرند.

آیا علاوه بر اسپرسو، به نوشیدن لاته و کاپوچینو باکیفیت نیز علاقه‌مندید؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که به نوشیدن قهوه‌های ملایم و همراه با شیر علاقه‌مندید، انتخاب قهوه‌ساز با سیستم‌های دارای فوم‌ساز خودکار و توکار، یکی از مهم‌ترین نکات خرید اسپرسوساز است. بدیهی است که طعم شیر در قهوه نسبت به طعم شیر خشک بسیار بهتر است و بسیاری از افراد علاقه زیادی به فوم جذاب شیر مرطوب علاقه‌مندند خرید دستگاه اسپرسوساز با فوم‌ساز شیر را نسبت به خرید دستگاه‌های فاقد این امکان ترجیح می‌دهند. وجود میله‌های بخار شیر جداگانه در ساختار اسپرسوسازها به تهیه لاته، کاپوچینو و… باکیفیت‌تر کمک می‌کند. اغلب دستگاه‌های اتوماتیک و برخی از دستگاه‌های نیمه‌اتوماتیک دارای نازل شیر جداگانه برای تهیه فوم هستند و کار شما را برای تهیه این دسته از نوشیدنی‌های ساده‌تر می‌سازند. تنها برخی از دستگاه‌های نسپرسو که با کپسول کار می‌کنند، دارای فوم‌ساز و نازل شیر هستند و اغلب این دستگاه‌ها فاقد این نازل فوم‌ساز هستند. باتوجه‌به توضیحات فوق  اگر هدف اصلی شما از خرید دستگاه اسپرسوساز، آماده‌کردن و نوشیدن کاپوچینو و لاته است، پیشنهاد می‌شود خرید دستگاهی با نازل شیر و سیستم فوم‌ساز داخلی را در دستور کار خود قرار دهید.

تمیزکردن دستگاه

یکی دیگر از نکات خرید اسپرسوساز باید هنگام انتخاب و خرید محصول مدنظر داشته باشید، شرایط تمیزکردن دستگاه است. تمیزکردن دستگاه اسپرسوساز بخش نامحبوب کار با این دستگاه است و اغلب افراد از انجام این کار فراری هستند. شما باید تمیزکردن دستگاه را در دو بخش تمیزکردن روزانه و دوره‌ای مدنظر داشته باشید و شرایط اسپرسوساز مدنظر خود را ارزیابی کنید. شما باید به شکل روزانه و پس از استفاده از دستگاه، سینی‌های چکه و تفاله‌دان دستگاه را تمیز کنید و میله‌های بخار و فوم‌ساز را نیز تخلیه نمایید. تمیزکردن دوره‌ای دستگاه نیز از نکات مهم نگهداری دستگاه اسپرسوساز است. توصیه می‌شود به شکل دوره‌ای، دستگاه خود را رسوب‌زدایی کنید. دستگاه‌های غلاف‌دار و دارای سیستم‌های کپسولی نیازی به تمیزکاری چندانی به شکل روزانه ندارند و کاربر شرایط راحت‌تری را برای تمیزکاری دستگاه تجربه می‌کند. با اینکه دستگاه‌های دارای فوم‌ساز شیر جداگانه، لاته و کاپوچینوی باکیفیت‌تری را تولید می‌کنند؛ اما باید توجه داشته باشید که زحمت تمیزکردن این دسته از اسپرسوسازها نسبت به سایر دستگاه بیشتر است.

نحوه آسیاب قهوه

نحوه آسیاب قهوه یکی از نکات خرید اسپرسوساز است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. برخی از دستگاه‌های اسپرسوساز موجود در بازار از جمله دستگاه‌های اسپرسوساز اتوماتیک دارای آسیاب داخلی هستند و شما برای تهیه قهوه نیازی به آسیاب‌کردن قهوه به شکل جداگانه نخواهید داشت. برای آماده‌کردن قهوه با استفاده از دستگاه‌های فاقد آسیاب داخلی، شما باید خرید آسیاب جداگانه قهوه را در دستور کار خود قرار دهید و پیش از اقدام برای آماده‌کردن قهوه، دانه‌های قهوه را آسیاب کنید. دستگاه‌های نسپرسو به دلیل استفاده از کپسول نیازی به آسیاب قهوه ندارند.

برند اسپرسوساز

لیست برخی از برندهای مشهور و معتبر در زمینه تولید اسپرسوساز به شرح زیر است.

  • اسمگ
  • برویل
  • بوش
  • بکو
  • دلونگی
  • فیلیپس
  • گاستروبک
  • مباشی

ویژگی‌های لازم یک اسپرسوساز حرفه‌ای

آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که تفاوت میان یک اسپرسوساز معمولی و یک اسپرسوساز حرفه‌ای چیست؟ ساختار و عملکرد داخلی اسپرسوساز علاوه بر کیفیت قهوه، عوامل تاثیرگذار بر روی کیفیت اسپرسو هستند و درصورتی‌که قهوه با دستگاهی حرفه‌ای آماده شده باشد، قطعا طعم بهتری نسبت به قهوه دستگاه‌های معمولی خواهد داشت. ساختار اعمال فشار قابل‌تنظیم  و دیگ جوش دوگانه از ویژگی‌های لازم اسپرسوساز حرفه‌ای هستند. برخورداری از ساختار اعمال فشار قابل‌تنظیم و دیگ جوش دوگانه از نکات خرید اسپرسوساز حرفه‌ای هستند و باید در هنگام خرید این محصول توجه ویژه‌ای به این نکات خرید اسپرسوساز داشته باشید. در دستگاه حرفه‌ای امکان افزایش یا کاهش فشار در هنگام عصاره‌گیری از قهوه وجود دارد و این ویژگی سبب می‌شود کیفیت قهوه تولیدی افزایش قابل‌توجهی داشته باشد. دیگ جوش دوگانه نیز به کاربر کمک می‌کند که به شکل همزمان و بدون افت عملکرد، شیر و اسپرسو را آماده کند و به شکل همزمان اسپرسو و شیر را ترکیب کند. این ویژگی به افزایش کیفیت قهوه و خوش‌طعم‌شدن کاپوچینو، لاته و سایر شیرقهوه‌ها کمک می‌کند.

قیمت اسپرسوساز و خرید اسپرسوساز از المارکت

حالا که با نکات خرید اسپرسوساز آشنا شدید، می‌توانید ویژگی‌های لازم اسپرسوساز مدنظر خود را انتخاب نمایید و بر اساس میزان بودجه‌ای که برای خرید دستگاه در نظر گرفته‌اید، دست به انتخاب اسپرسوساز بزنید. فروشگاه اینترنتی المارکت شرایط انتخاب و خرید اسپرسوساز از برندهای مختلف با ویژگی‌های متفاوت را برای شما فراهم کرده است و می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به بخش اسپرسوسازها، محصولات موجود از برندهای مشهور تولیدکننده را مشاهده و مقایسه کنید. در پایان امیدواریم با بررسی نکات خرید اسپرسوساز و مقایسه میان محصولات برندهای مختلف، خریدی موفق را تجربه نمایید.

نکات خرید اسپرسوساز
اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

اسپرسوساز گاستروبک 42721
اسپرسوساز گاستروبک 42721
تخفیف
۱۷,۴۰۰,۰۰۰ تومان 17,000,000 تومان
اسپرسوساز بوش TIS30351DE
اسپرسوساز بوش TIS30351DE
تخفیف
۲۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان 26,000,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*