راهنمای خرید آبمیوه گیری

خرید آبمیوه گیری

خرید آبمیوه گیری می‌تواند آشپزخانه شما را کامل کند و امکان نوشیدن یک لیوان آبمیوه طبیعی در هر وعده صبحانه را برای شما فراهم سازد. همان‌طور که می‌دانید مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها می‌تواند فواید زیادی برای بدن ما داشته باشد و می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری دیابت، حملات قلبی و حتی سرطان را نیز کاهش دهد. باتوجه‌به این تأثیر شگفت‌انگیز مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها همواره توسط پزشکان توصیه می‌شود. نوشیدن آبمیوه شاید ساده‌ترین و آسان‌ترین راه برای مصرف این دسته از موادغذایی باشد و ازاین‌رو، خرید و استفاده از آبمیوه‌گیری می‌تواند یک میان‌بر برای مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها به‌ویژه برای کودکان باشد. کارایی ویژه این دستگاه سبب شد تا در این مطلب از بلاگ المارکت به ارائه راهنمای خرید آبمیوه گیری بپردازیم و ویژگی‌های  بهترین آبمیوه گیری‌ها را به شما معرفی کنیم.

انواع آبمیوه‌گیری

آبمیوه‌گیری‌ها در انواع مختلفی طراحی و به بازار عرضه شده‌اند. اولین گامی که شما باید در خرید آبمیوه گیری بردارید، تعیین نوع آبمیوه‌گیری است. از آنجایی که نوع آبمیوه‌گیری بر قیمت آبمیوه گیری، سرعت فرایند آب‌گیری و نحوه کار با دستگاه تأثیر می‌گذارد، پیشنهاد می‌شود توضیحات در مورد هر یک از انواع آبمیوه‌گیری را بادقت مطالعه کنید و سپس نوع آبمیوه‌گیری مدنظر خود را تعیین کنید.

آب مرکبات گیری

آب مرکبات گیری دستگاه مخصوصی است برای افرادی که  تنها به نوشیدن آبمیوه‌هایی مانند آب پرتقال، آب لیموشیرین و سایر مرکبات علاقه دارند و نیازی به آب‌گیری سایر میوه‌ها و سبزی‌ها ندارند. آب مرکبات گیری هم به شکل دستی و هم به شکل برقی در بازار موجود است و شما می‌توانید با صرف بودجه بیشتر نوع برقی آن را خریداری کنید و به‌راحتی آب پرتقال و… را برای خود و خانواده آماده کنید. از جمله مزایای آب مرکبات گیری می‌توان به‌راحتی در استفاده، قیمت به‌صرفه و اقتصادی، قابلیت تمیزشوندگی ساده‌تر، ابعاد کوچک و قابلیت حمل آن اشاره کرد.

آبمیوه‌گیری سانتریفیوژ یا گریز از مرکز

آبمیوه‌گیری‌های سانتریفیوژ را می‌توان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نوع آبمیوه‌گیری دانست. آبمیوه‌گیری سانتریفیوژ با استفاده از تیغه تیز و حرکت سریع، انواع میوه‌ها و سبزی‌ها را خرد کند و آب‌گیری را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. در ساختار این نوع آبمیوه‌گیری از چندین فیلتر استفاده شده که پالپ میوه‌ها را از آبمیوه جدا می‌کنند. آبمیوه‌گیری سانتریفیوژ نسبت به آب‌مرکبات‌گیری دستگاهی کامل‌تر است و می‌توانید با خرید آبمیوه گیری سانتریفیوژ با سرعت بالا و به‌آسانی انواع آبمیوه‌ها را آماده سازید. استفاده ساده و آسان، سرعت بالا در آب‌گیری، امکان آب‌گیری اغلب میوه‌ها و سبزی‌ها و امکان اضافه‌کردن میوه‌ها و سبزی‌ها در هنگام فرایند آب‌گیری از مهم‌ترین ویژگی‌های آب‌میوه‌گیری سانتریفیوژ هستند. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که به دلیل جداشدن پالپ میوه، مواد مغذی کمتری در آبمیوه‌های این دستگاه وجود خواهد داشت. تمیزکردن این دستگاه نسبتا دشوار است.

