المان‌های آشپزخانه مدرن کدامند؟

المان های آشپزخانه مدرن

امروزه با پیشرفت صنایع مختلف اعم از الکتریکی و چوبی و … المان‌های آشپزخانه مدرن بسیار متنوع و جدید شده‌اند. همان طور که واضح است، آشپزخانه از مهم‌ترین بخش‌های یک خانه است که تهیه غذا برای ادامه زندگی در آن صورت می‌گیرد. تکنولوژی‌های جدید نیز سعی بر آن دارند که آشپزی کردن را روزبه‌روز آسان‌تر و جذاب‌تر و کمتر وقت‌گیر کنند. با ما باشید تا به بررسی ویژگی‌های اصلی‌ای که یک آشپزخانه مدرن باید داشته باشد بپردازیم.

طراحی داخلی آشپزخانه سبک مدرن بیشتر به سبک میانه قرن نزدیک و مرتبط است. آشپزخانه مدرن خود را با دکور مینیمالیستی و طراحی تمیز و ظریف دکور کنید. امروزه آشپزخانه‌های به سبک مدرن طرفداران زیادی دارند و از سبک‌های دیگر مانند سنتی، معاصر و قدیمی قابل تشخیص می‌باشند. اگر چه بعضی از متریال‌ها و لوازم در همه سبک‌ها مشابه است ولی جزییات طراحی آن‌ها با هم متفاوت است.

برای داشتن یک آشپزخانه زیبا و راحت به سبک مدرن، باید به جزئیات کوچک توجه داشته باشید که این نیز هم وقت‌گیر بوده و هم ممکن است شما را با برخی مشکلات روبه‌رو کند، اما متخصصین و طراحان شما را در چنین وضعیتی کمک خواهند کرد.

کابینت‌ها

کابینت‌های آشپزخانه به دو شکل مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند که طبق کاربرد و سلیقه شخصی یکی از این دو نوع انتخاب می‌شود. در سبک مدرن که بیشتر مورد نظر این مطلب است، ویژگی‌های خاصی به کار گرفته شده که با سبک کلاسیک تفاوت‌هایی را ایجاد کرده است. از جمله ویژگی‌های کابینت‌های آشپزخانه مدرن می‌توان به کابینت‌های بدون دستگیره، درهای کشویی و از جنس‌های های‌کلاس مات و براق اشاره کرد. در این سبک، کشوها و درهای کابینت، بسیار روان و راحت، باز و بسته می‌شوند که از طراحی و کاربری ساده‌ای نیز برخوردار هستند.

المان های آشپزخانه مدرن - کابینت ها

دیوارپوش‌ها

در آشپزخانه‌های مدرن، دیوار‌پوش‌ها سطوحی بزرگ از مرمر و یا دیوارهای بتنی با تزئینات کوچک هستند، اما در آشپزخانه‌های معاصر غالبا از بافت‌های متنوعی استفاده می‌شود. کاشی‌های شیشه‌ای به اندازه کاشی‌های موزاییک، کاشی‌های سنگ و کاشی‌های سرامیک چشم‌نواز هستند و مورد استقبال نیز قرار گرفته‌اند.

آشپزخانه‌های معاصر غالبا نشان‌دهنده شخصیت مالک خانه است و این امکان را در اختیار مالک قرار می‌دهد تا از طریق انتخاب مواد و مصالح مختلف، شخصیت و نوع استفاده از آشپزخانه را به نمایش بگذارد. و البته دیوارپوش‌ها بهترین بخش آشپزخانه برای نشان‌دادن شخصیت و روحیه مالک است. دیوارپوش‌ها مستقیما بر اساس سلیقه و ذائقه مالک انتخاب می‌شود و به راحتی از روی این انتخاب می‌توان به روحیه و سلیقه او پی برد.

رنگ المان‌های آشپزخانه مدرن

باید بدانید که مدرن بودن آشپزخانه، شما را در استفاده از رنگ‌ها محدود نمی‌کند اما آنچه که در این سبک اهمیت دارد، تناسب رنگ‌ها با یکدیگر، رعایت حد اعتدال و انطباق آن با فضای مدرن است. در این بین آشپزخانه مدرن سفید بسیار پرطرفدار است.

انتخاب رنگ سفید و یا ترکیب آن با رنگ‌های روشن، فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد. اگر هم دلتان می‌خواهد کمی از سردی فضای آشپزخانه‌تان کم کنید، می‌توانید به شکل متعادل‌کننده‌ای از رنگ‌های گرم استفاده کنید. ترکیب رنگ‌های سفید و خاکستری و همچنین سفید و مشکی هم پرکاربردترین رنگ‌ها در دکوراسیون آشپزخانه مدرن است.

المان های آشپزخانه مدرن - سفید

جزیره، یک عضو جدید در المان‌های آشپزخانه مدرن

جزیره یک پیشخوان اضافی در آشپزخانه محسوب می‌شود که می‌تواند ثابت یا متحرک باشد. در چیدمان آشپزخانه ایرانی جدید فعلا جزیره ثابت محبوبیت بیشتری دارد. جزیره می‌تواند وسط آشپزخانه یا در قسمت ورودی آن باشد. جزیره هم برای آشپزخانه‌های کلاسیک و هم برای آشپزخانه‌های مدرن می‌تواند ساخته شود. سبک جزیره، رنگ و صفحه روی آن با کابینت آشپزخانه معمولا هماهنگ است. در آشپزخانه مدرن ایرانی که از کابینت‌های دو رنگ استفاده شده است، می‌توان رنگ جزیره را مکمل یا متضاد با رنگ کابینت انتخاب کرد.

المان های آشپزخانه مدرن - جزیره

نورپردازی مناسب از المان‌های آشپزخانه مدرن است

به‌طور کلی نورپردازی نقش مهمی در طراحی دکوراسیون مدرن دارد اما اگر آشپزخانه‌تان پنجره یا نورگیر مناسبی نداشته باشد این نقش پررنگ‌تر و مهم‌تر می‌شود! اگر قصد دارید برای تامین نور آشپزخانه‌تان از لوستر استفاده کنید حواستان به ارتفاع سقف و رنگ دکوراسیون‌تان باشد و مهم‌تر اینکه سراغ لوسترهای پرزرق و برق و تجملاتی نروید، چون در غیر این صورت حسابی از فضای مدرن دور خواهید شد! طراحی مینیمال لوسترهای این آشپزخانه‌ها می‌تواند به شما در انتخاب لوستر مناسب ایده بدهد.

در نهایت این نکته قابل ذکر است که آشپزخانه، جدای از مدرن یا سنتی بودن باید راحتی و آسایش را برای شما رقم بزند و علاوه بر دکوراسیون، تجهیزات آن مانند یخچال، ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباس‌شویی و … هستند که اصل کار را انجام داده و آشپزهانه را به یک محیط پرنشاط تبدیل می‌کنند.

4

انواع لوازم آشپزخانه را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمائید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*