ترفندهایی برای خرید بهترین کولر اینورتر متناسب با نیاز شما

بهترین کولر اینورتر

با رسیدن فصل گرما وجود یک کولر در هر خانه‌ای ضروری است. ساکنین هر منطقه با توجه به شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی آنجا به سراغ کولرهای گازی معمولی، کولر اینورتر یا آبی می‌روند. البته باید بدانید که کولر گازی در هر نوع آب‌وهوایی به راحتی کار می‌کند اما کولرهای آبی فقط باید در محیط‌های خشک مثل شهرهای اصفهان، تهران یا مشهد مورد استفاده قرار بگیرند. امروز در این مطلب از المارکت قصد دارید درباره‌ی روش انتخاب بهترین کولر اینورتر صحبت کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کولر اینورتر چیست؟

کولر اینورتر در محیط بسته

قبل از اینکه به سراغ راهنمای خرید کولر اینورتر برویم بهتر است با این نوع از خنک‌کننده‌ها بیشتر آشنا شویم. کولر اینورتر نسل جدیدی از کولرهای گازی یا اسپلیت‌ها است که با نام کولر گازی کم مصرف هم در بین مردم شناخته می‌شود. دلیل این نامگذاری در بین مردم این است که کولر گازی یا اسپیلت بعد از اینکه دمای محیط را به دمای تنظیم شده می‌رساند بلافاصله موتور را خاموش می‌کرد اما ترموستات همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و دائم دمای محیط را اندازه‌گیری می‌کند تا با اولین تغییر دمایی دوباره موتور یا کمپرسور اسپیلت را به کار اندازد. همین خاموش و روشن شدن‌ها و مدل فعالیت ترموستات باعث افزایش مصرف برق اسپلیت می‌شود. اما در کولر اینورتر از کمپرسورهای دور متغیر استفاده شده که وقتی دمای محیط به دمای تنظیم شده می‌رسد به جای خاموش کردن موتور، دور موتور را کاهش می‌دهد. با انجام این کار از ایجاد شوک‌های الکتریکی مداوم و ناگهانی به موتور جلوگیری شده و مصرف برق هم پایین می‌آید. پس کولر اینورتر نسل جدیدی از کولرهای گازی یا اسپیلت است که مصرف کمتری داشته و از کمپرسور دور متغیر استفاده می‌کند.

راهنمای خرید کولر اینورتر

کولر اینورتر دیواری

برای خرید کولر اینورتر علاوه بر برند سازنده‌ی آن باید به عوامل دیگری نیز دقت کنید تا بتوانید بهترین کولر برای خنک کردن محیط مورد نظرتان را تهیه کنید. در این بخش به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

۱- به میزان رفت‌وآمد، آفتاب‌گیر بودن فضا و نوع گردش هوا در محیط دقت کنید
هرچه رفت‌و آمد در یک فضا بیشتر باشد میزان تغییرات دمایی هم بیشتر خواهد بود، در نتیجه شما به یک کولر با ظرفیت بالا نیاز دارید. همچنین آفتاب‌گیر بودن فضا یا وجود مجراهایی برای خروج هوا باعث بالاتر رفتن دما می‌شود پس باید از کولر با ظرفیت بالاتری استفاده کنید.

۲- به آب‌وهوای محیط دقت کنید
برای انتخاب یک کولر اینورتر مناسب باید به اقلیم و آب‌وهوای منطقه‌ای که قرار است کولر در آنجا استفاده شود دقت کنید. مثلا در مناطق جنوبی که گرمتر هستند باید کولر با حداقل ظرفیت ۱۸۰۰۰BTU انتخاب شود. کولرها سه کلاس T1 برای هوای معتدل، T2 برای هوای خنک و T3 برای هوای گرمسیری دارند. پس می‌توانید با بررسی کلاس کولر که روی برچسب انرژی درج شده است کولر اینورتر مناسب منطقه‌ی خود را خریداری کنید.

۳- حواستان به میزان برق مصرفی کولر باشد
حتما در زمان خرید به برچسب انرژی و میزان برق مصرفی کولر دقت کنید. این موضوع بسیار مهم است و در صورت انتخاب کولر اشتباه می‌تواند هزینه‌های هنگفتی روی دست شما بگذارد.

Screen Shot 2022 05 28 at 11.27.56 PM

۴- به قدرت پرتاب باد کولر اینورتر دقت کنید
قدرت پرتاب باد یعنی کولر تا چه فاصله‌ای می‌تواند باد خنک را انتقال دهد. مثلا کولر با پرتاب باد ۲۰ متر برای محیط‌های بزرگ بهتر از کولر با قدرت پرتاب باد ۱۰ متر است.

۵- صدای موتور کولر را فراموش نکنید
حتما در زمان خرید به صدای موتور کولر دقت کنید چون اگر صدای ناخوشایند یا بلندی داشته باشد می‌تواند در طولانی مدت آزاردهنده باشد. حتی شاید صدایش آنقدر آزاردهنده باشد که باعث شود شما از خیر خنکی هوا بگذرید و کولر را در گرمای تابستان خاموش کنید.

۶- حتما به گارانتی کولر دقت کنید
کولر اینورتر های مختلفی در بازار وجود دارد که با گارانتی شرکت‌های معتبر ارائه می‌شوند اما در این بین کولرهای ارزان‌تری هم پیدا می‌شوند که بدون گارانتی فروخته می‌شوند. مهم‌ترین مزیتی که گارانتی برای شما به همراه دارد این است که مطمئن می‌شوید کولر اینورتر شما با لوله‌ی مسی به دست‌تان می‌رسد و در زمان نصب مجبور نیستید هزینه‌ی اضافه‌تری بابت لوله‌ها به کارشناس نصب پرداخت کنید. همچنین در صورت خرید کولر بدون گارانتی، در زمان پیش آمدن مشکل هیچ شرکتی حاضر به پشتیبانی و رفع مشکل اب هزینه‌ی کم نمی‌شود.

مرور کلی

با رسیدن روزهای گرم سال فکر خرید یک کولر قدرتمند و کم مصرف به سراغمان می‌آید. اگر قصد خرید دارید، پیشنهاد المارکت به شما خرید یک کولر اینورتر است. این نوع از کولرها مصرف کمتری دارند و دمای محیط را به خوبی پایین نگه می‌دارند. البته فراموش نکنید که نباید به سراغ کولرهای بدون گارانتی رفت چون هزینه‌های چندین برابری روی دست‌تان می‌گذارند و در صورت وجود مشکل فنی نمی‌توانید به هیچ شرکتی مراجعه کنید. در این مطلب راهنمای خلاصه و کاربردی برای خرید کولر اینورتر را خواندید. اگر در زمان خرید کولر از فروشگاه المارکت نیاز به مشاوره داشتید حتما از طریق پشتیبانی آنلاین (گزینه‌ی سبز پایین سایت، سمت چپ) یا شماره تلفن درج شده در پایین سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*