روش صحیح سشوار کشیدن چیست و چگونه باید از موهایمان مراقبت کنیم؟

روش صحیح سشوار کشیدن

روش صحیح سشوار کشیدن چیست و چگونه باید از موهایمان مراقبت کنیم؟ هر چیزی قاعده‌ای دارد. علاوه‌بر انتخاب سشوار مناسب هنگام خرید سشوار، روش صحیح سشوار کشیدن در حفظ سلامت موهایتان بسیار مهم است. شاید به هر طریقی بتوانید موهایتان را خشک یا صاف کنید و حتی به شکل دلخواهتان در بیاورید، اما تاثیر بد سشوار کشیدن در دراز مدت خودش را نشان خواهد داد. خشکی، شکستن و وز شدن شدید موها از عواقب استفاده نادرست از سشوار است.

سلامت مو، بهترین آرایش برای موهای شما است. پس قبل از هر چیزی باید سعی کنید موهای سالم و شادابی داشته باشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا روش صحیح سشوار کشیدن و راهکارهایی برای مراقبت از موهایتان را به شما آموزش دهیم.

روش صحیح سشوار کشیدن

این را باید بدانید که سشوار کشیدن حرفه‌ای، نیاز به آموزش عملی و تمرین زیاد دارد. همینطور وقتی برای خودتان دارید سشوار می‌کشید، هیچ وقت به آن خوبی نمی‌شود که کسی برایتان این کار را انجام دهد. زیرا شما تسلط کافی روی موهایتان ندارید و این کار را سخت می‌کند. اما با تمام این مسائل، با رعایت یک سری نکات ابتدایی، می‌توانید به‌طور قابل قبولی موهایتان را سشوار کنید. اگر موهایتان را سشوار می‌کنید، حتما باید به نکات زیر دقت کنید.

انتخاب برس مناسب

روش صحیح سشوار کشیدن

انتخاب برس هنگام سشوار کشیدن هم کارتان را راحت‌تر خواهد کرد و هم این کار وقت کمتری از شما خواهد گرفت. انتخاب برس مناسب نکته ظریفی است که خیلی‌ها به آن توجه نمی‌کنند، و با هرچه دستشان رسید موهایشان را هنگام سشوار کشیدن شانه می‌زنند. برس‌های گرد و بزرگ فلزی بهترین برس‌ها برای شانه کردن مو هنگام سشوار کشیدن هستند. اگر موهای فری داشته باشید، با این برس می‌توانید موهایتان را صاف کنید و حجم و فرم مناسبی به آن دهید.

این را هم به‌یاد داشته باشید که همیشه اتو مو، بهترین راهکار برای صاف کردن مو نیست. مثلا اگر موهای کوتاهی داشته باشید، اتو به کارتان نخواهد آمد. موهای کوتاه به راحتی با سشوار صاف می‌شوند، فقط برای این کار باید از شانه کوچکتری استفاده کنید.

استفاده از مواد مراقبت کننده مو

روش صحیح سشوار کشیدن

اسپری‌های دو فاز و مواد مراقبت کننده مو را قبل از سشوار کشیدن فراموش نکنید. این مواد علاوه بر اینکه سشوار کشیدن را راحت‌تر می‌کنند، از موهای شما در برابر حرارت هم مراقبت می‌کنند. نحوه استفاده از این مواد هم، بنا به چیزی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. نمی‌شود برای همه یک نسخه پیچید و شما با توجه به جنس و نوع موهایتان، باید مواد مراقبتی مناسب خود را تهیه کنید.

رطوبت مناسب مو

روش صحیح سشوار کشیدن

وقتی می‌خواهید موهای خیستان را سشوار بکشید، با شانه کردن موهای شما کشیده شده و به مرور زمان ضعیف و نازک خواهد شد. همینطور خیس بودن مو سشوار کشیدن را طولانی می‌کند و فشار زیادی به موهایتان وارد می‌شود. بهتر است آب موهایتان را بگیرید و وقتی موهایتان نمدار است اقدام به سشوار کشیدن کنید. سشوار کشیدن روی موهای خیس، باعث وز شدن مو می‌شود؛ همینطور موهای خشک هم به راحتی سشوار نمی‌شوند. اگر هم عجله دارید و می‌خواهید سریع موهایتان را خشک کنید، شلخته و نامنظم و بدون برس سشوار بکشید.

