خانه را مناسب فصل سرد بچینید: همه‌چیز درباره دکوراسیون خانه در زمستان

دکوراسیون خانه در زمستان

صدای خش‌خش برگ‌ها نوید آمدن فصول سرد را می‌دهد و دکوراسیون خانه در زمستان نیز باید تغییر کند و دنج و گرم شود. آیا شما با اصول تغییر دکوراسیون خانه برای فصل سرما آشنایید؟ با ما همراه شوید تا دراین‌باره بیشتر بدانید.

مقدمه

دکوراسیون و نحوه چیدمان خانه را می‌توان به‌صورت فصلی تغییر داد. هر فصل و شرایط آب‌وهوایی نوع خاصی از دکوراسیون و عناصری را می‌طلبد. با هماهنگی و چیدمان اصولی می‌توان، حال و هوای خانه را تغییر داد و در شب‌های بلند زمستان، فضایی گرم و دنج ایجاد کرد. حالا که فصل زمستان از راه رسیده است، می‌توانید دست‌به‌کار شوید و با وسایل ساده و بدون هزینه، حال و هوای زمستان را به خانه بیاورید.

ایده‌های دکوراسیون خانه در زمستان

یک مکان امن و دنج برای مطالعه

فصل زمستان به خاطر شب‌های طولانی‌اش، فرصت مناسبی برای خواندن و مطالعه کردن است. برای این منظور یک گوشه آرام از خانه را انتخاب کرده و فضایی راحت برای لم دادن، در رفتن خستگی و مطالعه انتخاب کنید. یک صندلی راحت، چراغ مطالعه، پتو، چای داغ و کتاب موردعلاقه، تمام چیزی است که برای مطالعه و آرامش شبانه به آن نیاز دارید.

فصل زمستان برای مطالعه باید محیطی را انتخاب کنیم که خواب‌آلودگی به همراه نداشته باشد و با تغییراتی در محیط حس آرامش زیاد از حد را کاهش دهیم. سکوی کنار پنجره، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فضاهای خانه بخصوص برای استراحت و یا مطالعه است. با کوسن و بالشتک‌های گرم‌ونرم و پرزدار آن را برای زمستان مهیا کنید.

شومینه یک همراه همیشگی در فصل سرما

درست است که امروزه اغلب خانه‌ها از وسایل گرمایشی مانند شوفاژ یا بخاری بهره می‎برند، اما اگر شومینه دارید، در روزهای زمستانی آن را روشن کنید. نه‌تنها آتش گرمای خاصی به فضا می‌بخشد، بلکه فضای دور شومینه می‌تواند به یک نقطه کانونی خانه در روزهای زمستانی تبدیل شود و اعضای خانواده را دور هم جمع کند. مثلاً قرار دادن میز غذاخوری در نزدیکی شومینه یک گزینه مناسب در دکوراسیون خانه در زمستان است. از معجزه نور و آتش غافل نشوید.

شومینه‌ها یکی از کارآمدترین اجزای دکوراسیون خانه در زمستان هستند که در دکوراسیون تأثیر بسیاری دارند. برای زمستان دستی به سر و روی شومینه‌های خاک گرفته بکشید. اگر شومینه‌ی خانه‌تان پیشخوان دارد، می‌توانید از آن برای قرار دادن شمع‌های معطر و گل‌های فصل سرد که دوام بیشتری دارند، استفاده کنید. در کنار شومینه بر روی زمین سبدهای حصیری و دستباف قرار دهید و اگر کدوحلوایی‌هایی خریده‌اید که هنوز خام هستند، می‌توانید تا زمان رسیدن آن‌ها را در سبدهای حصیری بگذارید تا جزئی از چیدمان خانه‌تان باشند.

اگر کاناپه‌های اتاق نشیمن پشت به شومینه هستند، در چیدمان آن‌ها تجدیدنظر کنید و آن‌ها را دورتادور شومینه بچینید تا شب‌نشینی‌هایتان با شعله‌های آتش گرم‌تر شوند.

به رنگ‌های گرم سلامی دوباره بگوییم

اتاق نشیمن همیشه شاهد جمع‌های کوچک و بزرگ خانواده‌هاست. در فصل زمستان با دور همی‌ها و میهمانی‌های شبانه، اهمیت اتاق نشیمن نیز چند برابر می‌شود. چیدمان این اتاق در دنج‌تر بودن خانه و صمیمی‌تر برگزار شدن میهمانی‌تان تأثیر ویژه‌ای دارد. در اتاق‌های نشیمن حتماً از عودهای ملایم با عطرهای وانیل، قهوه و دارچین استفاده کنید.

اگر برایتان مقدور است روکش‌های مبلمان‌تان را تغییر دهید و از رنگ‌های گرم برای روکش جدید استفاده کنید. رنگ‌های قهوه‌ای تیره، کاراملی، نسکافه‌ای و خردلی از رنگ‌های گرم و محبوب روزهای سرد هستند. اگر به رنگ‌های سرد علاقه‌مند هستید، می‌توانید روکش‌ها را در رنگ‌های طوسی و آبی خاکستری انتخاب کنید.

و اگر امکان تغییر روکش مبلمان را ندارید، از پارچه‌های پشمی برای روی چند کاناپه استفاده کنید، هم‌چنین برای دکوراسیون خانه در زمستان می‌توانید کوسن‌هایی از جنس مخمل و کنف تهیه کنید و فضای ساده و یکنواخت فصل گذشته را از بین ببرید.

دکوراسیون خانه در زمستان - شومینه

یک ضیافت در شب سرما

ضیافت‌های شبانه‌ی فصل سرما، همیشه از گرم‌ترین محافل بوده‌اند. نوشیدنی‌ها و غذاهای گرم و دل‌چسب، همراه همیشگی این میهمانی‌ها هستند. دورهم جمع شدن‌ها بر سر یک میز، نیازمند چیدمانی درخور چنین محافلی است. تابه‌حال به چیدمان میزتان در فصل زمستان فکر کرده‌اید؟ از چه رنگ بشقاب و دستمال‌هایی باید استفاده کنید؟ گلدان گل بر سر میز بگذاریم یا شمع‌های سفید و بلند؟ و

اولین نکته‌ای که در دکوراسیون خانه در زمستان و میز غذاخوری باید به خاطر داشته باشید، ترکیب و هارمونی رنگ‌هاست. زمستان فصلی با رنگ سرد و روشن است و ازاین‌رو برای انتخاب رنگ‌های دکوراسیون کمی محدودتر از چیدمان تابستانی خواهید بود.

استفاده از شمع‌های ساده و سفید بر روی میز شام زیبایی میز را دوچندان می‌کند. اگر در نظرتان این شمع‌ها زیاد از حد ساده هستند، می‌توانید با برگ‌های درخت کاج دور شمع‌ها را تزیین کنید و یا میوه‌های درخت کاج را به همراه بلوط‌های کوچک به اطراف شمع‌های سفید بچسبانید.

یک قالیچه نرم برای گرم کردن پاها

خانه‌های مدرن امروزی برای کف از انواع سرامیک‌ها و کف‌پوش‌ها بهره می‌برند که به‌نوعی سردی و خنکی را به فضا القا می‌کند اما شما با افزودن یک قالیچه‌ی نرم و پرزدار گرما را به محل نشیمن خانه می‌رسانید. اینگونه دکوراسیون خانه در زمستان را تکمیل می‌کنید!

دکوراسیون خانه در زمستان - فضای دنج
اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*