۹ قدم برای تمیزکاری و نگهداری اپیلاتور در خانه

نگهداری اپیلاتور در خانه

اپیلاتور وسیله‌ برقی بهداشتی کوچکی است که هر خانمی به آن نیاز دارد. این وسیله هم مانند هر وسیله‌ برقی دیگری نیاز به رسیدگی دارد. مخصوصا اینکه با پوست شما در تماس است و باید همیشه در بهترین شرایط بهداشتی آماده به کار باشد. با رسیدگی دوره‌ای، تمیزکاری کامل و نگهداری اپیلاتور می‌توانید از بروز مشکلات پوستی و آسیب رسیدن به آن جلوگیری کنید.

در این مطلب از المارکت روش تمیز کردن و نگهداری اپیلاتور در خانه را قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم.

قدم‌های صحیح نگهداری اپیلاتور در خانه

قدم اول: دستورالعمل‌های موجود در کتابچه‌ی راهنما را بخوانید

برای جلوگیری از ایجاد باکتری در اپیلاتور ضروری است که اپیلاتور را به صورت اصولی تمیز کنید. اگر موفق نشدید موها را حذف کنید یا اپیلاتور را از پوست مرده آزاد کنید، هنگام استفاده از اپیلاتور پوست خود را در معرض ابتلا به عفونت قرار می‌دهید. اکثر سازندگان اپیلاتور، دستورالعمل‌هایی را برای تمیز کردن و نگهداری اپیلاتور در خانه و توسط شما ارائه داده‌اند. از آنجا که تمام اپیلاتورها به یک شیوه طراحی نشده‌اند، بهتر است این دستورالعمل‌ها را بخوانید تا گام‌های درستی را برای تمیز کردن و نگهداری اپیلاتور در خانه بردارید.

نگهداری اپیلاتور در خانه

قدم دوم: سرپوش اپیلاتور را جدا کنید

برای داشتن یک اپیلاتور تمیز، باید سرپوش اپیلاتور را بردارید. سرپوش اپیلاتور بخشی از دستگاه است که روی پوست حرکت می‌کند. موچین‌ها در این بخش قرار دارند و اکثر باکتری‌ها و میکروب‌ها در سرپوش اپیلاتور زندگی می‌کنند. پس باید سرپوش آن را کاملا تمیز کنید. اغلب تولیدکنندگان سرپوش اپیلاتور را به شکلی طراحی کرده‌اند که به آسانی جدا می‌شود. اکثر اپیلاتورها دارای دکمه‌هایی در هر دو طرف سرپوش هستند که می‌توانید آن‌ها را فشار دهید تا سرپوش از بدنه اپیلاتور آزاد شود، این کار بسیار شبیه به کاری است که با تیغه ریش تراش انجام می‌دهید و سر آن را عوض می‌کنید. سرپوش را در یک دست نگه دارید و دکمه‌ها را با دست دیگرتان فشار دهید. سر باید از بدنه آزاد شود. در این مرحله می‌توانید از دستکش‌های لاستیکی استفاده کنید. در حین تمیز کردن سر اپیلاسیون، برای جلوگیری از برش یا خراش می‌توانید از موچین استفاده کنید.

قدم سوم: از برس مخصوص یا مسواک نرم برای پاک کردن موها استفاده کنید

بعضی از اپیلاتورها یک برس کوچک دارند که موهای بلند و انعطاف‌پذیر آن برای از بین بردن موهای گیر کرده در قسمت موچین‌ها مناسب است. اگر در اپیلاتور شما این برس وجود ندارد می‌توانید از یک مسواک نرم استفاده کنید. در گوشه و کنار اکثر موچین‌های اپیلاتور، مو جمع می‌شود پس باید هنگام تمیز کردن سرپوش دقت بیشتری داشته باشید. اگر از مسواک استفاده می‌کنید آن را به آرامی روی موچین و سرپوش اپیلاتور بکشید و سپس به آرامی بر روی بخشی از اپیلاتور ضربه بزنید که سرپوش به بدنه متصل می‌شود. دقت کنید تا با ضربه محکم به دستگاه خود آسیب نرسانید، نگهداری اپیلاتور در خانه قطعا به دقت و حوصله نیاز دارد.

