راهنمای خرید دی وی دی پلیر در بازار

دی وی دی پلیر

درست است که این روزها اینترنت جای تمام وسایل تفریحی و سرگرمی را در خانه‌ها پر کرده است و از نمایش فیلم گرفته تا پخش تلویزیون و انجام انواع بازی‌ها را فقط با یک کامپیوتر می‌توانیم در اختیار داشته باشیم. اما این به آن معنی نیست که دیگر در هیچ خانه‌ای خبری از دستگاه‌های پخش فیلم وجود ندارد. DVD player یا دستگاه پخش DVD. از محبوب‌ترین دستگاه‌های پخش فیلم در سال‌های گذشته بوده و هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده است. در این مطلب از المارکت می‌خواهیم نکاتی را درباره‌ی خرید دی وی دی پلیر به شما آموزش دهیم تا بتوانید بهترین دستگاه را با توجه به بودجه و نیازتان خریداری کنید.

خرید دی وی دی پلیر

وقتی برای خرید دی وی دی پلیر به فروشگاه مراجعه می‌کنید بهتر است ابتدا نوع تلویزیونی که قرار است به دستگاه متصل شود را به فروشنده بگویید و سپس از او بخواهید بهترین گزینه‌ی موجود را که با تلویزیون شما سازگار است معرفی کند. اگر قرار است به تلویزیون خانگی متصل شود باید یک DVD player معمولی تهیه کنید. اگر می‌خواهید آن را به سیستم صوتی خانه یا دفتر کار خود متصل کنید به دنبال خرید دی وی دی پلیر چند دیسک یا بلو ری (blu-ray

) باشید.  دستگاه‌های پخش جدید DVD player یا Blu-ray به شما امکان دریافت صدای دالبی را هم می‌دهد، پس اگر فیلمی با صدای دالبی تولید شده باشد شما می‌توانید از این صدای فوق‌العاده استفاده کنید.  در ادامه با دیگر موارد مهم در خرید دی وی دی پلیر آشنا می‌شوید.

خرید دی وی دی پلیر

۱- در زمان خرید دی وی دی پلیر به اعداد توجه کنید

در زمان خرید دی وی دی پلیر به عدد شناسه یا قدرت دستگاه دقت کنید. این عدد نشان دهنده‌ی میزان وضوح تصویر دستگاه است. اگر روی دستگاه عدد ۱۰۸۰ و ۷۲۰ نوشته شده باشد به این معنا است که بعد از اتصال دی وی دی پلیر به تلویزیون با کمک کابل HDMI، می‌توانید تصویری با کیفیت ۱۰۸۰ و یا ۷۲۰ ببینید. پس می‌توانید به راحتی فیلم‌های با کیفیت بالا را با وضوح تصویر مناسب تماشا کنید.

۲- فرمت‌های قابل پشتیبانی

اگر قرار است از دستگاه دی وی دی پلیر خود به عنوان دستگاه پخش موسیقی هم استفاده کنید پس باید حتما بررسی کنید که علاوه بر تمام فرمت‌های مربوط به فیلم، از فرمت mp3 هم پشتیبانی کند تا قابلیت پخش موسیقی را داشته باشد.

دستگاه پخش دی وی دی
A DVD mo

۳- اسکن دی وی دی پلیر مهم است

یک دستگاه دی وی دی پلیر خوب در زمان ارائه‌ی تصویر در پخش و اسکن عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. پس در زمان خرید حتما از فروشنده بخواهید دستگاهی را که از تکنولوژی اسکن پیشرفته استفاده می‌کند به شما معرفی کند. اگر اسکن دی وی دی پلیر شما دقیق نباشد کیفیت تصویر افت می‌کند و گاهی تصاویری با حالاتی غیر عادی مشاهده می‌کنید. اگر دوست دارید تصاویری با کیفیت ۱۰۸۰ و با رنگ‌های زنده و واقعی ببینید حتما بررسی کنید که دستگاه دی وی دی پلیر شما مجهز به قابلیت up-converting باشد. این قابلیت به شما امکان پخش تصاویر با کیفیت بالا را میدهد. البته باید رزولوشن تلویزیون شما هم برای پخش چنین تصاویری مناسب باشد. در غیر این صورت خروجی کیفیت خوبی نخواهد داشت.

۴- خرید دی وی دی پلیر با اتصالات سالم و کامل

وقتی دی وی دی پلیر خود را انتخاب کردید باید تمام پورت‌ها و اتصالات پشت دستگاه را بررسی کنید تا کامل و سالم باشند. مهم‌ترین اتصالات A/V است که باید با یکدیگر مطابقت داشته باشند. دستگاه‌های blu-ray با کابل HDMI و دستگاه‌های جدیدتر با کمک خروجی Ultra HD 4 صدا و تصویر را به A/V منتقل می‌کنند.

۵- پورت USB

بعضی از دستگاه‌ها پورت USB هم دارند، یعنی شما می‌تونید هارد درایو یا فلش مموری خود را به آن وصل کرده و فیلم‌ها را از از داخل آن پخش کنید. پس اگر اهل دانلود کردن فیلم و سریال هستید حتما در زمان خرید دی وی دی پلیر به این نکته توجه کنید.

چند نکته‌ی دیگر

نکات خرید دی وی دی پلیر

این نکته را فراموش نکنید که دستگاه‌های دی وی دی پلیر امکان پخش بازی‌های کامپیوتری را ندارند. در زمان خرید دی وی دی پلیر حتما دقت کنید که دستگاه علاوه بر پورت‌های معمولی، خروجی کابل HDMI هم داشته باشد. با کمک کابل HDMI می‌توانید بدون نیاز به کابل‌های جداگانه‌ی صدا و تصویر، دستگاه را به تلویزیون خود وصل کنید. امکان تنظیم نور، رنگ و صدا از دیگر قابلیت‌های یک دستگاه خوب است که حتما باید در هنگام خرید دی وی دی پلیر به آن دقت کنید. بعضی از دی وی دی پلیر به سیستم صدای hi-fi مجهز هستند، یعنی خروجی صدای قوی‌تر و با کیفیت‌تری دارند. اگر از سیستم سینمای خانگی استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم به دنبال خرید دی وی دی پلیر مجهز به قابلیت hi-fi باشید چون صدای فوق‌العاده‌ای دریافت خواهید کرد.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*