تابستان فصلی گرم و شادی‌آور است اما آیا از اثرات این فصل زیبا با میوه‌های رنگارنگش بر روی پوستتان آگاه هستید؟ با ما باشید تا یک راهنمای مراقبت از پوست در تابستان ارائه دهیم.

تابستان چگونه بر پوست شما تأثیر می‌گذارد؟

افزایش دما در ماه‌های تابستان، همراه با رطوبت و گرما، می‌تواند فعالیت غدد چربی را افزایش دهد که باعث می‌شود پوست چرب‌تر، خشک‌تر، خشن و تکه‌ای به نظر برسد. شدت اشعه خورشید نیز با تولید رنگ‌دانه‌های ملانین بیشتر باعث برنزه شدن می‌شود. درحالی‌که همه می‌دانند ملانین بیشتر به معنای پوست تیره‌تر است، تعداد کمی از افراد پوست آفتاب‌سوخته را با پیری و سرطان مرتبط می‌دانند. گرما همچنین می‌تواند باعث باز شدن منافذ بیشتر شود، که می‌تواند با خاک و چربی مسدود شود، باکتری‌ها را به دام بیندازد و باعث ایجاد آکنه، جوش و لک روی صورت شود.

روتین پوستی خود را با شروع تابستان تغییر دهید!

هنگام حرکت از زمستان به تابستان، باید به یاد داشته باشید که شستشوی صورت شما باید تغییر کند. درحالی‌که در زمستان‌ها، یک شستشوی صورت تغذیه‌کننده این کار را می‌کند، در تابستان‌ها به یک شستشوی صورت نیاز دارید که بتواند چربی اضافی را از پوست شما خارج کند. اگر پوست خشکی دارید، از شوینده‌های بدون کف استفاده کنید که برای پوست مختلط نیز عالی خواهند بود. همچنین در طول روز دفعات زیادی صورت خود را بشویید تا پوست شما تمیز و شاداب بماند.

مراقبت از پوست در تابستان 1

آنتی‌اکسیدان‌ها را در برنامه مراقبت از پوست صورت خود قرار دهید

در تابستان روی یک سرم آنتی‌اکسیدان خوب سرمایه‌گذاری کنید. سرم آنتی‌اکسیدان نه‌تنها پوست شمارا آبرسانی می‌کند، بلکه می‌تواند از پوست شما در برابر آسیب‌های محیطی نیز محافظت کند. این نوع از سرم به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند و رادیکال‌های آزاد مضر را از بین می‌برد تا از آسیب پوست جلوگیری کند. این یک نکته عالی در مورد نحوه مراقبت از پوست مختلط و همچنین پوست معمولی تا چرب در تابستان است. به یاد داشته باشید که می‌توانید آنتی‌اکسیدان‌ها را با رژیم غذایی خود در رژیم مراقبت از پوست خود قرار دهید. مرکبات، سبزی‌های سبز و برگ‌دار، چای سبز، آجیل و غلات کامل تهیه کنید تا پوستی جوان‌تر داشته باشید.

پوست خود را هیدراته نگه‌دارید

به یاد داشته باشید تابستان زمانی است که پوست شما به رطوبت و همچنین آبرسانی نیاز دارد. روی یک ماسک آبرسان خوب سرمایه‌گذاری کنید که هفته‌ای دو بار از آن استفاده کنید. ابتدا صورت خود را بشویید و ماسک را طبق دستورالعمل شب برای ترمیم، آبرسانی و آرامش پوست خود بمالید. ماسک می‌تواند بیماری‌های خاص پوست مانند خشکی، آکنه و غیره را نیز درمان کند. ماسک مناسب را انتخاب کنید و ۱۰ دقیقه در روزتان را صرف از بین بردن استرس، خستگی و لکه‌های پوست خود کنید.

مراقبت از پوست در تابستان 2

به‌طور منظم پوستتان را لایه‌برداری کنید

برای مراقبت از پوست در تابستان حتما پوستتان را لایه ‌برداری کنید. لایه‌برداری کلید اصلی مراقبت از پوست در تابستان و روشن و صاف شدن پوست است که مواد زائد پوست و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. این مواد زائد از تنفس پوست جلوگیری می‌کنند و می‌تواند باعث احتقان پوست شوند. با یک داروی طبیعی خانگی مانند خاک قهوه مخلوط با روغن و نمک دریا لایه‌برداری کنید. به یاد داشته باشید که لایه‌برداری برای کل بدن شما لازم است نه‌ فقط برای صورت شما. بااین‌حال، هنگام لایه‌برداری از پوست خود باید ملایم‌تر باشید.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

درست است که در فصل گرما اکثر وقت خود را در خانه و زیر کولر و وسایل سرمایشی می‌گذرانیم، اما میزان تابش آفتاب در این فصل بسیار شدید است و کرم‌های ضد آفتاب باید در تابستان بهترین دوست شما باشند. یکی را انتخاب کنید که طیف فرابنفش وسیعی داشته باشد (بین SPF 30-50 و اشعه‌های UVA و UVB را پوشش می‌دهد). اگر تمام روز خود را زیر نور آفتاب می‌گذرانید، هر سه ساعت یک‌بار دوباره استفاده کنید. حتماً دست‌ها، پاها، شانه‌ها و گردن خود را نیز بپوشانید.

مراقبت از پوست در تابستان 3

میزان آرایش خود را کاهش دهید

تابستان به این معنی است که باید آرایش خود را کمتر کنید. حداقل آرایش صورت را انجام دهید تا پوست بتواند بهتر نفس بکشد. رطوبت و گرما توانایی تنفس پوست را سرکوب کرده و آن را تحت فشار قرار می‌دهد. از پوشاندن هر چیز سنگینی روی صورت خودداری کنید. در تابستان از مرطوب کننده رنگی، بالم لب رنگی و ارگانیک استفاده کنید تا به پوست خود استراحت دهید.

مرطوب کننده خود را تغییر دهید

این سوءتفاهم را نداشته باشید که پوست شما در تابستان به رطوبت نیاز ندارد. مراقبت از پوست در تابستان نیاز به یک محصول سبک‌تر و بدون چربی دارد که مناسب آب‌وهوا باشد.

مقدار زیادی آب بنوشید

آب مهم‌ترین عنصر در بافت سالم پوست است که پوست شما را نرم و درخشان نگه می‌دارد. به یاد داشته باشید که هر جا که می‌روید آب حمل کنید و حداقل ۳-۲ لیتر در روز بنوشید. آب همچنین برای دفع سموم از طریق عرق و ادرار بسیار مهم است.