آموزش پخت کیک با پلوپز

آموزش پخت کیک با پلوپز

پلوپز از جمله لوازم‌خانگی بسیار پرکاربرد است. در این مطلب از وبلاگ المارکت به ارائه یک آموزش پخت کیک با پلوپز می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

مقدمه

کیک‌ها جزو خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها در سراسر دنیا هستند که در طعم‌های متفاوتی تهیه می‌شوند. در بسیاری از دستورهای پخت کیک برای تهیه کیک از فر استفاده می‌شود اما می‌توان کیک را بدون فر نیز تهیه نمود پس اگر به فر دسترسی ندارید می‌توانید کیک را به کمک انواع پلوپز، کیک‌پزهای برقی و یا قابلمه در منزل بپزید.

شما می‌توانید انواع پلوپز و آرام‌پز را با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

طرز تهیه کیک با پلوپز

کیک ساده وانیلی

مواد لازم

آرد۱۵۰ گرم
شکر۱۵۰ گرم
شیر۱۵۰ گرم
روغن مایع۵۰ گرم
تخم مرغ کوچک۲ عدد
بیکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
وانیل‏۱/۲ قاشق چای خوری
قهوهیک قاشق غذاخوری

مرحله ۱

در اولین مرحله پخت کیک با پلوپز، پس از شکستن تخم‌مرغ‌ها زرده و سفیده را از هم جدا کنید، سپس سفیده‌ها را با دور تند همزن مخلوط کنید تا زمانی که آن‌ها کف کنند. زرده‌ها را نیز با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله ۲

شکر و وانیل را به زرده‌های تخم‌مرغ اضافه کنید و به‌وسیله همزن برقی مواد را هم بزنید تا رنگ آن کرم‌رنگ شده و حالت کش‌دار پیدا کند. حالا نوبت به اضافه کردن روغن می‌رسد. مواد را دوباره باهم مخلوط کنید.

مرحله ۳

در گام بعدی شیر را به مواد اضافه کرده و دوباره باهم مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند. آرد و بکینگ پودر و قهوه را باهم مخلوط کرده و برای سه مرحله آن‌ها را الک کنید. آرد را در دو مرحله یا سه مرحله به مایه اضافه کنید.

مرحله ۴

مواد را مخلوط کنید به‌وسیله همزن برقی، در پایان نوبت به اضافه کردن سفیده‌ها می‌رسد حالا با لیسک به‌صورت دورانی و در یک جهت مواد را مخلوط کنید تا روی آن حباب‌دار شود. اکنون کف پلوپز را چرب کنید.

مرحله ۵

در پنجمین مرحله پخت کیک با پلوپز، نوبت ریختن مایه کیک درون پلوپز می‌رسد. پلوپز را به‌صورت خودکار در حالت پخت کیک قرار دهید. زمان پخت را خود دستگاه تعیین می‌کند هنگامی‌که آلارم داد دوباره دستگاه را فعال کنید تا کیک کاملاً مغزپخت شود.

آموزش پخت کیک با پلوپز

مرحله ۶

اصلاً نگران سوختن کیک نباشید. ممکن است شما برای سه مرحله دستگاه را فعال کنید تا کیک بپزد. زمانی که بوی کیک به مشام شما رسید پلوپز را خودتان خاموش کنید. در پلوپز را باز کرده و پس‌ازاینکه کیک خنک شد، از قالب خارج کنید.

کیک شکلاتی

مواد لازم

شکلات                       ۱۵۰ گرم

کره                            ۱۰۰ گرم

تخم مرغ                      ۴عدد

شکر                          ۸۰ گرم

آرد                            ۵۰ گرم

پودر شکر(پودر قند)      برای تزیین

برای پخت کیک شکلاتی در پلوپز در مرحله اول شکلات و کره را باید ذوب کنید. برای این کار ابتدا شکلات‌ها را خرد کنید و داخل ظرف پلوپز بریزید، نیازی نیست در پلوپز را ببندید. پلوپز را روشن کنید. بعد از چند ثانیه که شکلات‌ها شروع به آب شدن کردند، ۱۰۰ گرم کره را هم به شکلات اضافه کنید و با یک قاشق چوبی هم بزنید تا کره و شکلات خوب در هم حل شوند. توجه کنید که شکلات حتماً باید خرد شود تا طعم و بافت نهایی کیک حفظ شود.

Bake A Sinfully Rich Chocolate Cake In Your Rice Cooker, With Rice Flour

در یک ظرف دیگر تخم‌مرغ‌ها را بشکنید (نیازی نیست سفیده و زرده را از هم جدا کنید)، شکر را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و با یک همزن دستی به مدت چند دقیقه هم بزنید، می‌توانید از همزن برقی با دور کند هم استفاده کنید.

شما می‌توانید انواع پلوپز و آرام‌پز را با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

در مرحله بعدی پخت کیک با پلوپز، مایه را به مخلوط شکلات و کره اضافه کنید و با قاشق چوبی یا یک لیسک به‌آرامی مواد را از سطح هم بزنید،

۵۰ گرم آرد را الک کنید و به مواد اضافه کنید و باز به‌آرامی هم بزنید تا پف مواد نخوابد. بهتر است آرد را از قبل چند بار الک کرده باشید.

در مرحله آخر پخت کیک با پلوپز، در پلوپز را ببندید، زمان پخت را روی ۳۰ دقیقه قرار دهید و به‌وسیله دکمه منوی پلوپز، گزینه Dessert (برنامه مخصوص پخت دسر) را روی صفحه انتخاب کنید و در آخر دما را روی ۱۴۰ درجه تنظیم کنید و دکمه شروع را بزنید.

بعد از ۳۰ دقیقه کیک آماده خواهد شد، می‌توانید از پودر قند یا گاناش برای تزیین استفاده کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*