هنگام خرید یخچال و فریزر به چه نکاتی باید توجه کنید؟

خرید یخچال و فریزر

هنگام خرید یخچال و فریزر به چه نکاتی باید توجه کنید؟ یخچال و فریزر از گران‌ترین وسایل آشپزخانه هستند. به‌ همین دلیل باید در خرید آن دقت بیشتری داشته باشید و هوشمندانه عمل کنید. متوسط عمر یخچال فریزرها ۱۴ تا ۱۷ سال است و قرار است مدت طولانی برای شما کار کند. به‌ همین دلیل اگر قصد خرید یخچال و فریزر دارید حتما باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. در این متن قصد داریم به شما کمک کنیم که انتخاب مناسبی داشته باشید. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا شما را در خرید یک یخچال و فریزر مناسب همراهی کنیم.

اندازه یخچال

خرید یخچال و فریزر

اولین و مهمترین چیزی که در خرید یخچال و فریزر باید به آن توجه داشته باشید، اندازه آن است. اندازه یخچال را باید براساس تعداد اعضای خانواده و فضای آشپزخانه سنجید. در ادامه هر کدام از این موارد را مفصل توضیح می‌دهیم.

تعداد اعضای خانواده

در نظر گرفتن تعداد اعضای خانواده در خرید یخچال و فریزر بسیار مهم است. البته این نکته را هم باید در نظر بگیرید که ممکن است در آینده افرادی به خانواده شما اضافه شوند.

خرید یخچال و فریزر

معمولا تولیدکنندگان یخچال، بر اساس یک استاندارد، ظرفیت یخچال را بر حسب لیتر تعریف می‌کنند. (هر لیتر را یک مکعب ۱۰ × ۱۰ در نظر بگیرید) بر این اساس :

تعداد اعضای خانوادهحجم توصیه شده یخچال
۱ تا ۲ نفر۳۸۰- ۲۵۰ لیتر
۳ تا ۴ نفر ۵۳۰- ۳۵۰ لیتر
بیش از ۵ نفر ۴۴۰ لیتر به بالا

براساس این جدول به راحتی می‌توانید، اندازه یخچال و فریز مناسبتان را تخمین بزنید.

فضای آشپزخانه

امروزه یخچال و فریزرها در ابعاد و اندازه‌های مختلف و متنوعی تولید می‌شوند. پس پیدا کردن یخچالی که مناسب آشپزخانه شما باشد کار خیلی سختی هم نیست. اما باید به دقت اندازه جای یخچال را در کابینت یا آشپزخانه‌اتان حساب کنید. یک اشتباه کوچک در اندازه‌گیری، حسابی چهره آشپزخانه‌اتان را زشت می‌کند. مثلا فرض کنید یخچالی خریده باشید که از جای یخچال شما بزرگ‌تر باشد، آنوقت نصف یخچال در دل آشپزخانه قرار خواهد گرفت!

خرید یخچال و فریزر

راستی حتما به دقت اندازه‌های یخچال و درب ورودی خود را اندازه بگیرید. خرید یخچال جدید خیلی خوب است اما وقتی نتوانید آن را وارد آشپزخانه‌اتان کنید به‌دردتان نخواهد خورد!

محل قرارگیری یخچال

خرید یخچال و فریزر

برای تهویه مناسب و گردش هوا حداقل ۲/۵ سانتی متر اضافی در کناره‌ها، بالا و پشت بگذارید. یخچال‌ها با انتقال گرما از داخل به هوای خارج از طریق سیم‌پیچ در پشت دستگاه کار می‌کنند، بنابراین آن‌ها به فضای تنفسی نیاز دارند.

فضای کافی برای باز شدن درب

خرید یخچال و فریزر

بهتر است درب یخچال از دیوار هم فاصله داشته باشد تا هنگام باز و بسته شدن، به جایی برخورد نکند. همینطور حواستان باشد جای کافی برای باز کردن کشوها داشته باشید. خلاصه اینکه قبل از خرید یخچال و فریزر باید حسابی دست به متر شوید.

نقش منطقه جغرافیایی

1

بسیاری به اهمیت نقش منطقه جغرافیایی در خرید یخچال و فریزر مناسب بی‌توجه‌اند. اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید، نیازی نیست که یخچالی با موتور قوی بخرید چون فشار زیادی به یخچال وارد نمی‌شود. اما در مناطق گرمسیر مانند جنوب کشور، شما باید یخچال و فریزری با موتور قدرتمند بخرید تا از پس گرمای منطقه بر بیاید.

