تمیز کردن لوازم خانگی برقی بسیار آسان است!

تمیز کردن لوازم خانگی

گاهی اوقات از تمیز کردن لوازم خانگی یا شستن وسایل برقی می‌ترسیم، زیرا نمی‌خواهیم موتور آن‌ها را خیس کنیم. در اینجا چند ایده در مورد نحوه تمیز کردن لوازم برقی به شیوه مناسب آورده شده است.

تمیز کردن یخچال

اولین نکته در تمیز کردن لوازم خانگی این است که این کار مرتب و منظم انجام شود. هر فصل یک‌بار یخچال خود را عمیق تمیز کنید. قفسه‌ها و کشوهای آن را بردارید و آن‌ها را با مخلوطی از صابون ملایم و آب گرم بشویید. سپس، داخل یخچال خود را با مخلوطی از ۷ قسمت آب و ۱ قسمت جوش‌شیرین تمیز کنید. یخچال خود را از بالا به پایین پاک کنید و سپس با حوله‌ای فضای داخلی را خشک کنید. قسمت بیرونی را نیز با یک حوله یا پارچه آغشته به پاک‌کننده همه‌منظوره پاک کنید. هنگام برداشتن و تمیز کردن قفسه‌های شیشه‌ای، منتظر بمانید تا سطح ابتدا به دمای اتاق برسد. اگر آب داغ را روی شیشه سرد بریزید، ممکن است سطح آن ترک بخورد. برای جلوگیری از بو، یک جعبه باز جوش‌شیرین را در قفسه پایینی یخچال قرار دهید. مقدار مساوی سرکه و آب را در یک بطری اسپری بریزید تا تمیزکننده خانگی خود را بسازید. برچسب زده و مخلوط را در یخچال خود ذخیره کنید و روزانه از آن برای پاک‌سازی نشت و آشغال‌ها استفاده کنید.

تمیز کردن لوازم خانگی

تمیز کردن فر

از جوش‌شیرین و سرکه برای تمیز کردن عمیق فر خود هر ۳ ماه استفاده کنید. یک جفت دستکش تمیز بپوشید و هر قفسه، دماسنج یا هر چیز دیگری را در فر خود بیرون بیاورید. سپس، یک خمیر جوش‌شیرین را با ۱/۲ فنجان (۱۱۵ گرم) جوش‌شیرین و ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری (۴۴ تا ۵۹ میلی‌لیتر) آب آماده کنید. این خمیر را در قسمت داخلی فر خود بمالید و بگذارید مخلوط به مدت ۱۲ ساعت یا بیشتر بماند. خمیر خشک‌شده را جدا کرده و سرکه سفید را روی باقی‌مانده بمالید. بدر نهایت، جوش‌شیرین و سرکه اضافی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. در صورت تمایل، اجاق‌گاز خود را با کمی سرکه اضافی پاک کنید. هر زمان که فر خود را تمیز می‌کنید، قفسه‌های فر را نیز تمیز کنید. قفسه‌ها را در وان یا یک ظرف بزرگ قرار دهید، آن‌ها را در آب گرم و ۱۲۰ میلی‌لیتر مواد شوینده خیس کنید. قفسه‌ها را بشویید و بگذارید در هوا خشک شوند.

تمیز کردن اجاق گاز

وقتی صحبت از تمیز کردن لوازم خانگی می‌شود قطعا اجاق گاز به ذهن همه می‌رسد. هفته‌ای یک‌بار اجاق‌گاز خود را با آب داغ و داغ پاک کنید. هرکدام از دستگیره‌های کنترلی، درپوش‌های مشعل و توری‌ها را در یک ظرف آب گرم و صابون خیس کنید. سپس، صفحه اجاق‌گاز را با مقداری صابون ظرف‌شویی و یک اسفنج پاک‌کننده پاک کنید. اگر اجاق‌گاز برقی دارید، دستگیره‌ها و ماهیتابه‌ها را در آب‌صابون قرار دهید. سپس، سطح پخت‌وپز را پاک‌کرده و از حرارت دادن اجتناب کنید. برای لکه‌های سرسخت، چرب و پخته، یک قاشق جوش‌شیرین، چند قطره آب و چند قطره صابون ظرف را روی لکه مخلوط کنید. سپس، ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مخلوط خیس بخورد و روغن را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.

تمیز کردن لوازم خانگی

تمیز کردن ماشین ظرف‌شویی

ماهی یک بار یک فنجان مخصوص ماشین ظرف‌شویی را با سرکه سفید پر کنید و فنجان را در جایی در بالای قفسه ماشین ظرف‌شویی قرار دهید. سپس، ماشین ظرف‌شویی خود را طوری تنظیم کنید که روی چرخه آب گرم کار کند. پس از اتمام این چرخه، ۱ فنجان (۲۳۰ گرم) جوش‌شیرین را در امتداد کف وان ماشین ظرف‌شویی پخش کنید. سپس، نیم چرخه را با آب گرم اجرا کنید تا بوی بد ماشین ظرف‌شویی از بین برود. بعدازآن در را باز نگه‌دارید تا داخل آن در هوا خشک شود. قفسه زیر ماشین را بیرون بیاورید و هرگونه مواد غذایی یا زباله‌هایی را که در تخلیه ماشین ظرف‌شویی گیرکرده‌اند بردارید. درب ماشین ظرف‌شویی خود را با آب گرم و صابون تمیز کنید. فیلتر ماشین ظرف‌شویی خود را با آب داغ تمیز کنید تا از شر مواد زائد و کثیفی خلاص شوید. سپس، زیر فیلتر را با یک اسفنج مرطوب یا مسواک پاک کنید.

تمیز کردن استیل ضدزنگ

تمیز کردن لوازم خانگی معمولا آشنایی مقدماتی با جنس استیل ضد زنگ را می‌طلبد زیرا اکثر لوازم خانگی از این جنس تهیه شده اند. استیل ضدزنگ را با شوینده ملایم ظروف پاک کنید. چند قطره مواد شوینده را در یک کاسه آب گرم مخلوط کرده و یک پارچه نرم و تمیز را به مخلوط آغشته کنید. استیل ضدزنگ را با پارچه پاک کنید. سپس، پارچه را بشویید و یک‌بار دیگر سطح را پاک کنید. در نهایت نیز، استیلرا با یک پارچه تمیز خشک کنید. در صورت مشاهده اثر انگشت روی دستگاه خود نیز، یک پاک‌کننده شیشه را روی یک پارچه نرم و تمیز بریزید. سپس، اثر انگشت را پاک کنید. اگر متوجه بقایای غذای پخته‌شده شدید، محل را با خمیر جوش‌شیرین بمالید. سپس سطح را با یک پارچه مرطوب و تمیز کنید. محل را با حوله خشک کنید. هنگام تمیز کردن لوازم خانگی از پاک‌کننده‌های سخت مانند سفیدکننده، آمونیاک یا پودرهای پاک‌کننده استفاده نکنید که می‌تواند به لوازم‌خانگی شما آسیب برساند.

شما می‌توانید انواع لوازم خانگی برقی را از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*