آبمیوه‌گیری پرس سرد

اگر به دنبال خرید آبمیوه گیری با کیفیت بالا هستید، پیشنهاد می‌شود خرید آبمیوه گیری پرس سرد را در دستور کار خود قرار دهید. آبمیوه‌گیری پرس سرد مواد مغذی آبمیوه را حفظ می‌کند و میزان آبمیوه تولیدی آن نیز نسبت به دو مدل قبلی بیشتر است. با استفاده از آبمیوه‌گیری پرس سرد، امکان آب‌گیری انواع میوه‌ها و سبزی‌ها وجود دارد. از جمله مزایای استفاده از آبمیوه‌گیری پرس سرد می‌توان به تازه ماندن آبمیوه، حفظ مواد مغذی در آبمیوه، بازدهی بیشتر و صدای کمتر آن نسبت به سایر آبمیوه‌گیری‌ها اشاره کرد. البته باید توجه داشته باشید که فرایند آب‌گیری با استفاده از این دستگاه طولانی‌تر است و قیمت این دستگاه نیز نسبت به سایر آبمیوه‌گیری‌ها بالاتر است. علاوه بر این موارد باید مدت‌زمان بیشتری را صرف تمیزکردن آن کنید.

بهترین برندهای آبمیوه‌گیری

برندهای مختلف ایرانی و خارجی در زمینه تولید و عرضه آبمیوه‌گیری باکیفیت با هم در حال رقابت هستند و شما می‌توانید محصولات این برندها را با یکدیگر مقایسه کنید و پس از مقایسه، اقدام به انتخاب و خرید آبمیوه گیری نمایید. بهترین آبمیوه گیری از برندهای ایرانی را می‌توانید در میان برندهای پارس‌خزر، تولیپس و… بیابید. آبمیوه‌گیری‌های برندهای مشهور خارجی مانند فیلیپس، تفال، پاناسونیک و بوش نیز هم‌اکنون در المارکت موجود هستند و اگر قصد صرف هزینه بیشتری برای خرید آبمیوه گیری را داشته باشید، می‌توانید از میان مدل‌های این برندها، محصول مدنظر خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید با کلیک بر روی “بهترین آبمیوه گیری‌های المارکت” به بررسی و مقایسه برندهای مختلف ایرانی و خارجی بپردازید.

نکات مهم هنگام خرید آبمیوه گیری

در این بخش قصد داریم به بررسی ویژگی‌هایی که یک آبمیوه‌گیری باید داشته باشد، بپردازیم تا انتخاب و خرید آبمیوه‌گیری برای شما آسان‌تر از گذشته شود.

راهنمای خرید آبمیوه گیری

لوله ورودی آبمیوه‌گیری

هر چه دهانه یا لوله ورودی آبمیوه‌گیری بزرگ‌تر باشد، کار شما برای ریختن میوه‌ها به داخل دستگاه راحت‌تر خواهد بود. البته اگر در منزل خود کودکان خردسال دارید، می‌توانید برای اطمینان خاطر آبمیوه‌گیری با لوله ورودی کوچک‌تری را خریداری کنید، تا خطر واردکردن دست به داخل آبمیوه‌گیری وجود نداشته باشد.

سرعت و بازدهی آبمیوه‌گیری

اگر به شکل روزانه از آبمیوه‌گیری استفاده می‌کنید، طبیعتاً به دنبال آبمیوه‌گیری با سرعت بیشتر خواهید بود. سرعت دستگاه به شکل مستقیم با توان دستگاه ارتباط دارد و اگر به دنبال خرید آبمیوه گیری سریع‌تری هستید، باید در هنگام خرید دستگاهی با توان مصرفی بیشتر را انتخاب کنید. علاوه بر توان دستگاه، نوع دستگاه نیز در سرعت آبمیوه‌گیری مؤثر است. آبمیوه‌گیری‌های گریز از مرکز معمولاً در مدت‌زمان 3 الی 4 دقیقه نیم لیتر آبمیوه را آماده می‌کنند؛ اما همین مدت‌زمان برای آبمیوه‌گیری‌های پرس سرد در حدود 5 تا 7 دقیقه است. بازدهی آب‌گیری نیز برای کسانی که به شکل مداوم از دستگاه استفاده می‌کنند، حائز اهمیت است، آبمیوه‌گیری‌های پرس سرد یا عصاره‌گیر، تفاله میوه را کاملاً خشک می‌کنند و بیشترین میزان آبمیوه ممکن را از میزان مشخصی میوه به دست می‌آورند؛ بنابراین اگر میزان بازدهی آبمیوه‌گیری برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، پیشنهاد ما به شما خرید آبمیوه گیری پرس سرد است.

