آموزش کار با کباب پز برقی: شادی و لذت یک جمع دوستانه با کباب پز برقی

موزش کار با کباب پز برقی

کباب پز برقی از آن دسته لوازم برقی است که می‌تواند تهیه کردن یک وعده غذایی را تبدیل به یک کار لذت‌بخش کند؛ زیرا کار با کباب پز برقی بسیار آسان بوده و به کمک کباب پز برقی می‌توانید در کنار دوستان و عزیزانتان لذیذترین کباب‌ها را آماده کنید و از کنار هم بودن لذت ببرید. در این مطلب از وبلاگ المارکت نحوه راه‌اندازی و کار با کباب پز برقی را به شما آموزش می‌دهیم تا شما هم بتوانید اوقات خوشی را به همراه این وسیله کاربردی سپری کنید. با ما همراه شوید.

مقدمه

در مطالب قبلی یک راهنمای خرید کباب پز را ارائه کردیم و شما نحوه انتخاب و خرید یک کباب پز برقی باکیفیت و مناسب خود را فراگرفته‌اید. فرض کنیم کباب پز را تهیه کرده و می‌خواهید اولین وعده غذایی خود را به کمک آن طبخ کنید. نحوه راه‌اندازی کباب پز برقی نیز نکات و ریزه‌کاری‌هایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

شما می‌توانید انواع کباب پز و گریل برقی را از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمائید.

آموزش کار با کباب پز برقی: مرحله اول راه‌اندازی

۱. در مرحله اول کار با کباب پز برقی، باید دستگاه را سر هم کنید. اجزای باربیکیوهای زغالی تقریباً مشابه هم هستند. همه آن‌ها دارای بدنه گریل، کابین پایینی، محفظه تخلیه روغن، کلاهک، دودکش، توری و … هستند که طبق دستورالعمل دفترچه راهنما باید آن‌ها را سر هم کنید. البته به یاد داشته باشید زمانی که دستگاه را برای اولین بار روشن می‌کنید، توری کباب، محفظه تخلیه روغن و کف‌پوش آن را جدا کرده تا در صورت بروز مشکل در راه‌اندازی اولیه، بتوانید آن را عیب‌یابی کنید.

۲. باربیکیوهایی که دارای ترموستات و فن هستند باید به برق متصل شده تا بتوانند راه‌اندازی شوند. پس دوشاخه آن را به برق بزنید.

موزش کار با کباب پز برقی

۳. بعد از اتصال دستگاه به برق باید مخزن زغال را پر کنید. سعی کنید از زغال‌های خردشده استفاده کنید و آن‌ها را در سطل بزرگی که به بدنه اصلی باربیکیو متصل است بریزید. دقت داشته باشید که اگر از قبل زغالی در آن باقی‌مانده است، حتماً آن را خالی کنید.

۴. درصورتی‌که میله سمت چپ بدنه اصلی دستگاه که بخشی از ترموستات دستگاه نیز هست، کثیف و روغنی شده و جرم گرفته است، قبل از شروع کار دستگاه، حتماً آن را تمیز کنید. اگر این ترموستات کثیف باشد، در حین پخت، نوسانات دمایی ایجاد کرده و ممکن است حرارت را به مقدار زیادی بالا ببرد.

شما می‌توانید انواع کباب پز و گریل برقی را از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمائید.

آموزش کار با کباب پز برقی: مرحله دوم گرم کردن دستگاه

در مرحله دوم از کار با کباب پز برقی، باید دستگاه را گرم کنید.

۱. درپوش باربیکیو یا کباب پز را باز کرده و آن را روشن کنید. باربیکیو برای گرم شدن، به زمان احتیاج دارد؛ بنابراین تا قبل از گرم شدن، چیزی روی آن نگذارید.

۲. کلید ترموستات را روی گزینه Smoke (دود) تنظیم کنید. اگر این گزینه روی کلید ترموستات وجود نداشت، درجه حرارت باربیکیو را روی ۷۱ تا ۹۳ درجه سانتی‌گراد (۱۶۰ تا ۲۰۰ درجه فارنهایت) تنظیم کنید.

۳. پنج دقیقه به کباب پز فرصت دهید تا به میزان مناسبی گرم شود. در این مرحله حتماً دستگاه را چک کرده که به شکل صحیحی در حال گرم شدن باشد.

موزش کار با کباب پز برقی

۴. بعدازاینکه مرحله گرمایش اولیه پایان یافت، صدای بلندی مثل صدای غرش، از دستگاه شنیده می‌شود. زمانی که این صدا شنیده شد، درب باربیکیو را بسته تا زمانی که آماده استفاده از آن شوید.

۵. اگر هرکدام از اجزای دستگاه کار نمی‌کرد، دستگاه را خاموش کرده و دوباره راه‌اندازی نمایید.

اگر قطعاتی مانند فن یا ترموستات کباب پز به‌درستی کار نمی‌کرد، باربیکیو را خاموش کرده و بعد از تمیز کردن کامل آن، دوباره دستگاه را راه‌اندازی کنید. اگر بازهم به‌درستی کار نکرد، باید با تعمیرکار یا شرکت گارانتی آن تماس گرفته و به فکر تعمیر آن باشید.

بعد از بستن درب دستگاه و گرم شدن باربیکیو می‌توانید کلید گرمایش ترموستات را از Smoke تا هر دمایی که مد نظرتان است تنظیم کنید.

قبل از گذاشتن غذا روی گریل، حتماً درجه حرارت باربیکیو را چک کرده تا دستگاه به اندازه کافی داغ باشد؛ زیرا دستگاه‌های کباب پز از درجه حرارت عادی استفاده کرده و مانند فر گزینه‌های گریل، رست و غیره را ندارند.

بعد از کار با کباب پز برقی یعنی پس از قرار دادن غذا روی کباب پز و طبخ آن، حتماً کباب پز را به‌صورت اصولی تمیز کنید.

شما می‌توانید انواع کباب پز و گریل برقی را از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمائید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

گریل تفال GC3050
گریل تفال GC3050
7,900,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*