با بخارشوی، خانه‌تکانی راحت‌تر از همیشه می‌شود!

بخارشوی

بخارشوی از محصولاتی است که در سال‌های اخیر باعث ساده‌تر شده خانه‌تکانی و تمیز نمودن تجهیزات زندگی شده است. در این مطلب از وبلاگ المارکت به نقش بخارشوی در خانه‌تکانی می‌پردازیم و مزایای داشتن یک بخارشوی را برمی‌شماریم. با ما همراه شوید.

مقدمه

زندگی آپارتمان‌نشینی این روز‌ها شستن فرش و موکت به سبک قدیمی‌ها را غیرممکن کرده است و باید این کار را به قالی‌شویی‌ها سپرد یا به دنبال روش‌های جایگزین بود. یک روش مناسب برای شستن فرش بدون آنکه آن را از اتاق خارج کنید، استفاده از بخارشوی است.

بخارشوی چیست؟

بخارشوی‌ها ازجمله وسایلی هستند که در تمیز کردن قسمت‌های مختلف خانه به‌ویژه در زمان‌های خانه‌تکانی برای عید بسیار به کار می‌آید. این دستگاه‌های تمیزکننده از هیچ ماده شیمیایی استفاده نکرده و تنها از قدرت آب و بخارآب برای نظافت و تمیز کردن کمک می‌گیرند؛ بنابراین دیگر جای نگرانی در مورد حساسیت‌های پوستی یا تنفسی که در اثر کار با مواد شوینده شیمیایی ممکن است ایجاد شود، وجود ندارد.

بخارشوی چه کارهایی انجام می‌دهد؟

انواع مختلفی از بخارشوی‌های چندمنظوره ازجمله بخارشوی فرش و لباس برای استفاده‌های خانگی در بازار وجود دارد. غبارروبی و تمیز کردن وسایل با این ابزار کوچک، آسان و سریع است و افراد با اهداف مختلف از آن استفاده می‌کنند.

برخی از مصرف‌کنندگان استفاده مناسب و مؤثر دارند اما برخی دیگر خطرناک و بی‌اثر هستند. به همین دلیل برای جلوگیری از صدمات احتمالی دستورالعمل‌های کارخانه را با دقت مطالعه کنید.

شما می‌توانید انواع بخارشوی را از فروشگاه اینترنتی المارکت با قیمت و کیفیت مناسب تهیه نمایید.

انواع بخارشوی‌ها

انواع مختلفی بخارشو در بازار وجود دارد که می‌توانید برای تمیز کردن از آن استفاده کنید.

دستگاه بخارشوی سرد

دستگاه بخار شوی سرد با دربرگرفتن آب بیشتر و بدون نیاز به جوشیدن آب بخار را تولید می‌کند.

دستگاه بخارشوی خشک

دستگاه بخارشوی خشک با جوش آوردن آب بخار خیلی گرمی تولید می‌کند و آب کمی دارد. بخار شوی‌ها تفاوت‌هایی با هم دارند و مدل‌های دستی به اندازه دستگاه‌های دیگر قوی نیستند بخارشوی‌های خشک مؤثرتر و کارآمدتر هستند و ممکن است به‌طور مرتب نیاز به پر کردن آب داشته باشند.

تِی بخارشوی

از این مدل بخار شوی‏‌ها که شبیه به جاروبرقی‌های دارای دسته‌بلند هستند، می‌توان برای تمیز کردن سنگ، سرامیک و پارکت استفاده نمود و برای تمیز کردن تمام سطوح و ازجمله اجاق‌گاز، شیشه و پنجره کارایی ندارند.

اگر کف منزل شما بیشتر از سنگ و سرامیک تشکیل شده از این بخارشوی‌ها استفاده کنید زیرا این بخارشوی‌ها طراحی خاص دارند و می‌توان از آن‌ها برای کف شویی استفاده نمود.

بخارشوی دستی

از این مدل دستگاه بخارشوی، برای تمیزکاری در‏ها، دیوارها، سینک ظرف‌شویی، اجاق‌گاز، شیشه و پنجره استفاده می‌کنند. اگر کف منزل شما از سنگ و سرامیک تشکیل نشده از مدل‏های بخارشوی دستی استفاده کنید.

بخارشوی چندمنظوره

بخارشوی چندمنظوره با دارا بودن سری‏های متنوع می‌تواند کف و در و پنجره‌ها را تمیز کند.

