راهنمای استفاده از ترازوی آشپزخانه، هر آنچه باید بدانید!

استفاده از ترازوی آشپزخانه

در این مقاله به ارائه یک راهنمای استفاده از ترازوی آشپزخانه می‌پردازیم. با ما همراه باشید. اگر ترازو آشپزخانه ندارید، با خواندن این مقاله قطعاً به فکر خرید آن خواهید افتاد؛ زیرا که یک ترازو آشپزخانه می‌تواند در پخت‌وپز و آماده‌سازی غذا تفاوت ایجاد کند.درحالی‌که استفاده از لیوان‌های اندازه‌گیری قدیمی به سبک قدیمی در اکثر اندازه‌گیری‌های آشپزخانه کار می‌کند، اندازه‌گیری وزن با ترازو دیجیتال آشپزخانه از چند جهت می‌تواند یک تغییردهنده اصلی بازی باشد.

مقدمه

با داشتن ترازوی آشپزخانه دیگر هیچ نگرانی برای تغییر در میزان مواد تشکیل‌دهنده‌ غذا یا دسر خود ندارید. با ترازوی آشپزخانه، همه‌چیز دقیق و تحت کنترل شماست. شما با استفاده از این ترازو تفاوت چشمگیری در آماده‌سازی غذای ایجاد خواهید کرد؛ گویی دستیاری برای آشپزی کنارتان ایستاده است و کار را برای شما آسان‌تر خواهد کرد. راهنمای استفاده ترازو آشپزخانه به شما خواهد گفت چگونه از این وسیله کاربردی استفاده کنید تا نتایج بسیار خوبی عایدتان شود.

ترازوی آشپزخانه چیست؟

ترازوی دیجیتال آشپزخانه، وسیله‌ای برای اندازه‌گیری وزن است که وزن را محاسبه و بر روی صفحه نمایشگر خود به شما نشان خواهد داد. ترازوی دیجیتال نوع باکیفیت ترازو محسوب می‌شود که وزن را به‌صورت دقیق نمایش می‌دهد. ترازوی دیجیتال آشپزخانه، وزن سبکی دارد و فضای کمی را در آشپزخانه شما اشغال می‌کند. برخی از مدل‌های جیبی ترازوهای دیجیتال به‌اندازه‌ای کوچک هستند که می‌توانید به‌راحتی در همه‌جا از آن‌ها استفاده کنید.

انواع ترازوی آشپزخانه

ترازویی که در آشپزخانه شما وجود دارد یا از نوع آنالوگ (عقربه‌ای) یا دیجیتال است. اگر ترازو از نوع عقربه‌ای باشد، شما می‌توانید مواد غذایی را درون سینی یا کاسه آن قرار دهید، فنری که درون این نوع ترازو تعبیه‌شده است فشرده می‌شود و عقربه‌ها، وزن را به شما نشان خواهند دارد.

راهنمای استفاده از ترازوی آشپزخانه به شما توصیه می‌کند برای وزن کردن مواد غذایی سنگین از ترازوی عقربه‌ای استفاده کنید؛ اما شما برای وزن کردن ۱ گرم از زعفران به چنان دقتی نیاز دارید که هیچ ترازوی عقربه‌ای از پس وزن کردن آن برنمی‌آید.

کافی است ترازوی دیجیتال خود را بردارید و آن دسته از مواد تشکیل‌دهنده‌ غذا و دسرتان که وزن خیلی کم هم دارند را با آن محاسبه کنید. قابلیت صفر شدن خودکار ترازوی دیجیتال به کمک شما خواهد آمد تا هنگام اضافه کردن مرحله‌به‌مرحله مواد غذایی دغدغه نداشته باشید. اگر ترازوی آشپزخانه شما، امکان ذخیره اطلاعات را فراهم کند، دیگر نیازی نیست نگران فراموشی هیچ‌چیز باشید.

شاید استفاده زیاد و مکرر از ترازوی عقربه‌ای در بلندمدت موجب کاهش دقت ترازو شود اما یادتان باشد استفاده درست از ترازوی دیجیتال، هیچ‌وقت دقت ترازو را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.

شما می‌توانید انواع ترازوی آشپزخانه را از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمائید.