بودجه خرید

خرید یخچال و فریزر

چقدر می‌خواهید برای خرید یخچال و فریزر هزینه کنید؟ این نکته بسیار مهم است. با این کار شما می‌توانید به‌راحتی یخچال‌ و فریزر‌هایی که می‌توانید بخرید را لیست کنید و از بین آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برچسب انرژی

خرید یخچال و فریزر

یکی از دیگر نکات مهمی که در خرید یخچال باید به آن دقت کنید، برچسب انرژی است. برچسب انرژی نشان می‌دهد که وسیله شما چقدر برق مصرف می‌کند. امروزه و با پیشرفت تکولوژی، وسایل برقی بسیار بهینه‌تر از قبل شده‌اند و مصرف برق کمتری دارند. جالب است بدانید یخچال‌ها امروزی ۲۰ درصد کمتر از یخچال‌های قدیمی برق مصرف می‌کنند. یک یخچال و فریزر معمولا به تنهایی ۱۵ درصد مصرف برق خانه شما را تشکیل می‌دهد. پس دقت به برچسب انرژی برای خرید یخچال و فریزر امری ضروری است. هرچقدر میزان مصرف وسیله برقی شما به A نزدیک‌تر باشد، یخچال یا فریزر شما مصرف برق کمتری خواهد داشت.

گارانتی

خرید یخچال و فریزر

در خرید وسایل برقی، مخصوصا یخچال و فریزر، گارانتی نقش مهمی دارد. معمولا شرکت‌هایی که از محوصلات خود اطمینان بیشتری دارند، وسایلشان را مدت زمان طولانی‌تری گارانتی می‌کنند. پس به کارت گارانتی هم دقت کنید.

انواع یخچال و فریزر

حالا که با نکات مهم خرید یخچال و فریزر آشنا شدید، در ادامه قصد داریم انواع مختلف یخچال و فریزر را به شما معرفی کنیم و مزایا و معایب هرکدام را بگوییم .

یخچال‌های فریزر بالا

خرید یخچال و فریزر

یخچال‌های فریزر بالا، ارزان‌تر و متداول‌تر از انواع دیگر یخچال و فریزرها هستند. از طرفی در بیشتر این مدل یخچال‌ها، قسمت فریزر کوچک‌تر از قسمت یخچال است. اگر از غذای منجمد خیلی استفاده می‌کنید، بهتر است در خرید این مدل تجدید نظر کنید. از طرفی اگر خیلی سراغ یخچال می‌روید، ممکن است برای برداشتن چیزی از طبقات پایینی اذیت شوید.

یخچال‌های فریزر پایین

خرید یخچال و فریزر

در این مدل فریزر پایین و یخچال بالا قرار دارد. اکثرا یخچال استفاده بیشتری نسبت به فریزر دارد. در این مدل شما به راحتی‌ ‌می‌توانید به کل یخچال تسلط داشته باشید. در این مدل هم معمولا فریزر کوچک‌تر از یخچال طراحی می‌شود. از طرفی طراحان برای استفاده راحت معمولا قسمت فریزر را کشویی می‌سازند.

 یخچال ساید بای ساید

خرید یخچال و فریزر

یخچال‌های ساید بای ساید به دلیل زیبایی ظاهری، از محبوب‌ترین مدل‌های یخچال و فریزر هستند. در واقع ساید بای ساید را می‌توان نوعی یخچال دوقلو نامید اما با امکاناتی بیشتر و پیشرفته‌تر. قیمت این مدل یخچال و فریز به دلیل آپشن‌های متنوعی که می‌تواند داشته باشد متغییر است. در نسبت فضای زیادی که این یخچال اشغال می‌کند، محل ذخیره کمی در اختیارتان قرار می‌دهد. تازه این یخچال ممکن است برای برخی خوراکی‌های بزرگ کوچک باشد و فضای کافی نداشته باشد. در ضمن دمای بالا و پایین یخچال ممکن است خیلی ناهماهنگ باشد.

یخچال فرانسوی

خرید یخچال و فریزر

یخچال‌های در فرانسوی از همه مدل‌ها گران‌تر و البته جادارتر هستند. این یخچال گزینه مناسبی برای خانواده‌های پرجمعیت است. از مزایای این یخچال می‌توان ظرفیت ذخیره‌سازی بالا، پهنای مناسب برای خوراکی‌های بزرگ و آپشن‌های متنوع مانند یخ‌ساز و آب‌سردکن اشاره کرد. اما اندازه بزرگ و هزینه بالا هم از معایب یخچال‌های درب فرانسوی هستند.

یخچال و فریزر دوقلو

خرید یخچال و فریزر

معمولا کسانی که یخچال فریزر دوقلو انتخاب می‌کنند، یا خانواده پرجمعیتی دارند یا عادت دارند مواد غذایی را به مدت طولانی نگهداری کنند. یخچال و فریزرهای دوقلو عموما فضای زیادی را اشغال می‌کنند. اما خب این مزیت را هم دارند که می‌شود فریزر آن را در جایی غیر از آشپزخانه گذاشت. گاهی شاید مجبور به چنین کاری شوید ولی زیبایی آن به این است که در کنار هم قرار بگیرند. پس باید حواستان باشید که آشپرخانه شما فضای کافی برای قرارگیری یخچال و فریزر دوقلو داشته باشد.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*