راهنمای خرید چرخ گوشت مناسب شما

راهنمای خرید چرخ گوشت

چرخ گوشت یکی از لوازم کاربردی و لازم برای هر آشپزخانه‌ای است و مطالعه یک راهنمای خرید چرخ گوشت قبل از خرید این وسیله، می‌تواند به شما در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مدل کمک کند. با ما باشید تا درباره راه و روش خرید حرفه‌ای چرخ گوشت بیشتر بدانید.

مقدمه

شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که گوشت چرخ‌کرده را به‌صورت آماده از مارکت‌ها تهیه می‌کنند، اما وقتی گوشتتان را به‌صورت آماده تهیه می‌کنید نمی‌دانید چه میزان چربی در آن وجود دارد یا اینکه چه ادویه‌هایی داخل آن ریخته‌اند. یا حتی اگر هوس یک فلافل خوشمزه را داشته باشید می‌توانید به‌راحتی و با اطمینان خاطر از ارگانیک بودن مواد آن را با استفاده از چرخ گوشت درست کرده و از بوی خوش آن لذت ببرید. این روزها با افزایش درخواست خانواده‌ها شرکت‌ها سعی کرده‌اند چرخ گوشت‌های جدید را با سوسیس ساز، پره‌های متفاوت، آبمیوه گیری، آسیاب کن و… ترکیب کنند و دستگاهی کامل و بدون نقص را برای متقاضیان این محصول کاربردی تولید و عرضه کنند.

انواع چرخ گوشت

تاکنون ۲ نوع چرخ گوشت دستی و الکتریکی تولیدشده است که امروزه نوع دستی آن دیگر تولید نشده و از نوع الکتریکی آن فقط استفاده می‌شود. همچنین نوع الکتریکی یا همان برقی نیز دارای انواع مختلفی است که انتخاب آن را برای مشتری بسیار سخت می‌کند. انواع برقی این دستگاه و یا همان خانگی نیز دارای دو نوع بدنه عمودی و افقی هست. یک چرخ گوشت خوب چرخ گوشتی است که دارای توان موتور بالا، تعداد چرخ‌دنده زیاد، میزان صدا کم، سبک بودن دستگاه، تیغه‌های مختلف و گوناگون و همچنین روکش محافظ باشد.

مواردی که در خرید چرخ گوشت باید به آن‌ها توجه کنید:

توان موتور چرخ گوشت

یکی از اصلی‌ترین نکات در راهنمای خرید چرخ گوشت بررسی توان موتور دستگاه است. توان موتور این مسئله را برای شما مشخص می‌نماید که با چه قدرتی می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید. هرچقدر دستگاه توان بیشتری داشته باشد می‌توانید در زمان بیشتر و باقدرت بیشتر از آن استفاده کنید؛ اما این موضوع می‌تواند منجر به افزایش قیمت دستگاه نیز شود.

کیفیت ساخت و جنس بدنه دستگاه

کیفیت ساخت بدنه یکی دیگر از عوامل مؤثر در خرید این دستگاه است. البته کیفیت را نباید با ظاهر زیبا و جذاب اشتباه بگیرید. هرچند داشتن ظاهر زیبا نیز برای خرید بهترین محصول لازم است اما کیفیت بهتر بدنه باعث می‌شود تا طول عمر دستگاه شما افزایش‌یافته و خیال خود را از بابت آسیب‌ناپذیر بودن آن نیز راحت کنید.

راهنمای خرید چرخ گوشت

کیفیت تیغه‌های دستگاه

یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید چرخ گوشت در بررسی تیغه‌های آن است. تیغه خوب نشان از یک تولید خوب دارد. تیغه‌ها بایستی به‌صورت مرتب تیز شده و یا تعویض شوند. بااین‌حال برای داشتن یک عملکرد مناسب نیاز به تیغه‌های باکیفیت‌تری خواهید داشت که نه زنگ بزند و نه خراب شود. برای این کار بهترین جنس استیل ضدزنگ است.

ظرفیت چرخ گوشت

ظرفیت چرخ گوشت نیز از مؤلفه‌های بعدی هست که در راهنمای خرید چرخ گوشت اهمیت بسیاری دارد. اگر ظرفیت چرخ گوشت بیشتر باشد در هر مرتبه از استفاده، می‌توانید حجم بیشتری گوشت را چرخ کنید وقت کمتری تلف می‌کنید. میزان خروجی گوشت در هر دقیقه از دستگاه را ظرفیت یک چرخ گوشت می‌نامند. بهترین ظرفیت برای یک چرخ گوشت، ۱.۵ کیلوگرم در دقیقه است.

راهنمای خرید چرخ گوشت

قابلیت خنک‌کنندگی موتور

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای خرید چرخ گوشت ذکر می‌شود قابلیت خنک کنندگی آن است. اگر چرخ گوشت شما دارای قابلیت خنک‌کنندگی موتور نیز باشد به‌راحتی پس از هر بار استفاده نگران داغ شدن موتور و از بین رفتن آن نیستید.

سیستم چرخش معکوس

سیستم چرخش معکوس در چرخ گوشت نیز از مهم‌ترین و پرکاربردترین نکات است. چراکه وجود این قابلیت تکه‌های گوشت چرخ شده و باقی‌مانده درون دستگاه را مجدد چرخ‌کرده و یا آن را خارج می‌کند.

راهنمای خرید چرخ گوشت

قابل شست‌وشو بودن قطعات

امکان شستشوی راحت‌تر به‌واسطه امکان جدا کردن قطعات مختلف یکمی دیگر از معیارهای مهمی است که در هنگام خرید می‌توانید به آن دقت داشته باشید. برخی از برندهای تولیدکننده اهمیت زیادی به این موضوع داده و محصولاتی با امکانات شستشو و تمیز کردن راحت‌تر برای کاربران تولید می‌نمایند.

شما می‌توانید انواع چرخ گوشت را به راحتی از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*