خرید عصاره گیر یا آبمیوه گیری؟

خرید عصاره گیر

آبمیوه نوشیدنی محبوبی است که در هر چهار فصل طرفداران خود را دارد. روزهای گرم سال آبمیوه‌های سرد و شیرین گرما را از بدن ما دور می‌کنند و در روزهای سرد سال با نوشیدن آب مرکبات و انار ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های لازم را به بدنمان می‌رسانیم. به همین دلیل معمولا در اغلب خانه‌ها دستگاه آبمیوه‌گیری به چشم می‌خورد. اما چند سالی است که رقیبی جدی برای آبمیوه گیری به بازار آمده است. عصاره گیر یا پرس سرد رقیبی برای آبمیوه گیری است که با ایجاد تغییر در روش کار توانسته حسابی سر و صدا به پا کند.

در این مطلب از المارکت می‌خواهیم از تفاوت‌های این دو دستگاه بگوییم تا بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید برای خرید عصاره گیر یا آبمیوه گیری.

تفاوت‌های دستگاه عصاره گیر و آبمیوه‌گیری

روش کار عصاره گیر یا پرس سرد

عصاره گیر مدل جدیدی از آبمیوه گیری است که به جای تیغه‌های چرخان (یا به اصطلاح حالت سانتریفیوژی) با فشار، آبِ میوه‌ها و سبزیجات را خارج می‌کند. به دلیل عدم وجود تیغه‌ی چرخان و موتور سانتریفیوژی صدای عصاره گیر کمتر از آبمیوه گیری معمولی است. همچنین به دلیل تفاوت عملکرد آن، سرعت کمتری نسبت به آبمیوه گیری دارد و در حین کار، مواد مغذی بیشتری از میوه و سبزیجات باقی می‌گذارد.

روش کار آبمیوه گیری معمولی یا سانتریفیوژی

تیغه‌ی چرخان برنده‌ای که در این مدل آبمیوه گیری وجد دارد با کمک یک موتور الکترونیکی می‌چرخد و میوه‌ها را با سرعت خرد کرده و با فشار به سمت صافی هدایت می‌کند. آبِ میوه‌های خرد شده از صافی می‌گذرد و تفاله‌ی خشک یا پالپ به سمت مخزن مخصوص پرت می‌شود. سرعت کار آبمیوه گیری زیاد است اما به دلیل اصطکاک بالا و حرارت تولید شده توسط تیغه‌ها بخشی از آنتی اکسیدان‌ها،. ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌های موجود در میوه و سبزیجات را از بین می‌برد. سر و صدای آبمیوه گیری زیاد است و آبمیوه‌ای با کیفیت متوسط به شما می‌دهد.

خرید عصاره گیر یا آبمیوه گیری

خرید عصاره گیر یا آبمیوه گیری؟

برای انتخاب بین خرید عصاره گیر و آبمیوه گیری اول باید دلیل استفاده از آن‌ها را بررسی کنیم. همچنین بودجه‌ای که برای خرید عصاره گیر در نظر گرفته‌اید می‌تواند بر نتیجه‌ی انتخاب شما تاثیرگذار باشد. در این قسمت خصوصیات مختلف هر کدام از این مدل آبمیوه گیری‌ها را توضیح می‌دهیم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید:

  • قیمت خرید عصاره گیر کمتر از بسیاری از آبمیوه گیری‌هاست و با یک هزینه‌ متوسط می‌توانید یک عصاره گیر خوب بخرید.
  • کیفیت آبمیوه‌ تولید شده توسط عصاره گیر بسیار بالاتر از آبمیوه گیری است و مواد مغذی بیشتری را در لیوان شما جای می‌دهد. اما سرعت کار آن نسبت به آبمیوه گیری سانتریفیوژی کمتر است.
  • غلظت آبمیوه‌ی تولید شده توسط عصاره گیر خیلی بالاتر از آبمیوه گیری است و پالپ میوه از آن جدا نمی‌شود. پس با کمک عصاره گیر می‌توانید تغذیه‌ی سالم‌تری داشته باشید و با یک لیوان آبمیوه مقدار مناسبی از فیبر را هم به بدنتان برسانید.
  • نظافت آبمیوه گیری راحت‌تر از عصاره گیر است. در آبمیوه گیری تمام پالپ‌ها در مخزن جمع می‌شود و به راحتی می‌توانید آن‌ها را دور بریزید. اما در عصاره گیر پالپ میوه و سبزی به تمام قسمت‌های دستگاه می‌چسبد و باید مدت زمان بیشتری را برای تمیز کردن آن صرف کنید.

با توجه به توضیحات

بالا می‌توان به صورت خلاصه گفت اگر زمان کافی برای تهیه‌ی آبمیوه دارید و دوست دارید تغذیه‌ی سالم‌تری داشته باشید به سراغ خرید عصاره گیر بروید اما اگر قصد دارید با سرعت آبمیوه را تهیه کرده و بنوشید، آبمیوه گیری سانتریفیوژی برای شما مناسب است.

خرید عصاره گیر

مرور کلی

آبمیوه گیری سانتریفیوژی همان آبمیوه گیری معمولی است که همه‌ی ما با آن‌ها آشنا هستیم. عصاره گیر نسل جدیدی از آبمیوه گیری است که در دهه‌ی گذشته پا به بازار گذاشته و توجه‌ها را به خود جلب کرده است. ممکن است در زمان خرید تصمیم گیری برای انتخاب بین آبمیوه گیری و خرید عصاره گیر سخت باشد. در این مطلب به صورت خلاصه مزایا و معایب هر کدام را توضیح داده‌ایم تا بتوانید به راحتی دستگاه مناسب خودتان را انتخاب کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*