نگهداری از اپیلاتور در خانه

قدم چهارم: از هوای فشرده استفاده کنید

معمولا استفاده از یک برس پاک‌کننده یا یک مسواک نرم، تمیز کردن سر اپیلاتور را آسان می‌کند، اما بسته به مدل اپیلاتور، ممکن است هنوز برخی موها در اطراف موچین پیچیده شده یا بین آن‌ها گیر کرده باشد. در این شرایط می‌توانید از قوطی هوای فشرده استفاده کنید. شما معمولا می‌توانید این قوطی را از فروشگاه‌های محلی خریداری کنید. از شلنگ متصل آن استفاده کنید تا هوا را بین موچین‌های سرپوش هدایت کنید و موهای گیر کرده را حذف کنید. هوای فشرده همچنین می‌تواند در برداشتن موهای زیر سرپوش هم مفید باشد. هوای فشرده همچنین می‌تواند سلول‌های مرده پوستی را حذف کند، سلول‌هایی که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود، بنابراین می‌تواند یک لایه محافظتی اضافی برای رهایی از باکتری‌های اپیلاتور فراهم کند و شما را به خوبی در نگهداری از اپیلاتورتان کمک کند.

قدم  پنجم: سرپوش اپیلاتور را بشوئید

وقتی که مطمئن شدید تمام موهای سرپوش اپیلاتور حذف شده است، باید سرپوش اپیلاتور را پاک کنید تا سلول‌های مرده پوست و باکتری‌های باقی مانده از بین بروند زیرا این باکتری‌ها می‌توانند به سرعت اپیلاتور را از بین ببرند. مجددا قبل از اینکه برای شستن سر اپیلاتور از تمیزکننده یا صابون استفاده کنید، توصیه‌های سازنده اپیلاتور را در مورد تمیز کردن اپیلاتور مورد توجه قرار دهید. معمولا برای تمیز کردن اکثر اپیلاتورها از آب گرم و آب جاری استفاده می‌شود و به هیچ صابون یا مواد شوینده‌ای نیاز نیست. اکثر اپیلاتورها از این جهت امن هستند و مشکلی برای کاربر و سرپوش اپیلاتور ایجاد نمی‌کنند. برای این کار کافی است سرپوش اپیلاتور را به مدت چند دقیقه زیر آب بگیرید تا تمام موها از سرپوش و موچین آن حذف شود. اطمینان حاصل کنید که به سرپوش تلنگر وارد میشود و همچنین اجازه دهید آب زیر سرپوش را نیز بشوید. این مرحله، بخشی مهمی از نگهداری اپیلاتور در خانه است که اغلب افراد آن را فراموش می‌کنند، اما می‌تواند باکتری‌ها، موها و سلول‌های مرده پوست را از سرپوش اپیلاتور حذف کند.

قدم ششم: سرپوش را ضدعفونی کنید

حالا که متوجه شدید چگونه با حذف کردن مو و شستن اپیلاتور، می‌توانید سرپوش اپیلاتور را تمیز کنید، وقت آن رسیده است که سرپوش را پاکسازی کنید تا باکتری‌ها خنثی شوند و از رشد باکتری‌ها جلوگیری شود. دو روش خوب برای پاکسازی سرپوش اپیلاتور وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. یک یا دو قطره از صابون ضد باکتری را در یک کاسه آب بریزید، دقت داشته باشید که عمق آب به اندازه‌ای باشد که سرپوش اپیلاتور را بپوشاند. اجازه دهید سرپوش به مدت دو یا سه دقیقه در آب بماند و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.
  2. از یک پنبه آغشته به الکل استفاده کنید، الکل می‌تواند باکتری‌های موجود در روی سرپوش اپیلاتور را از بین ببرد. توپ پنبه را با دقت بر روی موچین و سرپوش بگذارید تا تمام باکتری‌های باقی مانده را از بین ببرد و سرپوش را پاکسازی کند.

