برند پارس خزر را بهتر بشناسید

برند پارس خزر

برند پارس خزر را بهتر بشناسید. پارس خزر برند نام آشنای ایرانی است. حتی اگر خودتان محصولی از این برند نداشته باشید، حتما تا کنون نام آن را شنیده‌اید. این برند به دلیل کیفیت، تنوع محصولات، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش توانسته جای خود را بین ایرانیان باز کند. امروزه پارس خزر یکی از محبوب‌ترین برندهای لوازم خانگی در ایران است. در این نوشته سعی داریم شما را بیشتر با این برند آشنا کنیم.

تاریخچه

برند پارس خزر

این شرکت از سال ۱۳۴۷ با همکاری فنی کارخانه توشیبای ژاپن و شرکت پارس توشیبا فعالیت خود را در استان گیلان شروع کرد. در آبان ۱۳۶۱ نام شرکت «پارس توشیبا» به شرکت صنعتی «پارس خزر» تغیر پیدا کرد. امروزه پارس خزر بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده لوازم خانگی برقی کوچک در ایران است. تولیدات این شرکت از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۶۱ با برند پارس توشیبا و از سال ۱۳۶۱ تاکنون با برند تجاری پارس خزر و سایا به بازارهای داخلی و جهانی عرضه می‌شود.

سهام‌داران

pkinner financial1

سهام این شرکت از سال ۱۳۷۲ به بخش خصوصی واگذار شد. ۹۵ درصد سها‌م اصلی پارس خزر، متعلق به شرکت پارس توشه است و نزدیک به ۹۰۰ نفر هم سهام‌دار عام دارد. ۹۴ درصد سهام پارس توشه هم بین ۴ هزار سهام‌دار پخش شده است. در حقیقت این شرکت تنها یک درصد سهام مدیریتی را در اختیار دارد. تولیدات این برند بعد از واگذاری به بخش خصوصی نشان می‌دهد که این شرکت رو به رشد بوده و محصولات متنوع‌تری تولید کرده است. امید که این برند سالیان دراز پابرجا باشد زیرا سهام‌دار اصلی آن مردم هستند. همچنین بسیاری از ایرانی‌ها محصولات پارس خزر را جایگزین مناسبی برای برندهای خارجی می‌دانند.

حقوق مصرف‌کنندگان

برند پارس خزر

براساس قانون این شرکت خود را موظف به رعایت حقوق مصرف‌کنندگان می‌داند. در همین راستا او خود را موظف به رعایت موارد زیر می‌داند. همینطور شما به‌عنوان مصرف‌کننده خوب است از حقوق خود آگاه باشید. حقوق شما به‌عنوان مصرف‌کننده به شرح زیر است.

حق برخورداری از سلامتی و ایمنی

مصرف‌کننده باید اطمینان داشته باشد کالای مورد استفاده‌اش، هیچ آسیبی به سلامتی‌اش وارد نمی‌کند.

حق داشتن اطلاع رسانی صحیح و کامل

باید تمام اطلاعات محصول در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد تا بتواند انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشد. به این نحو مصرف‌کننده در مقابل تبلیغات گمراه‌کننده یا اطلاعات نادرست مورد حمایت قرار می‌گیرد.

حق برخورداری از بازار رقابتی و ضد انحصار

مصرف‌کننده باید در انتخاب آزاد باشد تا بتواند از بین انواع کالاها و خدمات، کالا یا خدماتی را که به کیفیت آن اطمینان دارد با قیمتی رقابتی خریداری کند.

حق لحاظ شدن تامین نیازهای اساسی در تصمیم‌گیری‌ها

دولت‌ها مکلفند در تصمیمات اجرایی خود منافع مصرف‌کنندگان را لحاظ کنند و نیازهای اساسی آنان را تامین نمایند.

حق داشتن جبران خسارت

مصرف‌کننده از حق خسارت برخوردار است. اگر مصرف‌کننده با خرید کالای نامطلوب یا عرضه نادرست کالا متوجه خسارتی شود، باید به شکایت او رسیدگی شود.

حق آموزش

آموزش مصرف‌کننده و افزایش تخصص و مهارت وی در انتخاب کالاها و خدمات باید مورد توجه قرار گیرد.

حق داشتن محیط‌زیست سالم

مصرف‌کننده حق دارد که از محیط کار سالمی برخوردار باشد. او باید از مشکلات زیست‌محیطی که رفاه او و نسل‌های آینده را تهدید می‌کند در امان باشد.

حق داشتن تشکل

مصرف‌کنندگان اجازه دارند که برای حفظ حقوق یا حمایت از منافع خویش به ایجاد تشکل‌های صنفی اقدام کنند. دولت‌ها باید در چارچوب منافع با سازمان‌های مصرف‌کنندگان، توزیع کنندگان و تولیدکنندگان همکاری نزدیک داشته باشند و مقرراتی با استانداردهای لازم برای نظارت بر فعالیت‌های آنان تدوین نمایند.

