ترفندهایی برای تمیز کردن ساندویچ ساز

تمیز کردن ساندویچ ساز

تمیز کردن ساندویچ ساز مخصوصا هنگامی‌که صفحات آن با باقی‌مانده مواد غذایی کثیف می‌شوند، کار سختی خواهد بود. گرچه راه‌ها و تکنیک‌هایی برای تسهیل این امر وجود دارد. در این مطلب از المارکت به بررسی راهکارهای تمیز کردن ساندویچ ساز می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

روش اول تمیز کردن ساندویچ ساز

قبل از اقدام به تمیز کردن ساندویچ ساز از هر روشی، ابتدا باید دوشاخه و اتصال برق را از دستگاه جدا کنید. در این روش پس استفاده از ساندویچ ساز نگذارید تا زمان زیادی از اتمام کار با آن بگذرد و خیلی زود برای تمیز کردن آن اقدام کنید.

اگر دستگاه داغ است ابتدا چند دستمال‌کاغذی حوله‌ای را کمی مرطوب کنید و همراه با یک انبر، ذرات باقی‌مانده غذا را از ساندویچ ساز خارج کنید و صبر کنید تا ساندویچ ساز خنک شود. سپس ۱ فنجان آب گرم را با ۳ تا ۴ قطره مایع ظرف‌شویی ترکیب کنید. یک دستمال تمیز را با این ترکیب نم‌دار کنید و با آن بخش‌هایی که نیاز به تمیز شدن و جداسازی مواد غذایی را دارد پاک کنید. می‌توانید از یک مسواک نرم آغشته به ترکیب ذکرشده در کنار دستمال نیز استفاده کنید. در انتها با دستمالی دیگر محل تمیز شده را خشک‌کنید.

تمیز کردن ساندویچ ساز

روش دوم تمیز کردن ساندویچ ساز

این روش تمیز کردن ساندویچ ساز مناسب دستگاه‌هایی است که در آن‌ها، صفحه ساندویچ ساز قابلیت جدا شدن از دستگاه را دارد. ابتدا طبق دستور دفترچه راهنما صفحه را از دستگاه جدا کنید و در آب گرم غوطه‌ور کنید. مقداری مایع ظرف‌شویی به آن اضافه کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس با یک دستمال نرم یا اسفنج روی سطوح را تمیز کنید تا ذرات غذا کاملاً تمیز گردد. سپس آبکشی کنید.

روش سوم تمیز کردن ساندویچ ساز

به دلیل تنوع جنس و ساختار صفحات ساندویچ ساز، قبل از استفاده از این روش، ابتدا مقداری اسپری چندمنظوره یا گاز پاک‌کن را در قسمتی بسیار کوچک از صفحه ساندویچ ساز امتحان کنید تا از آسیب ندیدن و سازگاری این مواد با صفحه دستگاه اطمینان حاصل کنید. بعد از تست سازگاری، برای تمیز کردن ساندویچ ساز با این روش ابتدا با یک اسفنج نم‌دار تمام صفحه ساندویچ ساز را مرطوب کنید. سپس اسپری چندمنظوره یا گاز پاک‌کن را روی آن بپاشید و چند دقیقه صبر کنید. یک اسفنج یا دستمال نرم را با آب مرطوب کنید و روی باقی‌مانده قسمت‌ها بکشید تا اثر کثیفی کاملاً از بین برود. سپس با دستمال دیگری خشک‌کنید.

تمیز کردن ساندویچ ساز

شما می‌توانید انواع ساندویچ ساز را به‌راحتی و با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمائید.

روش چهارم تمیز کردن ساندویچ ساز

برای تمیز کردن ساندویچ ساز با این روش ابتدا کمی سرکه را روی صفحه اسپری کنید یا با یک دستمال نرم که به سرکه آغشته شده روی صفحه ساندویچ ساز بکشید. سپس کمی جوش‌شیرین به آن اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید. سپس با یک دستمال نرم باقی‌مانده جوش‌شیرین را بردارید. یک اسفنج را با آب مرطوب کنید و به کمی مایع ظرف‌شویی آغشته کنید و روی صفحه بکشید تا باقی‌مانده اثر غذا کاملاً تمیز شود. با دستمال نم‌دار دیگری اثر مایع ظرف‌شویی را از صفحه ساندویچ ساز پاک کنید و در انتها آن را خشک‌کنید.

توجه!

قبل از به کار بردن این روش همانند روش بالا ابتدا در قسمتی بسیار کوچک از صفحه ساندویچ ساز امتحان کنید تا از آسیب ندیدن و سازگاری این مواد با صفحه دستگاه اطمینان حاصل کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*