راهنمای خرید آسیاب برقی: چگونه مناسب‌ترین آسیاب را تهیه کنیم؟

خرید آسیاب برقی

آسیاب برقی ازجمله لوازم‌خانگی بسیار کاربردی و از لازمه‌های یک آشپزخانه مدرن است. هنگام خرید آسیاب برقی باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین آسیاب را برای خود خریداری کنید. در این مطلب از وبلاگ المارکت به ارائه یک راهنمای جامع خرید آسیاب برقی می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

آسیاب برقی چیست؟

آسیاب برقی که به خردکن برقی نیز معروف است قابلیت این را دارد تا تمامی مواد جامد را به قطعات ریز خرد کند. از این وسیله برقی می‌توان برای تهیه انواع ادویه‌ها استفاده کرد؛ و مواد غذایی سفت را به‌راحتی با این وسیله خرد یا آرد نمود. این وسیله عمل چرخش خود را به‌وسیله تیغه‌هایی که دارد انجام می‌دهد و در همین راستا می‌تواند تمامی مواد جامد را به‌خوبی خرد کرده و حتی به‌صورت پودری دربیاورد.

کاربردهای آسیاب برقی

این وسیله دارای مزیت‌هایی زیادی برای سهولت انجام کار در آشپزخانه است به این صورت که به‌عنوان یکی از لوازم ضروری دم‌دستی در آشپزخانه تبدیل‌شده است. این وسیله برقی دارای کاربردهای زیادی است مانند خرد کردن انواع خشکبارها مانند گردو و یا سایر دانه‌های روغنی. آسیاب برقی بدون اینکه مواد را از حالت عادی خارج نماید به‌خوبی می‌تواند پودر و خرد نماید.

شما می‌توانید انواع آسیاب برقی را با بهترین کیفیت و ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

از دیگر کاربردهای این وسیله برقی در خرد کردن انواع قهوه است که برای افراد قهوه دوست که علاقه شدیدی به این دارند که روز خود را با بوی قهوه و تهیه یک قهوه تازه شروع کنند یکی از ضروری‌ترین لوازم‌خانگی به حساب می‌آید.

خرید آسیاب برقی

نکات مهم هنگام خرید آسیاب برقی

برای آنکه بتوانید یک دستگاه آسیاب باکیفیت و مناسب را خریداری کنید، لازم است نکات زیر را در هنگام خرید آسیاب برقی در نظر داشته ‌باشید.

تیغه دستگاه

همان‌طور که گفتیم کار آسیاب برقی خرد کردن سریع و آسان مواد غذایی سفت‌وسخت است بنابراین یک آسیاب برقی مناسب برای بهتر خرد و آسیاب کردن مواد غذایی و ادویه‌ها باید تیغه تیزی داشته باشد. در صورت کند بودن تیغه دستگاه، سرعت عمل دستگاه کاهش پیداکرده و مواد غذایی به شکل کاملاً نامنظمی خرد می‌شوند. هنگام خرید دقت کنید که آسیاب برقی دارای تیغه‌های تیز، ضدزنگ و اصل باشد. هنگام خرید آسیاب برقی، آسیابی انتخاب کنید که به‌جای یک تیغه، چند تیغه داشته باشد، زیرا خردکن می‌تواند مواد را به شکل‌های مختلفی درآورده و طول عمر بیشتری نیز پیدا کند.

سرعت دستگاه آسیاب

ممکن است هنگام خرید آسیاب برقی فکر کنید دستگاه آسیابی که بیشترین سرعت را دارد، بهترین دستگاه برای شما خواهد ‌بود؛ درحالی‌که این سرعت زیاد، چندان هم به نفع شما نخواهد بود. خوب است بدانید که هر چه سرعت دستگاه شما بیشتر باشد، حرارت و گرمای بیشتری را تولید می‌کند. این حرارت و گرما بر روی کیفیت و عطروطعم مواد خوراکی اثر منفی می‌گذارد. به‌علاوه اغلب دستگاه‌هایی که سرعت بالایی دارند، به‌طور پیوسته نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. باید پس از گذشت ۳۰ ثانیه آن را خاموش و سپس روشن کرد.

قدرت آسیاب

توان اکثر آسیاب‌های برقی در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ وات است اما آسیاب برقی صنعتی بیش از ۵۰۰ وات قدرت دارند. برای خرد کردن و آسیاب انواع مواد دستگاهی را انتخاب نمایید که بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ وات توان داشته باشد.

ظرفیت و گنجایش آسیاب برقی

ظرفیت آسیاب برقی برحسب گرم و وزن محفظه یا کاسه آن تعیین می‌شود. درباره ظرفیت آسیاب برقی باید به میزان استفاده خودتان از دستگاه توجه کنید. به میزانی که استفاده شما از دستگاه آسیاب بیشتر باشد، باید ظرفیت بیشتری را برای آن در نظر بگیرید.

ظرفیت آسیاب برقی بستگی به نیاز شما دارد. اگر هر چند ماه یک بار از آسیاب استفاده کرده و یک‌باره مقدار زیادی ادویه را درست می‌کنید، آسیاب برقی انتخاب کنید که ظرف بزرگ‌تر داشته باشد تا مجبور نباشید به‌طور مکرر ظرف را خالی کنید اما اگر به دنبال مواد تازه هستید و دوست ندارید ادویه‌هایتان طعم اصلی خود را از دست دهند، ظرفیت آسیاب برقی شما نباید زیاد باشد. ظرفیت کاسه‌های آسیاب برقی با معیار وزن و گرم مشخص می‌شود که طبیعتاً در مدل‌های مختلف متفاوت خواهید بود.

شما می‌توانید انواع آسیاب برقی را با بهترین کیفیت و ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

طول کابل

هنگام خرید آسیاب برقی به طول کابل دستگاه آسیاب برقی توجه کنید که کوتاه نباشد و از استحکام مناسبی برخوردار باشد. آسیاب برقی را بخرید که کابل مناسب و باکیفیتی داشته باشد و طول کابل آن مناسب باشد.

میزان صدای دستگاه

اگر هنگام کار با دستگاه به آرامش خود اهمیت می‌دهید، باید دستگاهی را انتخاب کنید که سروصدای کمی داشته باشد. برای اطمینان از میزان کم بودن سروصدای دستگاه، قبل از خرید آسیاب برقی از فروشنده بخواهید آن را در مقابل شما روشن و تست کند.

bosch coffee grinder tsm6a013b antikkala 08

قیمت دستگاه آسیاب

برندی که برای خرید آسیاب برقی خود انتخاب می‌کنید، هر چه معروف‌تر باشد، باید برای خرید آن هزینه بیشتری را پرداخت کنید. به‌طورمعمول قیمت دستگاه‌های آسیاب برقی با کیفیت معمولی زیر یک میلیون تومان است. دستگاه‌های بالای یک میلیون تومان برندهای معروف‌تری هستند که از کیفیت بیشتری برخوردارند.

لوازم جانبی و قطعات بیشتر

بهترین مارک‌های آسیاب برقی، دارای قطعات بیشتری هستند. برخی مدل‌ها قابلیت دوکاره و چندکاره بودن را دارند که برای هر کار خاصی از تیغه مناسب استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید انواع آسیاب برقی را با بهترین کیفیت و ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*