استفاده ترازو آشپزخانه - نکات استفاده از ترازو

نکات استفاده از ترازوی آشپزخانه

با توجه به تنوع مدل‌های ترازوهای آشپزخانه بهتر است برای آشنایی باقابلیت‌های ترازوی خود ابتدا دفترچه راهنمای استفاده ترازو آشپزخانه درون بسته‌بندی را به‌دقت مطالعه کنید.

کاسه یا ظرف ترازو را بر روی آن قرار دهید و ترازو را صفر کنید و مواد خود را اضافه کنید. با صفر کردن ترازو هنگامی‌که کاسه یا ظرف بر روی آن قرار گیرد، وزن محتویاتی را محاسبه کرده‌اید که درون کاسه ریخته‌اید نه وزن کاسه. اگر ترازوی شما دارای کاسه متصل باشد، وزن آن از قبل محاسبه‌شده است و نیازی نیست از وزن مواد غذایی خود، وزن کاسه را کم کنید.

در گام دوم، واحد سنجش را مشخص کنید؛ این واحد می‌تواند بر مبنای دستورالعمل آشپزی شما تعیین شود. آیا محاسبه باید بر مبنای گرم باشد یا قصد تعیین واحد سنجش دیگری را دارید؟ البته مهم است که ترازوی شما قابلیت انتخاب واحدهای سنجش مختلف را داشته باشد.

در گام سوم راهنمای استفاده از ترازوی آشپزخانه مواد غذایی را درون کاسه یا ظرف بریزید.

مانند همه دستگاه‌ها، با فشردن دکمه ON/OFF ،۳ ثانیه تا تنظیم خودکار ترازو صبر کنید.

حالا وقت آن است که ظرف یا کاسه را روی ترازو بگذارید تا وزن محتویات درون آن در نمایشگر ترازو نشان داده شود.

پس از پایان وزن‌کشی، دکمه ON/OFF را بفشارید تا ترازو به‌صورت خودکار خاموش شود.

دکمه MODE

اگر ترازوی آشپزخانه شما دارای دکمه MODE است، می‌توانید آن را بفشارید تا نمایشگر واحد اندازه‌گیری گرم (g) یا اونس (Oz) را نشان دهد. شما می‌‌توانید واحد موردنظر خود را انتخاب کنید و وزن مواد غذایی را متناسب با آن انجام دهید.

دکمه TRADE

دکمه TRADE را بفشارید تا صفر ترازو تنظیم شود.

استفاده ترازو آشپزخانه - وزن کردن میوه

نکاتی برای کالیبراسیون در هنگام استفاده از ترازوی آشپزخانه دیجیتال

مهم است که به‌طور منظم ترازوی دیجیتال خود را کالیبره کنید تا اطمینان حاصل کنید که اندازه‌گیری به‌صورت دقیقی انجام می‌شود. این نکات مربوط به روند کالیبراسیون را در ذهن داشته باشید:

کالیبراسیون را روی یک سطح صاف و یکنواخت انجام دهید. این منجر به خواندن دقیق‌تر می‌شود.

کتابچه راهنمای استفاده ترازو آشپزخانه که شرکت تولیدکننده به شما ارائه می‌کند را مطالعه کنید و متوجه شوید کالیبره کردن در مدل ترازوی دیجیتال شما چگونه انجام می‌شود.

از وزنه‌های کالیبراسیون استفاده کنید. برای اطمینان از کالیبراسیون مناسب، وزنه‌های تست کالیبراسیون با جسم دیگری را با وزن مشخص در ترازو قرار دهید.

به‌طور مرتب ترازوی آشپزخانه خود را کالیبره کنید. اینکه چند بار نیاز به کالیبره کردن ترازوی دیجیتال خود دارید، به تعداد دفعات استفاده از آن بستگی دارد. راهنمای استفاده ترازو آشپزخانه توصیه می‌کند قبل از استفاده برای اجرای یک دستورالعمل ترکیب مواد تشکیل‌دهنده‌ی غذا، دسر یا نوشیدنی خود، آن را کالیبره کنید. تعداد کالیبراسیون توصیه‌شده ممکن است از مدلی به مدل دیگر متفاوت باشد؛ بنابراین توصیه خاص‌تر به شما این است که کتابچه راهنمای استفاده ترازو را مطالعه کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*

نظرات کاربران

  • نمازی
    خیلی وسیله کاربردیه
    پاسخ دهید