تفاوت مایکروفر و سولاردام در چیست؟

تفاوت مایکروفر و سولاردام

وسیله‌هایی مثل سولاردام و مایکروفر در گرم کردن و پختن مواد غذایی به کمک ما آمده‌اند که البته هر کدام با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در این مطلب قصد داریم به تفاوت مایکروفر و سولاردام بپردازیم.

این روزها در همه‌‌ی آشپزخانه‌ها وسایل برقی مختلفی چشم‌ نوازی می‌کنند که هر کدام به نحوی کارهای ما را آسان‌تر و سریع‌تر کرده‌اند. از همزن و مخلوط‌کن گرفته تا وسایلی مثل ماکروفر، سولاردام، ماشین ظرفشویی و لباسشویی. شما کدام را انتخاب می‌کنید؟ اگر بین انتخاب تفاوت مایکروفر و سولاردام تردید دارید، بهتر است نگران نباشید؛ در این مقاله به شما درباره مایکروفر، سولاردام و تفاوت‌های این دو می‌گوییم.

مایکروفر چیست؟

33286 d7148a53 2437 416b 8041 058ce2566852

مایکروفر دستگاه چند منظوره‌ای است که به وسیله مگنترون و یک المنت کار می‌کند. مگنتون امواجی ایجاد می‌کنند که دارای فرکانس ۲۴۵۰ مگاهرتز هستند. با توجه به این که داخل همه مواد غذایی مولکول‌های آب قرار دارد این امواج به دلیل فرکانس بالایی که دارند باعث می‌شوند که این مولکول‌های آب انرژی جنبشی بالایی پیدا کنند.

مایکروفر برای پخت مواد غذایی، یخ‌زدایی، گرم کردن و گریل غذا به کار می‌رود. ماده غذایی در مایکروفر به طور کامل پخته می‌شود و تمام میکروب‌های بیماری‌زا آن از بین می‌رود و به خاطر سرعت پخت ویتامین‌هایی که در روش‌های معمول از بین می‌روند، فرصت نابودی ندارد.

داشتن المنت در مایکروفر مزیت بسیار بالایی است چون به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید انواع مدل پخت و پز‌ها و گریل‌ها را برای انواع غذا‌ها و کیک و شیرینی‌ها را داشته باشید.

سولاردام چیست؟

33860 95082784 a297 4587 b33f 058c22f8e6f4

برند ال جی دستگاه جدیدی به نام سولاردام‌ها را روانه بازار کرد که تلفیقی از دستگاه مایکروفر و امواج گرمایی نورانی هستند. در حقیقت درون سولاردام‌ها المنت‌های نورانی وجود دارد که با روشن شدن دستگاه این المنت‌ها شروع به کار می‌کنند و در مدت زمان خیلی کم امواج نورانی خود را به سمت غذا می‌تابانند علاوه بر آن در قسمت زیرین محفظه سولاردام‌ها سیستم مگاهیتری وجود دارد که با استفاده از آن امواج گرمایشی نورانی را از قسمت پایین به سمت مواد غذایی می‌تابانند تا به این طریق قسمت زیرین مواد غذایی به خوبی پخته و گرم شود.

تفاوت مایکروفر و سولاردام

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن maxresdefault-3-1024x576.jpg است

در مایکروفر تنها توسط امواج مایکروویو و المنت‌های معمولی برای پخت و گریل استفاده می‌شود اما در سولاردام ترکیب امواج مایکروویو و امواج گرمایشی نور است که این عمل را به انجام می‌رساند. این ترکیب در سولاردام موجب می‌گردد تا دمای ماده غذایی در مدت ۵ دقیقه به ۳۲۰ درجه برسد.

این سرعت گرم شدن موجب می‌گردد تا سرعت پخت تا سه برابر مایکروفر‌های المنتی معمولی و تا ۱.۵ برابر مایکروویو گردد. به همین جهت سرعت بالای پخت موجب می‌شود تا مواد مغذی موجود در غذا بیشتر حفظ شده و غذا مغذی‌تر و خوش طعم‌تر گردد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 52753539e4314ee18612b5ad5a13f521-1024x681.jpeg است

پس تفاوت مایکروفر و سولاردام را می‌توانیم در این موارد بدانیم:

  • سولاردام، همان مایکروفر است، با این تفاوت که المنت‌های نوری به آن اضافه شده است.
  • در سولاردام پخت غذاهایی به مانند مرغ بریانی و ماهی خشک نمی‌شوند و آب خود را حفظ می‌کنند. دلیل این مسئله این است که در بالا و کف سولاردام هیتر ذغالی که نوعی از المنت نوری است قرار دارد.
  • این توانایی اضافه سولاردام نسبت به مایکروفر باعث می‌شود پخت غذا سرعت بیشتری داشته باشد و در نهایت مواد مغذی در غذا بیشتر حفظ شود.
  • سولاردام می‌تواند غذا را از پایین هم گریل کند.
  • سولاردام با استفاده از گرمای حاصل از لامپ هالوژنی می‌تواند قدرت پخت یا کباب‌ شدن بهتر غذاها را تا حد قابل‌توجهی بالا ببرد.

جمع‌بندی

به طور خلاصه اگر استفاده شما از این دستگاه‌ها فقط گرم کردن غذاست، بهتر است سراغ ماکروویو بروید.
اگر پخت‌وپز غذا، گرم کردن و یخ زدایی در حد متوسطی برایتان مد نظر است، مایکروفر یا سولاردم مطابق با بودجه و کاربردتان بخرید.
اما اگر سرعت بالا، حفظ کیفیت خوب غذا، خشک نشدن مواد غذایی و گریل کردن برایتان از اهمیت برخوردار است و از دستگاه فردار خود استفاده روزانه دارید، سولاردام احتمالا بهترین انتخاب است.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*