همه‌چیز راجع به سنگ پای برقی: فواید و معایب

سنگ پای برقی

سنگ پای برقی یکی از تکنولوژی‌های جدید بر پایه ‌یک محصول با قدمت است که برای حفظ سلامتی پوست کف پا بسیار اهمیت دارد. اما آیا با سنگ پای معمولی تفاوت‌هایی دارد؟ آیا استفاده زیاد از آن ضرر دارد؟ با ما باشید تا در این مطلب به بررسی این مسائل بپردازیم.

مقدمه

همه ما اطلاعات کافی درباره سنگ پا و کاربرد آن داریم؛ سنگ پا ازجمله روش‌های قدیمی ست که برای رفع بافت و سلول‌های مرده پوست مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای داشتن پاهایی زیبا و سالم، نیاز دارید تا به‌خوبی از آن‌ها مراقبت کنید؛ امروزه لوازم‌آرایشی و بهداشتی بسیاری در بازار وجود دارند که در این راه به شما کمک خواهند کرد.

یکی از مشکلات پوستی که اکثر خانم‌ها و آقایان با آن درگیر هستند، ترک و پوسته‌های ریزی است که در کف یا قسمت پاشنه پا وجود دارند. دلایل مختلفی باعث ایجاد آن‌ها می‌شوند که ازجمله می‌توان به پوشیدن کفش نامناسب اشاره کرد. برخی افراد در مراقبت از پا یا درمان این مشکلات کوتاهی می‌کنند درصورتی‌که غفلت از این کار، باعث عفونت یا آسیب پوستی بیشتری خواهد شد.

اهمیت سنگ پا

سنگ پا نه‌تنها در زیبایی پا و رفع مشکلات پوستی کاربرد دارد بلکه بر طبق طب سنتی، در کاهش غلظت خون و بهبود برخی بیماری‌ها مانند سردرد نیز مؤثر است. این وسیله پوست خشک و ضخیم را از کف پا خارج می‌کند. از بین بردن پوست خشک لایه بالایی پوست باز می‌شود که در معرض اکسیژن بیشتری قرار می‌گیرد. این امر باعث می‌شود پاهای صاف و ازنظر ظاهری سالم‌تر شوند. پر کردن پا می‌تواند مزایای زیر را ارائه دهد.

  • بهبود گردش خون
  • تمیز کردن پوست
  • کمک به خود ترمیمی

شما می‌توانید انواع سنگ پای برقی را به‌راحتی و با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمائید.

سنگ پای برقی چیست؟

سنگ پا برقی وسیله جایگزینی برای سنگ پا سنتی به شمار می‌آید. شامل یک غلتک است که با حرکت چرخشی خود، کار لایه‌برداری پوست را انجام می‌دهد. سنگ پای برقی سری قابل تعویض دارد که با فشار دادن دکمه‌هایی که در طرفین سنگ پا برقی وجود دارند، سری جدا می‌شود و می‌توانید آن را با سری دیگر تعویض کنید. برخلاف نوع قدیمی راحتی بیشتری در حین کار فراهم می‌کند و نیازی به وارد آوردن هیچ فشاری بر روی پا ندارند. ظاهر سنگ پا برقی به شکلی طراحی‌شده است که به‌راحتی در دست جا گرفته و از آن لیز نمی‌خورد.

این وسیله جایگزینی برای سنگ پا سنتی به شمار می‌آید؛ شامل یک غلتک است که با حرکت چرخشی خود، کار لایه‌برداری پوست را انجام می‌دهد. این دستگاه سری‌های مختلفی دارد که هرکدام میزان زبری متفاوتی دارند البته بعد از چندین بار استفاده از این وسیله، غلتک آن ساییده شده و برای کارایی بهتر نیاز خواهید داشت تا آن را عوض کنید. با فشار دادن دکمه‌هایی که در طرفین سنگ پا برقی وجود دارند، سری جدا می‌شود و می‌توانید آن را با نوع دیگر تعویض کنید.

سنگ پای برقی

تفاوت سنگ پای برقی و دستی

اگر قصد دارید با استفاده از سنگ‌پاهای سنتی پینه‌ پا را از بین برده و پوستتان را لایه‌برداری کنید؛ باید در هر نوبت وقت زیادی را صرف کنید؛ اما سنگ پای برقی قادر است این کار را به‌سرعت برای شما انجام دهد؛ به‌طورکلی ماشین‌ها اختراع‌شده‌اند تا بتوانند کارهای دستی را با سرعت و کارایی بیشتری انجام دهند و سنگ پا برقی نیز در این راستا کاربردی‌تر است و در وقتتان صرفه‌جویی می‌کند.

سبک بودن سنگ پای برقی باعث می‌شود شما در مدت‌زمان مشخص به‌راحتی از آن استفاده کرده و خسته نشوید؛ اما سنگ‌پاهای سنتی وزن بیشتری دارند و با توجه به ساختار آن‌ها ممکن است به‌خوبی در دست جای نگیرند. علاوه بر این شما می‌توانید این دستگاه را با خود حمل کرده و در مسافرت‌ها نیز استفاده کنید.

در حین از بین بردن پینه‌ها ممکن است به دلیل اصطکاک و فشار بیش‌ازاندازه، به پوست پاهایتان آسیب وارد کنید. در مرحله اول این فشار بیش‌ازاندازه ممکن است باعث زخم بر روی پوستتان شود؛ در حین اصطکاک قسمتی از پوست برداشته‌شده و زخم شود؛ اما دستگاه‌های برقی این کار را با ملایمت انجام می‌دهند و نیازی نیست شما فشاری را وارد کنید. درواقع سنگ پا برقی با حرکت نرم و ملایم خود تنها پوست نازکی از پاهایتان را لایه‌برداری می‌کند و این کار را با دقت انجام خواهد داد.

سنگ پای برقی

قبل از خرید سنگ پای برقی توجه کنید که:

اگر وضعیت پینه پاهای‌تان به‌شدت نامطلوب است و پایتان مانند کویری خشک و پوسته‌پوسته است باید به قدرت موتور سنگ پا در هنگام خرید توجه زیادی کنید. بررسی کنید که توان دستگاه در از بین بردن لایه‌های مرده و پینه‌های پوستی به چه اندازه است.

اگر بتوانید دستگاهی بخرید که قابلیت تنظیم موتور آن در دور سرعت‌های متفاوت است، خرید بهتری خواهید داشت. یادتان نرود که سنگ پای برقی فقط برای زدودن لایه‌های سطحی پوست پا استفاده می‌شود و مشکلات دیگری مانند تَرَک پا را رفع نخواهد کرد. پس‌ازآن انتظار بیش‌ازحد و نا به‌جا نداشته باشید.

شما می‌توانید انواع سنگ پای برقی را به‌راحتی و با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمائید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*