برخی از اپیلاتورها با یک سیستم ضدعفونی‌کننده ارائه می‌شوند که می‌توانید از آن برای کشتن باکتری‌ها استفاده کنید. اگر اپیلاتور شما مجهز به این سیستم می‌باشد، می‌توانید از این سیستم با توجه به دستورالعمل‌های تولیدکننده استفاده کنید.

قدم هفتم: سرپوش را کاملا خشک کنید

مهم است که اپیلاتور بعد از شستشو و ضدعفونی کردن به طور کامل خشک شود. اگر مدت زمانی را به خشک شدن سر اپیلاتور اختصاص ندهید، ممکن است موچین‌های اپیلاتور زنگ بزنند که این می‌تواند ایمنی دستگاه را تهدید کند. یک اپیلاتور مرطوب فضا را برای تشکیل باکتری‌ها مهیا می کند. برای خشک کردن اپیلاتور از پارچه یا حوله استفاده نکنید زیرا موچین‌ها به آن گیر می‌کنند. در عوض، اجازه دهید اپیلاتور خودش خشک شود. اکثر اپیلاتورها به چند ساعت زمان نیاز دارند تا کاملا خشک شوند، اما بهتر است حداقل یک یا دو روز صبر کنید تا رطوبت، کاملا از موچین‌ها تبخیر شود.

قدم هشتم: با نگهداری اپیلاتور در محیط مناسب، از رشد باکتری‌ها جلوگیری کنید

اکثر اپیلاتورها با یک واحد ذخیره‌سازی ارائه می‌شوند که در صورت عدم استفاده از اپیلاتور می‌تواند اپیلاتور را از گرد و غبارها، میکروب‌ها و باکتری‌ها دور نگه دارد. این واحدهای ذخیره‌سازی می‌تواند با کیسه‌ها، قلاب‌ها یا دستگاه‌های ذخیره‌سازی مناسب همراه باشند. اگر اپیلاتور شما با یک واحد ذخیره‌سازی همراه نباشد، می‌توانید آن را در یک حوله پاک و خشک نگه دارید تا اطمینان حاصل شود که دستگاه از سینک، توالت و مکان‌های سرشار از آب و باکتری‌ها در امان است. اگر اپیلاتور شما با یک واحد ذخیره‌سازی همراه باشد، حتما از آن استفاده کنید! این واحدها نه تنها یک راه مناسب برای حفظ اپیلاتور هستند، بلکه می‌توانند آن را در برابر میکروب‌ها امن نگه دارند. اطمینان حاصل کنید که اپیلاتور خشک است، بعد آن را در جای خود قرار دهید. همچنین باید به طور منظم کیف اپیلاتور را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که مکان تمیز و امنی برای جاسازی دستگاه است.

image 2
image 3

قدم نهم: در صورت نیاز سرپوش اپیلاتور را تعویض کنید

هر زمان که متوجه شدید نمی‌توانید سرپوش اپیلاتور را به درستی تمیز کنید و یا سرپوش آن فرسوده، زنگ‌زده و یا آسیب دیده است بهتر است آن را تعویض کنید. قبل از تمیز کردن سرپوش اپیلاتور نگاهی به آن بیندازید و سالم بودن آن را تایید کنید. اکثر تولیدکنندگان یک ضمانت‌نامه برای قطعات اپیلاتور ارائه می‌دهند، همچنین در بسته‌بندی اصلی اطلاعاتی مربوط به ضمانت‌نامه و تعویض قطعات موجود است. اگر نمی‌توانید این اطلاعات را پیدا کنید، وب‌سایت سازنده را بررسی کنید.

کلام آخر

نگهداری و تمیزکاری اپیلاتور علاوه بر افزایش طول عمر آن، مانع از ایجاد آسیب یا عفونت روی پوست بدنتان می‌شود. در این مطلب راهنمای کامل نگهداری از اپیلاتور در خانه آورده شده است تا با پیروی از آن همیشه پوستی تمیز و زیبا داشته باشید. شما می‌توانید برای خرید ایپلاتور مورد نظر خود به فروشگاه اینترنتی المارکت سر بزنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

اپیلاتور فیلیپس BRE255
۹ قدم برای تمیزکاری و نگهداری اپیلاتور در خانه
تخفیف
۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان 2,000,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*