چرا جارو شارژی شارژ نمی‌شود؟

جارو شارژی

یکی از ایراداتی که کاربران جارو شارژی معمولاً با آن روبرو هستند شارژ نشدن باتری جارو شارژی است. علت شارژ نشدن جارو شارژی موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. همچنین روش‌های برطرف کردن این ایراد را نیز از زبان تعمیرکار نمایندگی برای شما بیان خواهیم کرد تا در صورت نیاز در منزل اقدام به رفع این عیب کنید.

شارژ نشدن جارو شارژی از ایرادات متداول این دستگاه است؛ خرابی پریز، اشکال در باتری، اشکال در پایه‌های شارژر و… می‌توانند موجب وقوع این اشکال در جاروی شما شوند. در ادامه به بررسی دلایل و نحوه تعمیرات شارژ نشدن جارو شارژی می‌پردازیم.

عیب‌یابی شارژ نشدن جارو شارژی

عیب‌یابی یکی از روش‌هایی است که در پیدا کردن مشکلات لوازم برقی کمک بزرگی به مصرف‌کننده می‌کند. عیب‌یابی در پیدا کردن علت شارژ نشدن جارو شارژی نیز بسیار مؤثر است.

اگر شما هم یکی از کاربران جارو شارژی هستید و با این مشکل در دستگاه خود روبرو شده‌اید، در ادامه دلایل بروز این مشکل را برای شما تشریح کرده و روش‌های برطرف کردن آن‌ها را نیز از زبان تعمیرکار نمایندگی بیان خواهیم کرد. ازاین‌رو کاربران علاقه‌مند به مسائل فنی می‌توانند با استفاده از ترفندهای بیان‌شده اقدام به رفع این در دستگاه خود در منزل نمایند.

جارو شارژی

قطعی برق منزل از دلایل شارژ نشدن جارو شارژی

قطعی برق منزل همیشه اولین دلیلی است که در صورت شارژ نشدن دستگاه‌های برقی باید به آن‌ها دقت کنید. بررسی قطعی برق منزل از دلایل شارژ نشدن جارو شارژی به شرح زیر است:

یکی از دلایل بسیار ساده‌ای که برای شارژ نشدن جارو شارژی می‌توان به آن اشاره کرد و اکثراً از چشم کاربران پنهان می‌ماند، قطع بودن برق منزل است. ازاین‌رو در قدم اول اگر با این مشکل در جاروی خود روبرو شدید، چک کنید که برق منزل شما وصل باشد.

درصورتی‌که برق منزل وصل بود، فیوزها را نیز بررسی کنید تا ایرادی نداشته باشند. اگر مشکلی از این بابت در منزل شما وجود نداشت برای رفع مشکل از قدم‌های بعدی استفاده نمایید.

خرابی پریز

همچنین خرابی پریز برق نیز می‌تواند مانعی برای انتقال برق به شارژر جارو شارژی باشد. خرابی پریز می‌تواند علت شارژ نشدن جارو باشد. بررسی این موضوع به شرح زیر است:

همچنین علاوه بر قطع بودن برق منزل ممکن است یک ایراد برقی دیگری دلیلی بر شارژ نشدن جاروی شما باشد. اگر پریزی که از آن برای شارژ کردن دستگاه خود استفاده می‌کنید ایراد داشته باشد، دستگاه شارژ نخواهد شد.

ازاین‌رو در قدم دوم بایستی، سلامتی پریز برق را چک کنید. برای این کار می‌توانید از یک فازمتر استفاده کنید. اگر فازمتر را در پریز فروکنید، اگر مشکلی در آن وجود نداشته باشد چراغ فازمتر شما روشن خواهد شد. اگر دسترسی به فازمتر ندارید می‌توانید آن را با یک وسیله برقی دیگر امتحان نمایید.

عدم قرارگیری مناسب

حتماً باید دقت کنید که این اشتباه را مرتکب نشوید. بررسی عدم قرارگیری مناسب جارو روی پایه از دلایل شارژ نشدن آن به شرح زیر است:

هرکدام از مدل‌های مختلف جارو بستگی به برند تولیدکننده دارای پایه‌های جداگانه برای شارژ این دستگاه هستند. اگر جاروی شما برای شارژ شدن دارای پایه‌های شارژ است باید چک کنید که دستگاه به‌خوبی روی پایه قرارگرفته باشد. درصورتی‌که دستگاه را به‌صورت مناسب در جای مخصوص آن قرار نداده باشید، مسلماً جاروی شما شارژ نخواهد شد.

عدم اتصال پایه به برق و خاموش بودن آن

این موضوع نیز از اشتباهاتی است که کاربران در هنگام شارژ کردن جارو مرتکب می‌شوند. بررسی عدم اتصال پایه به برق و خاموش بودن آن علت شارژ نشدن جارو به شرح زیر است:

برخی از دستگاه‌های جارو نیز با آداپتور شارژ می‌شوند. چه با استفاده از آداپتور چه پایه شارژ درهرصورت بایستی شارژر دستگاه شما به برق متصل باشد. بنابراین دقت چک کنید که شارژر به برق متصل شده باشد. همچنین اگر برای شارژ جارو از پایه شارژ استفاده می‌کنید بررسی کنید که دکمه روشن پایه شارژ روشن باشد.

خراب شدن پایه شارژ

پایه شارژ جارو نیز می‌تواند به دلایل مختلفی خراب شده باشد. استفاده به مدت طولانی نیز می‌تواند این مشکل را به وجود آورد. بررسی خراب شدن پایه شارژ از عوامل شارژ نشدن جارو شارژی به شرح زیر است:

یکی از ایراداتی که امکان تعمیر آن در منزل برای کاربر وجود ندارد خراب شدن پایه شارژ جارو شارژی است. در این شرایط بایستی ابتدا برای تعمیر آن اقدام نموده و در صورت نیاز هم پایه شارژ دستگاه خود را تعویض نمایید.

خراب شدن باتری

خرابی باتری از ایرادات رایجی است که به دلیل طولانی شدن استفاده از این دستگاه در آن طبیعی خواهد بود. بررسی خراب شدن باتری از دلایل شارژ نشدن جارو شارژی به شرح زیر است:

همچنین جدایی از مشکلات بیان‌شده است ممکن است باتری جارو شارژی شما خراب شده و کیفیت خود را ازدست‌داده باشد. مسلماً در این شرایط هم جارو شارژی شما شارژ نخواهد شد. باتری‌های جارو شارژی معمولاً عمر مشخصی داشته و در این مواقع تنها راه چاره تعویض باتری خواهد بود.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*

نظرات کاربران

  • رحمانی
    جارو شارژری خیلی خوبه اما حواست نباشه بیفته خراب میشه. من یکی داشتم الان خراب شده
    پاسخ دهید
  • مهدی
    Thanks for your blog, nice to read. Do not stop.
    پاسخ دهید