دکوراسیون مدرن آشپزخانه طبق ترندهای سال ۲۰۲۲

دکوراسیون مدرن آشپزخانه

آشپزخانه پر رفت‌وآمدترین بخش خانه است. بسیار مهم است که دکوراسیون این بخش از خانه به شکلی باشد که تمام افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده کرده و احساس راحتی داشته باشند. تعداد زیادی ایده چیدمان آشپزخانه در مجله‌های دکوراسیون آنلاین وجود دارد اما در این مطلب از المارکت می‌خواهیم ۷ ایده‌ی عالی برای دکوراسیون مدرن آشپزخانه و لوکس، طبق ترندهای سال ۲۰۲۲ را به شما آموزش دهیم.

ایده‌های دکوراسیون مدرن آشپزخانه

۱تابلوهای هنری را به آشپزخانه بیاورید

قرار دادن چند تابلوی نقاشی یا عکس‌های هنری خاص در آشپزخانه، فضا از یک محل ساده برای پخت‌وپز به فضایی هنری و لوکس تبدیل می‌کند. اصلا نیازی به قرار دادن تابلوهای گران قیمت و آثار اصل نیست، فقط چندین طرح مختلف را در اندازه‌های کوچک و بزرگ در آشپزخانه قرار دهید و آنجا را به یک گالری هنری تبدیل کند.

یکی از راه‌های ارزان برای تهیه‌ تعداد زیادی تابلو مناسب آشپزخانه، دانلود. طرح‌ها و عکس‌های دلخواه از اینترنت و پرینت گرفتن آن‌ها روی شاسی یا بوم است. با این کار با هزینه‌ کمی فضای آشپزخانه را به شکلی که دوست دارید دکور کرده و ظاهری لوکس و هنری به آن می‌دهید.

دکوراسیون مدرن آشپزخانه

۲نور را به آشپزخانه بیاورید

اگر آشپزخانه‌ شما پنجره‌ نورگیر دارد، پرده‌های نازک و توری به پنجره بزنید تا نور به میزان زیاد وارد آشپزخانه شود. اگر نورگیر خوبی ندارید، برای دکوراسیون مدرن آشپزخانه از اکسسوری‌های نورپردازی مینیمال، شیک و هماهنگ با وسایل آشپزخانه استفاده کنید تا میزان نور آشپزخانه زیاد شود. شما می‌توانید از لوسترهای فانتزی، فانوس‌های بزرگ برقی و چراغ‌های رومیزی فانتزی و پر نور برای نورپردازی آشپزخانه استفاده کنید و گوشه‌وکنار آشپزخانه را روشن کنید.

۳مینی کافی بار بسازید

اگر اهل قهوه خوردن هستید یک قسمت از کانتر آشپزخانه را تبدیل به مینی کافی بار کنید. شیشه‌ی قهوه، شکر و طعم دهند‌ه‌های مختلف را در یک سبد یا سینی زیبا قرار دهید. قهوه و کاپوچینوی آماده را در ظرفی دیگر در کنار این سینی قرار دهید. آسیاب قهوه، قهوه ساز برقی و فیلترها را هم در کنار این وسایل بچینید. حالا نوبت به ماگ و فنجان‌ها است. یک یا دو ردیف آویز مخصوص ماگ و فنجان را با چسب مناسب به زیر کابینت بالایی بچسبانید و ماگ‌ها و فنجان‌های اعضای خانواده را به آن آویزان کنید. به همین راحتی یک مینی کافی بار آماده کردید که آشپزخانه‌ی شما را لوکس‌تر نشان می‌دهد.

دکوراسیون مدرن آشپزخانه با مینی بار

۴از اکسسوریهای فلزی استفاده کنید

استفاده از اکسسوری‌های فلزی مختلف می‌تواند دکوراسیون مدرن آشپزخانه را لوکس نشان دهد. شما می‌توانید از شیرآلات برنزی و لوستر فلزی استفاده کنید یا وسایل دکوری فلزی را در نقاط مختلف آشپزخانه قرار دهید.

۵همیشه مرتب باشید

شیک‌ترین آشپزخانه یک آشپزخانه‌ی منظم است. تا حد امکان وسایل را در کابینت قرار دهید. همیشه روی میز غذاخوری و کانتر را تمیز نگه دارید. ظرف‌های کثیف را روی هم انبار نکنید و بلافاصله پس از مصرف بشوئید. هر روز گاز و سینک را با مایع تمیزکننده‌ی مخصوص تمیز کنید تا هیچ جرمی روی آن‌ها جمع نشود. با انجام این کارها آشپزخانه بزرگ‌تر، لوکس‌تر و به روز تر دیده می‌شود.

۶از ظرفهای زیبا استفاده کنید

یکی از راه‌های ساده برای شیک نشان دادن دکوراسیون مدرن آشپزخانه استفاده از ظرف‌های زیباست. با توجه به سبکی که برای دکوراسیون آشپزخانه انتخاب می‌کنید شیشه‌های ادویه، حبوبات، چای و دمنوش را تهیه کنید. همچنین ظروف غذاخوری را با ظاهری زیبا و هماهنگ با دکوراسیون مدرن آشپزخانه انتخاب کنید. کتری، گلدان و شیشه‌های مایع ظرفشویی هم از عناصری هستند که باید با دقت و به زیبایی انتخاب شوند چون تمام مدت روز در معرض دید هستند و می‌توانند روی ظاهر آشپزخانه تاثیر داشته باشند.

دکوراسیون آشپزخانه
.

۷طبیعت را فراموش نکنید

استفاده از گل و گیاهان طبیعی در آشپزخانه می‌تواند ظاهر آن را مدرن و زیبا کند و همان چیزی است که در دکوراسیون مدرن آشپزخانه نیاز دارید. همچنین با حضور چند گلدان، از وقت گذرانی در محیط آشپزخانه لذت خواهید برد. گل‌هایی که رطوبت را دوست دارند، مثل پتوس، یا گیاهان آپارتمانی که گل می‌دهند انتخاب‌های مناسبی برای این کار هستند. همچنین شما می‌توانید چند شاخه گل تازه را در گلدان یا پارچ آب قرار داده و فضای آشپزخانه را تغییر دهید. گل‌های صد تومنی، نرگس و مینا گل‌های شاخه‌ای مناسبی برای آشپزخانه هستند.

مرور کلی

برای اینکه دکوراسیون مدرن آشپزخانه شما لوکس و دلنشین باشد نباید هزینه‌ زیادی صرف کنید. با انجام چند کار ساده و کمی حوصله، دکوراسیون آشپزخانه مدرن و زیبا می‌شود و تمام اعضای خانواده از وقت گذرانی در آن لذت می‌برند.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*