تنظیم دمای مناسب سشوار

روش صحیح سشوار کشیدن

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام سشوار کشیدن باید به آن دقت کنید، تنظیم دمای مناسب سشوار است. سشوار نباید بیش از حد داغ باشد. هرچند استفاده از داغ‌ترین و سریع‌ترین حالت سشوار، کارتان را خیلی راحت‌تر می‌کند اما به موهایتان آسیب می‌زند. نحوه تنظیم دما و سرعت سشوار به نوع و جنس موهایتان بستگی دارد. دمای متوسط به پایین برای موهای ظریف و نازک مناسب‌تر است. برای موهای ضخیم هم سرعت کم با دمای بالا پیشنهاد می‌شود. همچنین سشوار را با فاصه حداقل ۳ تا ۵ سانتی به موهایتان بگیرید و برای صافی استفاده از سری‌های متمرکز کننده باد را فراموش نکنید و آن را به طور متمرکز در یک جای مویتان قرار ندهید.

حرکت صحیح سشوار

روش صحیح سشوار کشیدن

اولین کار برای سشوار کشیدن، تقسیم کردن موهاست؛ البته اگر موهایتان کوتاه است نیازی به این کار ندارید، چون چیزی نیست که بخواهید آن را تقسیم کنید ؛) تقسیم کردن مو به حجم موهایتان بستگی دارد و می‌توانید آن را به ۳ یا ۴ قسمت تقسیم کنید و با گیره به بالای سرتان بزنید. بعد هر دسته از موهایتان را که باز کردید، با برس گرد آن را به نزدیک‌ترین قسمت تا ریشه بچرخانید. باید سشوار را افقی گرفته و باد آن را به بالای برس بزنید. اگر باد سشوار به وسط یا پایین برس بخورد، باد گرم کمانه کرده و پوست سرتان را می‌سوزاند. موها را باید از ریشه به نوک سشوار بکشید. در آخر سشوار کشیدن نوک مو را فراموش نکنید.

در انتهای کار هم موهایتان را با باد سرد هم سشوار بکشید. این کار باعث می‌شود موهایتان صاف و درخشان بماند. وقتی هم موهایتان کاملا خشک شد، سشوار کشیدن را متوقف کنید. اگر بعد از خشک شدن مو همچنان به سشوار کشیدن ادامه دهید، باعث خشکی بیش از حد و صدمه دیدن موهایتان می‌شود.

نکاتی برای سلامت و زیبایی مو

روش صحیح سشوار کشیدن

اغلب افراد سلامت موهایشان را نادیده می‌گیرند. این کار در نهایت منجر به مشکلاتی مانند نازک شدن مو، ریزش مو، خشکی، خارش پوست سر، مو خوره، شوره و بسیاری موارد دیگر می‌شود. به‌طور جدی باید برنامه روزانه‌ای برای مراقبت از موهایتان داشته باشید. در ادامه یک سری نکاتی که باید برای سلامت موهایتان جدی بگیرید را به شما می‌گوییم.

انتخاب شامپوی مناسب

روش صحیح سشوار کشیدن

هرچیزی به موهایتان نزنید. انتخاب شامپوی مناسب نوع مو، بسیار ضروری است. اکثر مردم بدون فکر، از محصولات بی‌کیفیت استفاده می‌کنند. برای جلوگیری از آسیب رساندن به موهایتان، شامپو مناسب خود را پیدا کنید.

نحوه صحیح شامپو زدن

روش صحیح سشوار کشیدن

همه هر روز از شامپو استفاده می‌کنند، اما افراد کمی نحوه صحیح استفاده از آن را می‌دانند. قبل از حمام رفتن باید موهایتان را شانه کنید. عملکرد شامپو تمیز کردن کامل پوست سر شما است، به همین دلیل مهم است که شامپو به ریشه مویتان برسد. با این حال زیاد شامپو نزنید زیرا در نهایت باعث از بین رفتن رطوبت موهایتان می‌شود.

استفاده از حوله برای خشک کردن مو

روش صحیح سشوار کشیدن

باید بدانید که موهای خیس بیشتر در معرض شکنندگی هستند، از این رو خشک کردن موها بسیار مهم است. خیلی‌ها استفاده از حوله را برای خشک کردن مو مناسب نمی‌دانند و به جای آن از یک تیشرت نازک نخی استفاده می‌کنند. اما به طور کلی با حوله می‌شود آب موها را گرفت و بعد با سشوار آن را خشک کرد یا گذاشت موها به طور طبیعی خشک شوند. اما بستن حوله تر به موها برای خشک شدن، اصلا توصیه نمی‌شود.

نحوه صحیح شانه کردن

روش صحیح سشوار کشیدن

شانه زدن بیش از حد به مو فشار می‌آورد و آن را مستعد شکستگی می‌کند. توصیه می‌شود که موهای خیس را شانه نکنید. بگذارید موهایتان خشک شود و سپس فقط از یک شانه با دندانه‌های پهن استفاده کنید. همچنیه شانه زدن را از انتها شروع کرده و به آرامی به سمت ریشه مو حرکت دهید.

موخوره را جدی بگیرید

image1

موخوره را جدی بگیرید. پیشنهاد می‌شود که هر ۳ ماه موهای خود را نوک‌گیری کنید تا موخوره بلای موهایتان نشود.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*