خط و مشی کیفیت برند پارس خزر

برند پارس خزر

برند پارس خزر به‌عنوان شرکتی پیش‌گام در تولید لوازم خانگی، سعی دارد روز به روز پیشرفت کرده و جایگاه خود را در سطح بین‌المللی ارتقا دهد. به همین دلیل این شرکت با عرضه به موقع، تولید بی‌نقص و ارائه محصولات جدید و متنوع با کیفیت بالا و قیمت مناسب سعی در جلب رضایت مشتری دارد. همینطور با ایجاد فرهنگ تکریم ارباب رجوع در سازمان و نظام‌مند کردن فرآیند رسیدگی به شکایات، پیشنهادات و انتقادات سعی می‌کند بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کند. در حقیقت برند پارس خزر مشتریان خود را شریک تجاری می‌داند و با برقراری ارتباط دائمی و ارائه خدمات پس از فروش از آنان حمایت می‌کند.

چشم‌انداز و ارزش‌های بنیادین

images

چشم انداز پارس خزر حول کنیم با توسعه کارکنان و بهبود مستمر محصولات، خدمات، انعطاف‌پذیری و افزایش بازدهی مورد انتظار ذینفعان اصلی سازمان، در شمار معتبرترین و مشهورترین عرضه کنندگان لوازم خانگی برقی متنوع و معروف جهان است.

ارزش‌های بنیادین این شرکت به شرح زیر است:

  • رعایت قوانین، موازین اخلاقی و ارزش‌های حاکم بر جامعه و پایبندی به مسئولیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطی
  • تامین و حفظ ارزش سرمایه و منافع بلند مدت سرمایه‌گذاران
  • التزام به مدیریت کیفیت جامع جهت بهبود مستمر محصولات و خدمات
  • پیوند دائمی با مشتریان وفادار
  • اتحاد استراتژیک با تامین کنندگان و عرضه‌کنندگان معتبر و توانمند
  • پیوند دائمی با کارکنان و منابع انسانی با قابلیت، صادق، امین، پرتلاش و متعهد به اهداف شرکت
  • اعتقاد به انگیزش، کار گروهی و مشارکت‌های موثر سازمانی
  • آموزش و رشد مداوم کارکنان به منظور خلاقیت و بهبود مستمر
  • پیروی از مدیریت نظام یافته به منظور ارتقای کیفیت فنی سازمان
  • تصمیم‌گیری بر مبنای بررسی و تجزیه و تحلیل علمی داده‌ها و اطلاعات

تعهدات زیست محیطی

برند پارس خزر

این شرکت خود را ملزم به پایبندی به تعهدادت اخلاقی و حفاظت از محیط‌‌زیست می‌داند. در همین راستا اقدامات زیادی انجام داده که در ادامه برخی از آن‌ها را برمی‌شمریم.

  • برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی سیستم سوخت مصرفی دیگ‌های بخار و کوره‌های هوای گرم را از حالت مازوت سوز به حالت گاز سوز تبدیل کرده است.
  • سیستم گرمایش کارگاه‌ها و کلیه موتورخانه‌ها را به حالت گاز سوز درآورده‌اند.
  • این شرکت سیستم رنگ آمیزی محصولات خود را از روش رنگ مایع به روش رنگ پودری تغیر داده است. این کار باعث کاهش بخارهای سمی ناشی از سیستم قدیمی و کاهش دور ریز رنگ می‌شود. (این رنگ‌ها آلاینده خطرناکی برای آب‌ها محسوب می‌شوند).
  • این شرکت ترکیبات سیانوری در واحد آبکاری را حذف کرده است.
  • پسآب‌های مربوط به شرکت پارس خزر از لحاظ مشخصه‌های زیست‌محیطی در حد استاندارد است. صحت این ادعا در نمونه‌برداری‌های دوره‌ای توسط بازرسان محیط‌زیست تایید می‌شود.
  • تفکیک زباله برای بازیافت هم در این شرکت انجام می‌شود.
  • این شرکت از سال ۱۳۷۰ با پیشگیری از خرابی و کنترل دستگاه‌ها، از اتلاف انرژی و منابع جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این اقدامات با تشکیل‌ کمیته‌هایی مانند کمیته مدیریت انرژی، اقدامات زیادی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی انجام شده است. همچنین شرکت پارس خزر در این سال‌ها توانسته استانداردها و گواهینامه‌های بین‌المللی زیادی در این حوزه اخذ کند.

انواع محصولات

شاخص لوازم خانگی پارس خزر 1440x700 c1

محصولات این شرکت شامل انواع ماشین لباسشویی ۷ و ۸ کیلویی، پنکه‌های رومیزی، ایستاده، دیواری و سقفی، هواکش، شومینه برقی، فن هیتر، بخاری برقی، پلوپز، بخارپز، سرخ کن، آون توستر، ساندویچ ساز، کباب پز (باربیکیو)، تخم مرغ پز، خوراک پز، چرخ‌ گوشت، غذاساز، همزن، آسیاب، میوه و سبزی خشک کن، مکمل چرخ‌ گوشت، بلندر، خرد کن، ترازو آشپزخانه، آبمیوه‌گیری، آب مرکبات گیری، چای ساز، دم آور، کتری برقی، اسپرسوساز، جارو برقی، جارو عصایی، بخارشو، اتوبخار، سشوار و تصفیه هوا می‌باشد.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش شرکت پارس خزر 1

شرکت پارس خزر بیش از ۴۵۰ مرکز مجاز در کلیه شهرهای کشور دارد. این شرکت تمام کالاهای خود را تا ۱۰ سال پشتیبانی کرده و دارای ۲ ماه خدمات تعویض محصول است. همچنین در همه ساعات شبانه روز می‌توانید با واحد صدای مشتری تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیازتان را دریافت کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*