دلایل یکسره کار کردن یخچال را بدانید

یکسره کار کردن یخچال

یکسره کار کردن یخچال از مشکلات رایج یخچال‌هاست. کارکرد درست یخچال به‌گونه‌ای است که یخچال بعد از چند ساعت فعالیت طی فرایندی که اتوماتیک کردن نام دارد، زمانی از شبانه‌روز را بدون فعالیت بوده و استراحت کند. اگر احساس کردید این وقفه در کار کردن یخچال شما وجود ندارد و با یکسره کار کردن یخچال مواجه شده‌اید حتماً ایرادی در برخی از قطعات و سیستم یخچال رخ داده است.

اگر یخچالتان زیاد کار می‌کند می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه به این دلایل می‌پردازیم.

خرابی دیفراست و یکسره کار کردن یخچال

 دیفراست در دو نوع مکانیکی و الکترونیکی در یخچال وجود دارد که زیر یخچال، در کنترل پنل یا پشت یخچال قرار دارد. تایمر دیفراست وظیفه به کار انداختن برنامه یخ‌زدایی را دارد. تایمرهای مکانیکی، برنامه یخ‌زدایی را در هر ۸ ساعت کار کمپرسور، فعال می‌کنند چرخه‌ یخ‌زدایی معمولاً ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. سپس کمپرسور و فن‌ها دوباره شروع به کار می‌کنند. هیتر دیفراست وظیفه آب‌کردن برفک‌های روی لوله اپراتور یخچال را دارد. وجود برفک بر روی این لوله‌ها باعث اتوماتیک نکردن یخچال و یکسره کار کردن یخچال می‌شود.

خرابی کمپرسور و علت اتوماتیک نشدن یخچال

 کمپرسور، گاز یخچال را در طی یک فرآیند به سرما تبدیل می‌کند. اگر کمپرسور نتواند سرمای لازم برای یخچال را تأمین کند، اتوماتیک کننده جریان برق، دمای موردنظر خود را از سنسور دریافت نمی‌کند؛ و برق کمپرسور را قطع نمی‌کند. درنتیجه باعث کارکرد طولانی یخچال می‌شود.

8 Best Narrow Refrigerators For a Small Kitchen or Garage in 2020.

خرابی کندانسور و کویل و یکسره کار کردن یخچال

کندانسور و کویل در پشت یخچال کنار کمپرسور قرار دارند و با برداشتن پنل پشتی قابل‌دسترس می‌باشند. در داخل این لوله‌ها گاز سردکننده جریان دارد که با چرخش در این لوله‌ها گرمای فضا را جمع کرده و داخل را سرد می‌کنند.

از علل زیاد کار کردن یخچال می‌توان به کثیفی این لوله‌ها اشاره کرد، زمانی که در لوله‌ها جرم زیاد باشد تبادل دمایی در آن کم شده و یخچال بیش‌ازحد تلاش خواهد کرد تا فضا را خنک کند. موتور فن با دمیدن هوا به پره‌های کندانسور به خارج کردن گرما از کویل‌ها کمک می‌کند. اگر این فن کار نکند کندانسور گرما را به بیرون پس نخواهد داد. درنتیجه کل سیستم مجبور به کارکرد بیشتری خواهد شد.

ارتباط خرابی اپراتور با یکسره کار کردن یخچال

موتور اپراتور در قسمت فریزر قرار دارد و در حالت کار کردن می‌توانید صدای آن را شنیده و حرکت هوا را احساس کنید. اگر فن اپراتور کار نکند، هوای سرد جابجا نشده، یخچال سرد نشده، ترموستات دمای صحیح را اندازه‌گیری نمی‌کند. درنتیجه کمپرسور بیش از حالت عادی کار خواهد کرد.

خرابی سنسور و خاموش نکردن یخچال

 سنسور، دمای یخچال را تشخیص می‌دهد و پس از رسیدن به میزان مطلوب، از طریق برد فرمان قطع به کمپرسور را می‌دهد. در صورت خراب شدن سنسور یخچال به‌طور مداوم و یکسره کار خواهد کرد.

دمای نامناسب و یکسره کار کردن یخچال

دمای مناسب یخچال نیز یکی از علت یکسره شدن یخچال است. از دلایل بسیار ساده که باعث خاموش نشدن یخچال می‌شود دمای محیط است. اگر دمای محیط بالا باشد و یا یخچال در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار بگیرد، یخچال برای خنک کردن به‌طور مداوم کار کرده و اتوماتیک نمی‌کند.

غذای گرم و علت یکسره کار کردن یخچال

قرار دادن غذای دیگر از دیگر مواردی بوده که در علت یکسره کار کردن یخچال موردبررسی قرار می‌گیرد. زمانی که غذای گرم در یخچال قرار می‌دهد یخچال باید مدت‌زمان بیشتری کار کند تا به دمای مطلوب برسد. از گذاشتن غذای گرم در یخچال جدا خودداری کنید. البته باز و بسته کردن زیاد درب یخچال نیز باعث ورود جریان هوای گرم به یخچال شده و یخچال باید زمان بیشتری کار کند. درنتیجه یخچال اتوماتیک نکرده و خاموش نمی‌شود.

خرابی درب جایخی و اتوماتیک نکردن یخچال

خرابی درب جایخی نیز در عیب‌یابی و کشف علت یکسره کار کردن یخچال در نظر گرفته می‌شود. یخچال‌های قدیمی از دو بخش جایخی و محفظه یخچال تشکیل‌شده‌اند. خرابی درب جایخی باعث می‌شود سرمای این بخش به بخش‌های پایینی یخچال انتقال پیدا نکند. در این حالت علاوه بر یخ زدن مواد غذایی پایین یخچال، برای تأمین سرمای کافی، یخچال باید به‌صورت مداوم کار کرده و اتوماتیک نمی‌کند.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*