همه‌چیز درباره پرز گیر لباس: با پرزهای لباسمان چه کنیم؟

پرز گیر لباس

پرز گیر لباس یکی از وسایل کاربردی است که هرکسی که به ظاهر خود اهمیت می‌دهد می‌تواند از آن استفاده کند. با ما باشید تا درباره این دستگاه مفید بیشتر بدانید و با انواع آن آشنا شوید.

مقدمه

تابه‌حال برایتان پیش‌آمده است که یکی از لباس‌های نازنینتان دچار پرزهای متعدد شود و ظاهر دوست‌داشتنی‌اش را از دست بدهد؟ در این مواقع به‌جز مرثیه‌سرایی برای از دست رفتن لباس موردعلاقه‌تان، کارهای دیگری هم می‌توانید انجام بدهید. مثلاً؛ خرید یک عدد دستگاه پرز گیر لباس. اگر لباس‌هایتان پر از پرز شده‌اند و جلوه نخست خود را ازدست‌داده‌اند، نباید نگران باشید. این روزها برای هر چیزی وسیله‌ای وجود دارد و تقریباً برای هر مشکلی، راه‌حلی در بازار متنوع صنایع و محصولات موجود است. دستگاه‌های پرز گیر دستی و برقی هم برای رفع چنین مشکلاتی هستند. دستگاه پرز گیر لباس می‌تواند، پرز و کُرک‌های موجود روی لباس را از بین ببرد و به آن‌ها جلوه‌ای مطلوب بدهد. علاوه بر لباس‌ها، برای زدودن گردوخاک، پرز و کرک و موارد مشابه هم می‌توان از این وسیله استفاده و مبل، صندلی و… را پاک‌سازی کرد.

پرز لباس چیست؟

گاهی پیش می‌آید که بعد از شست‌وشوی پیراهن و لباس‌های خود متوجه چسبیده شدن الیاف ریزی به آن‌ها می‌شویم. به این الیاف چسبنده ریز، کرک و یا پرز می‌گوییم. اغلب پرزها براثر شست‌وشوی بیش‌ازحد به وجود می‌آیند. اما اگر بخواهیم بعد از چند بار شست‌وشو و به‌محض پدیدار شدن پرزها البسه خود را دور بی اندازیم یقیناً ازنظر اقتصادی به‌صرفه نیست. پرز گیرها ابزاری هستند که به‌منظور از بین بردن پرزها و الیاف ریز روی پارچه مورداستفاده قرار می‌گیرند.

پرز گیر‌ها اغلب دارای یک لایه چسبی همانند غلتک می‌باشند. این لایه چسبی نازک و قوی وظیفه زدودن کرک‌ها و یا پرزها را از روی لباس‌ها دارند. مشکل پرز لباس زمانی اتفاق می‌افتد که تارهای کوتاه لباس شل شده، در هم گره می‌خورند و در انتها مانند گلوله‌ای به چشم می‌رسند. درواقع علت اصلی پرز دادن لباس به خاطر سایش لباس در پروسه شستشو پوشیدن است.

پرز دادن لباس باعث می‌شود تا ظاهر لباس‌هایتان کهنه و ناخوشایند به نظر برسد. طوری که بعد از مدت کمی احتمالاً از پوشیدن آن صرف‌نظر کنید. بااین‌حال نگران نباشید راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از پرز دادن لباس وجود دارد.

پرز گیر لباس چیست؟

همان‌طور که از نام دستگاه پرز گیر مشخص است از این وسیله برای گرفتن پرز لباس استفاده می‌شود. البته کاربردهای مختلف دیگری هم می‌توان برای آن متصور شد. مثلاً کسانی که حیوان خانگی دارند به‌خوبی می‌دانند که موی حیواناتی مانند سگ و گربه روی فرش، موکت و مبل می‌چسبد. با داشتن پرز گیر، به‌سادگی می‌توان موی حیوانات را از وسایل مختلف جدا کرد.