تیغه آبمیوه‌گیری

یکی دیگر از نکات مهم در زمینه خرید آبمیوه گیری، جنس تیغه آن است. خردکن میوه‌ها و سبزی‌ها توسط تیغه‌های دستگاه انجام می‌شود. شما باید دستگاهی را انتخاب نمایید که دارای تیغه‌های بادوامی باشد. تیغه‌هایی که از جنس تیتانیوم و فولاد ساخته شده‌اند نسبت به تیغه‌های پلاستیکی مقاومت و طول عمر بیشتری دارند.

صدای آبمیوه‌گیری

آبمیوه‌گیری از لوازم پرسروصدای آشپزخانه است و این ممکن است برای برخی از افراد آزاردهنده باشد. اگر جزو این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌شود پیش از خرید آبمیوه گیری حتماً میزان صدای تولیدی توسط دستگاه را بررسی و دستگاهی با صدای کمتر را خریداری کنید.

تمیزکردن دستگاه آبمیوه‌گیری

تمیزکردن آبمیوه‌گیری پرزحمت‌ترین بخش استفاده از این دستگاه است. هرچه دستگاه آبمیوه‌گیری که انتخاب می‌کنید، پیشرفته‌تر و دارای قطعات بیشتری باشد، تمیزکردن آن نیز پردردسرتر خواهد بود. هرچند اغلب قطعات آبمیوه‌گیری‌های پیشرفته قابل شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی هستند؛ اما باز هم برخی از قطعات را باید به شکل دستی تمیز کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

آبمیوه‌گیری‌ها با گارانتی‌های مختلف که زمان اعتبار آن می‌تواند بین یک تا ده سال باشد، به بازار عرضه می‌شوند. اگر شرکت عرضه‌کننده خدمات پس از فروش خوبی را عرضه کند و قطعات یدکی دستگاه همواره در دسترس باشد، دیگر هیچ‌گونه نگرانی در مورد خراب‌شدن دستگاه یا قطعات آن نخواهید داشت و می‌توانید با خیال راحت از دستگاه مدنظر خود استفاده کنید. پس در هنگام خرید آبمیوه گیری به شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش برند مدنظر دقت کنید.

قیمت آبمیوه گیری

بدیهی است که هر چه کیفیت محصول بالاتر باشد، شما باید هزینه بیشتری را بابت خرید آن بپردازید. اگر علاقه‌مندید آبمیوه‌گیری شما دارای ویژگی‌هایی مانند آب‌دهی بیشتر، گارانتی و خدمات پس از فروش بهتر، تمیزشوندگی آسان و… باشد، باید سراغ محصولاتی با قیمت بیشتر بروید. معمولاً قیمت آبمیوه‌گیری‌های گریز از مرکز نسبت به عصاره‌گیرها کمتر است؛ اما باید میوه بیشتری را برای تهیه مقدار مساوی آبمیوه، خریداری و استفاده کنید. شما باید بر اساس بودجه خود و نگاهی به ویژگی بهره‌وری و آب‌دهی بیشتر عصاره‌گیرها، تصمیم خود مبنی بر نوع دستگاه را بگیرید و با تعیین بازه قیمت آبمیوه‌ گیری، محصول مدنظر را انتخاب نمایید.

گفتار پایانی

اگر علاقه‌مندید خریدی موفق را تجربه کنید، پیشنهاد می‌شود در گام اول از خرید آبمیوه گیری، ابتدا بازه قیمت آبمیوه گیری را تعیین کنید. سپس با مراجعه به بخش خرید آبمیوه گیری سایت المارکت، بازه مدنظر را به فیلترهای انتخاب محصول اعمال کنید و برندهای مدنظر خود را نیز انتخاب نمایید. پس از مشاهده نتایج و بررسی آبمیوه‌گیری‌های مختلف، شما باید به بخش توضیحات محصول مراجعه کنید و اولویت‌های خود در زمینه خرید آبمیوه گیری را بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید. در پایان می‌توانید بین دو یا سه محصولی که ویژگی‌های مدنظر شما را دارند، بهترین آبمیوه گیری را انتخاب و خرید آبمیوه گیری را نهایی کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*