۶ کار اشتباه که نباید در زمان تمیز کردن لوازم برقی انجام دهید

تمیز کردن لوازم برقی

تمیز کردن لوازم برقی کاری است که نه تنها طول عمر آن‌ها را زیاد می‌کند بلکه ظاهری زیبا و مناسب هم به آن‌ها می‌بخشد. همچنین مانع از جمع شدن آلودگی‌ها در گوشه و کنار خانه می‌شود. اما کارهایی هستند که نباید به هیچ وجه در زمان تمیز کردن لوازم برقی انجام دهید چون در صورت انجام این کارها وسیله‌ی شما آسیب می‌بیند.

در این مطلب از المارکت می‌خواهیم درباره‌ی ۶ کار اشتباه که نباید در زمان تمیز کردن لوازم برقی انجام داد را با شما صحبت کنیم.

اشتباهات رایج در تمیز کردن لوازم برقی

۱- صفحه نمایش را با دستمال مرطوب یا اسپری تمیز نکنید

هیچ وقت محلول تمیز کننده را مستقیم روی صفحه نمایش لپ‌تاپ، کامپیوتر یا تلویزیون نپاشید. همچنین نباید آن‌ها را با دستمال خیس تمیز کرد. برای تمیز کردن صفحات نمایش می‌توانید از دستمال‌های مایکروفایبر که برای تمیز کردن CD، صفحات پلاسمایی و محصولاتی از این دست مناسب هستند استفاده کنید. برای از بین بردن لکه‌های روی صفحه‌ی نمایش ابتدا دستگاه را خاموش کنید، سپس دستمال مایکروفایبر را با محلول تمیز کننده‌ی مناسب برای صفحه نمایش کمی مرطوب کنید و به آرامی لکه را پاک کنید. بعد از خشک شدن لکه می‌توانید صفحه نمایش را روشن کنید.

تمیز کردن لوازم برقی
e

۲- شکاف‌ها را تمیز نمی‌کنید

وقتی می‌خواهید کیبورد را تمیز کنید باید آن را برعکس کنید تا گرد‌وغبار و ذرات گیر کرده در بین کلیدها از آن خارج شود. این کار را باید با دستگاه توستر هم انجام دهید چون خرده‌های نان در تمام شکاف‌ها گیر می‌کند. برای تمیز کردن لوازم برقی دیگر مثل تلویزیون و دستگاه پخش فیلم حتما از یک برس ظریف برای تمیز کردن شکاف‌های پشت دستگاه استفاده کنید.

۳- تیغه‌های مخلوط کن را جداگانه تمیز نمی‌کنید

وقتی قرار است مخلوط کن را بشویید باید حتما تیغه را جدا کرده و به خوبی شست‌وشو دهید. اگر این کار را انجام ندهید ذرات ریز مواد غذایی روی آن باقی مانده و به مرور زمان باعث آلوده شدن فضای داخل مخلوط کن می‌شوند. اگر از غذاساز یا در باز کن برقی استفاده می‌کنید هم باید تیغه‌های آن‌ها را جدا کرده و به خوبی تمیز کنید.

تمیز کردن تیغه‌ها

۴- ریموت کنترل را تمیز نمی‌کنید

شاید باورش سخت باشد اما ریموت کنترل یکی از آلوده‌ترین وسایل در خانه هاست. شاید فکر کنید تمیز کردن ریموت کنترل به اندزه‌ی تمیز کردن لوازم برقی اهمیت ندارد اما به شما اطمینان می‌دهیم که تمیز کردن آن یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در جهت پاکیزگی و سلامت فضای داخلی خانه انجام می‌دهید. بهتر است حداقل هفته‌ای یک بار ریموت کنترل را کاملا تمیز کرده و به محلول ضدعفونی کننده آغشته کنید. بهترین حالت برای تمیز کردن ریموت کنترل روزی یک بار است.

۵- هندزفری خود را به درستی تمیز نمی‌کنید

پوشش پلاستیکی روی قسمت گوشی‌های هندزفری به راحتی جدا می‌شود. پس حتما هر بار که قصد تمیز کردن هندزفری خود را دارید این قسمت‌ها را جدا کنید و خوب تمیز کنید. بهتر است پوشش‌های پلاستیکی را با محلول آب ولرم و شوینده‌ی ملایم بشویید. سپس خوب آب بکشید و آن را در مسیر جریان هوای تازه قرار دهید تا خوب خشک شود. هندزفری و سیم آن را با کمک پنبه و محلول ضدعفونی کننده خوب تمیز کنید و اجازه دهید خوب خشک شود.

سپس قسمت پلاستیکی را به هندزفری وصل کنید و با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. اگر هندزفری شما به صورت یک تکه است، مثل هندزفری‌های آیفون، بهتر است با کمک اسپری تمیز کننده‌ی مخصوص لوازم برقی و یک برس کوچک با پرزهای سفت و استوار قسمت توری فلزی بخش پخش صدا را به آرامی و با دقت تمیز کنید. اسپری را روی برس بزنید و سپس برس را به آرامی روی قسمت پخش صدا بکشید. خواهید دید که جرم و آلودگی بسیاری از این قسمت خارج می‌شود. سپس با کمک یک تکه پنبه و محلول ضدعفونی کننده قسمت‌های دیگر هندزفری را خوب تمیز کنید تا هیچ لکه و آلودگی‌ای باقی نماند.

تمیز کردن هندزفری

۶- فکر می‌کنید آلودگی لوازم برقی فقط روی سطح وجود دارد

درست است که آلودگی روی سطوح لوازم برقی بیشتر به چشم می‌خورد ما باید بدانید که آلودگی لوازم برقی در قسمت‌های داخلی گاهی بیشتر از قسمت‌های بیرونی است. پس حتما در برنامه‌ی منظم و دوره‌ای تمیز کردن وسایل برقی خود تمیز کردن قسمت داخلی را هم بگنجانید. مثلا هر بار که از آسیاب قهوه استفاده می‌کنید باید تمام قسمت‌های آن را جدا کرده و خوب بشویید چون چربی و رطوبت موجود در دانه‌های قهوه می‌تواند باعث ایجاد کپک‌های ریز در آسیاب شود. حتی اگر از وسیله‌ای استفاده همه نکرده‌اید بهتر است به صورت دوره‌ای با یک دستمال مایکروفایبر مرطوب قسمت‌های داخلی آن را تمیز کنید تا چربی‌ها و آلودگی‌های ریز موجود در هوا و گردوغبار از آن پاک شود.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*

نظرات کاربران

  • Tina
    من همیشه مراقبت می‌کنم. کیشه جنس دستمال مناسب هم بگین
    پاسخ دهید