مینی واش یا کهنه شور چیست؟

مینی واش

مینی واش یا کهنه شور از لوازم‌خانگی بسیار پرکاربرد است که در بسیاری از مواقع می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند. در این مطلب از وبلاگ المارکت به معرفی این محصول کارا می‌پردازیم و مزایا و معایب داشتن یک مینی واش را بررسی می‌کنیم. با ما همراه شوید.

مقدمه

شستن لباس‌ها یکی از کارهای دشوار است و همه ما ترجیح می‌دهیم به‌جای شستن لباس‌ها با دست، آن‌ها را در ماشین لباس‌شویی قرار داده و آن‌ها را بشوییم. چنانچه شما در خانه‌ای کوچک مثل خانه‌های دانشجویی زندگی می‌کنید، خرید یک ماشین لباس‌شویی برای شما به‌صرفه نخواهد بود. زیرا لباس‌های کثیف شما آن‌قدر نیست که برای آن‌ها نیاز به یک ماشین لباس‌شویی باشد. از طرفی هم شاید شستن لباس‌ها با دست برایتان میسر نباشد، در این حالت چه‌کار باید کرد؟ راه‌حل ما برای این مشکل استفاده از مینی واش‌ها یا ماشین لباس‌شویی‌های کوچک است.

مینی واش چیست؟

مینی‌واش یا کهنه شور درواقع به یکی از انواع ماشین‌های لباسشویی گفته می‌شوند که معمولاً ابعاد کوچکی دارند. این ماشین‌های لباسشویی بااینکه ساده و دارای برنامه‌های شستشوی پیشرفته‌ای نیستند ولی یکی از لوازم کاربردی و مفید می‌باشند. اکثر استفاده از کهنه شور برای جدا کردن لباس‌های نوزادان از بزرگ‌سالان است پس بهتر است در خرید سیسمونی این لوازم را در خریدهای خود در نظر بگیرید. از مزایای این لوازم به شستشوی سریع البسه اشاره کرد که اکثراً زمان شستشوی آن‌ها بین ۱۰ الی ۲۰ دقیقه است.

مینی واش‌ چیست

مینی‌واش‌ها نوع خاصی از ماشین‌های لباسشویی هستند که ابعاد کوچکی دارند. به مینی واش‌ها کهنه شور هم گفته می‌شود. زیرا اصلی‌ترین استفاده مینی واش‌ها، شستن کهنه‌های بچه است. البته امروزه از این دستگاه‌ها برای شستن لباس‌های بچه نیز استفاده می‌شود. با توجه به مطالب گفته‌شده، شاید شما هم نیاز به خرید یک مینی واش را داشته باشید.

این دستگاه‌های پرمصرف به نام‌های دیگری ازجمله جوراب شور، لباسشویی نوزاد، لباسشویی دم‌دستی، لباسشویی سطلی، لباسشویی درب از بالا و لباسشویی دانشجویی نیز شناخته می‌شوند. اگرچه مینی‌واش‌ها دارای برنامه‌های متنوعی نیستند، اما برای شستن لباس‌های لطیف و کم‌حجم و یا ملحفه‌ها بسیار مناسب‌اند. ظرفیت این دستگاه‌ها حداکثر سه ونیم کیلوگرم بوده و نوع اتوماتیک آن‌ها موتوری قوی برای شستشوی لباس‌ها دارند.

شما می‌توانید انواع مینی واش یا کهنه شور را با بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه فرمایید.

انواع لباسشویی مینی واش و قابلیت‌های آن‌ها

مینی واش‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام از آن‌ها قابلیت‌های متفاوتی دارند. این دستگاه‌ها به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • تکی
  • دوقلو
  • تمام‌اتوماتیک
  • دستی
  • مینی واش با سبد خشک‌کن

تفاوت مینی‌واش تکی با سبد خشک‌کن و مینی‌واش دوقلو در این است که در مینی واش تکی با سبد خشک‌کن، قابلیت شستشو، آب‌گیری و خشک‌کردن لباس با یک موتور وجود دارد. در مینی‌واش‌های دوقلو دور موتور شستشو در حدود ۲۰۰ دور و خشک‌کن ۵۰۰ دور در دقیقه است. باید لباس‌ها را در مینی‌واش با سبد خشک‌کن به‌صورت صاف قرار داده تا عمل آبگیری به‌درستی انجام شود.

معایب مینی واش

  • مدل مینی‌واش دستی و غیر اتوماتیک مجهز به قابلیت آبگیری و آبکشی و خشک‌کردن لباس‌ها نیست.
  • شست شوی لباس‌ها درون ماشین لباسشویی نسبت به مینی‌واش بهتر است.
  • مینی‌واش‌ها معمولاً ظرفیت کمی دارند.
  • مینی‌واش‌ها حجم کمتری از لباس‌ها را می‌توانند بشورند.
  • مینی‌واش‌ها همه مدل لباس‌ها را نمی‌توانند بشورند.

مزایای مینی واش

پس از پاسخ به سؤال مینی واش چیست و بررسی معایب مینی‌واش‌ها به سراغ بررسی مزایای آن می‌رویم:

  • این دستگاه‌ها نسبت به ماشین لباسشویی‌ها در حجم و اندازه کوچک‌تری قرار دارند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند.
  • شستشو لباس‌ها درون مینی‌واش کمک می‌کند تا میزان آب کمتری مصرف شود.
  • قیمت مینی‌واش‌ها نسبت به ماشین لباسشویی‌ها بسیار مناسب‌تر است.
  • با توجه به حساسیت پوست بدن نوزادان به کمک مینی‌واش می‌توان لباس‌های نوزاد را جدا از لباس‌های بزرگ‌سالان شست.

شما می‌توانید انواع مینی واش یا کهنه شور را با بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه فرمایید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*