پرز گیرهای لباس در دو نوع به بازار عرضه می‌شوند:

  • پرز گیر دستی
  • پرز گیر برقی

شما می‌توانید انواع برقی پرز گیر لباس را به‌راحتی و با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمائید.

پرز گیرها به دسته برقی و دستی تقسیم‌بندی می‌شوند. اغلب افراد سعی بر انتخاب نوع برقی این محصول را به دلیل راحتی استفاده از آن را دارند. پرز گیرهای برقی با توجه به قدرت و توان زیاد آن نسبت به مصرف انرژی استفاده‌شده، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

جالب است بدانید که استفاده از پرز گیرها تنها به لباس‌ها و الیاف پارچه‌ای محدود نمی‌شوند. اگر در منزل شخصی خود از حیواناتی همچون گربه و سگ و… که دارای پشم هشتند نگهداری می‌کنید، می‌توانید از دستگاه‌های برقی و یا دستی به‌منظور جمع‌آوری موهای حیوانات از روی فرش و یا مبل و… استفاده کنید.

پرز گیر لباس - پرز گیر لباس برقی

پرز گیر لباس دستی

پرز گیرهای دستی در اندازه‌ها و قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. ساختار نوع رولی به این صورت است که یک کاغذ چسبناک، دور یک قطعه پلاستیکی کشیده می‌شود و رول روی یک دسته قرار می‌گیرد. کافی است، دسته را روی سطح لباس یا هر سطح پرز و کرک دار دیگر بچرخانید تا تمیز شود. باوجود دستگاه پرز گیر دستی می‌توانید مبل، فرش، صندلی و… را تمیز کنید.

پرز گیرهای دستی مجهز به رولی در حدود چند متر (مثلاً پنج متر) هستند و باوجود کاغذ چسبناک رولی، می‌توان تا به اتمام رسیدن کاغذ از آن‌ها استفاده کرد. سری برخی از این دستگاه‌ها به‌صورت مجزا در بازار به فروش می‌رسد و بعد از تمام شدن رول، امکان قرار دادن یک سری تازه روی دسته وجود دارد.

پرز گیر لباس - پرز گیر لباس دستی

پرز گیر لباس برقی

دستگاه پرز گیر لباس برقی هم در بازار موجود است. این دستگاه‌ها به‌راحتی، کرک و پرز لباس‌های پشمی، نخی، الیاف مصنوعی و… را از بین می‌برند. برندهای معروفی مانند فیلیپس، مک‌استایلر و… دست‌به‌کار شده‌اند و پرز گیرهایی در اندازه وزن کم تولید کرده‌اند. این پرز گیرها دارای موتورهایی عموماً ۳ واتی و مجهز به باتری یا شارژری برای شارژ کردن هستند. انواعی از آن‌ها هم فقط با باتری یا فقط با برق کار می‌کند.

پرز گیرهای برقی وزن اندکی دارند و کار کردن با آن‌ها بسیار سریع و ساده است؛ یعنی وسیله‌ای در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم به‌راحتی با تیغه گردان و صفحه محافظی که روی آن‌ها تعبیه شده است، پرزها و کرک‌ها و حتی گردوغبار را از روی لباس‌ها می‌زداید. پرز گیرها به‌سادگی به شما کمک می‌کنند تا مو مواد اضافی که به لباس می‌چسبند یا پرز و کرکی که به‌واسطه استفاده چندین ساله و مکرر از یک لباس به وجود آمده است را به‌خوبی از بین ببرید. قیمت پرز گیرهای برقی هم از حدود ۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است؛ بنابراین بنا به بودجه‌ای که برای خرید این وسیله در اختیار دارید، امکان انتخاب از میان گزینه‌های مختلف برایتان وجود دارد.

شما می‌توانید انواع برقی پرز گیر لباس را به‌راحتی و با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمائید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*