بخارشوی

کاربرد بخارشو در آشپزخانه

تمیز کردن آشپزخانه بیش از سایر قسمت‌ها وقت می‌گیرد. حتی اگر به‌طور روزانه و هفتگی، آشپزخانه را تمیز می‌کنید ولی باز هم کارهای زیادی باقی‌مانده که در خانه‌تکانی باید انجام شود. فرق خانه‌تکانی با نظافت‌های روتین در این است که این نظافت به‌صورت عمقی است و حتی پشت وسایل و لوازمی که در دید نیستند هم باید تمیز شود. بخارآب در از بین بردن چربی‌ها و آلودگی‌های آشپزخانه، فوق‌العاده عالی عمل می‌کند.

نظافت اجاق‌گاز با بخارشو

بخار می‌تواند همه لکه‌های حاصل از سرریز غذاها و سوختگی و … را از بین ببرد. این دستگاه دارای نازل‌های متفاوت است. سری مخصوص تمیز کردن اجاق‌گاز را وصل کنید و با آن‌همه چربی و لکه‌های روی اجاق‌گاز را از بین ببرید. ابتدا بخار را چند ثانیه روی چربی‌ها بگیرید و بعد با یک دستمال خشک، چربی‌ها را پاک کنید.

تمیز کردن هود با بخارشو

هود آشپزخانه همیشه پر از چربی و روغن است. هر بار که هود را روشن می‌کنید کلی از بخارات مواد غذایی و چربی و … از محیط آشپزخانه خارج می‌شود اما مقدار زیادی از بخارات روغن روی خود هود می‌نشیند. چربی و روغن در مجاورت گردوخاک تبدیل به ماده‌ای چسبنده و سخت می‌شوند که به این سادگی‌ها هم تمیز نمی‌شوند. با بخار شور می‌توانید در کمتر از ۱۰ دقیقه هود را برق بیندازید.

شما می‌توانید انواع بخارشوی را از فروشگاه اینترنتی المارکت با قیمت و کیفیت مناسب تهیه نمایید.

از بین بردن چربی فر و ماکروفر با بخارشو

بخار داغ هیچ آسیبی به ماکروفر یا فر نمی‌رساند. بدون هیچ ترسی نازل دستگاه را در درز و پیوندهای فر گذاشته و بلافاصله بعد، محل را با دستمال خشک پاک کنید. مراقب باشید هم‌زمان دستتان را در زیر بخار نگیرید که سوختگی بدی ایجاد می‌کند.

تمیز کردن کابینت آشپزخانه

مهم‌ترین کاربرد بخارشوی در خانه‌تکانی نظافت آشپزخانه و به‌خصوص کابینت آشپزخانه است. با این وسیله دیگر نیازی به شستن کابینت نیست. نازل دستگاه را روی درب کابینت گذاشته و به‌آرامی حرکت دهید. سپس گردوخاک و کثیفی را با دستمال پاک کنید. در انتها با دستمال ماکرو فایبر کابینت‌ها را خشک کنید.

کاربرد بخارشو در نظافت مبل

بخار شور برای تمیز کردن مبلمان عالی است اگر مبل‌ها خیلی لک نشده و نیاز به شستشوی کامل ندارد می‌توانید با بخار شور، آن را تمیز کنید. ابتدا کوسن‌ها و قسمت‌های جداشونده را بردارید و به‌آرامی روی همه قسمت‌ها با بخار شور بکشید. عوامل آلرژی‌زا و موجودات ریز بیماری‌زای درون بافت پارچه مبلمان نیز با این بخار داغ از بین خواهند رفت.

بخارشوی

کاربرد بخارشو در خانه‌تکانی فرش و موکت

بهتر است از قبل یک بار فرش را جارو بزنید تا گرد خاک آن گرفته شود. موگیری هم قبل از استفاده از بخار شور لازم است. بعد روی همه قسمت‌های فرش و موکت را با بخار شور تمیز کنید. پشت فرش‌ها را هم یک بار بخار دهید. داخل پرز موکت و قالی، موجودات ریزی زندگی می‌کنند که عامل اصلی آلرژی‌های تنفسی هستند.

تمیز کرد‌ن شیشه‌ها با بخارشو

با بخار شور علاوه بر شیشه پنجره‌ها می‌توانید درز بین ریل پنجره دوجداره را نیز به‌راحتی تمیز کنید. بعدازاینکه با بخار روی شیشه‌ها کشیدید با یک دستمال تمیز یا روزنامه پنجره را خشک کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*