راهنمای خرید بهترین سشوار مناسب موهای شما

راهنمای خرید بهترین سشوار

قریب به یک قرن از اختراع نخستین سشوارها می‌گذرد و در حال حاضر بیش از هزار مدل سشوار خانگی و آرایشگری در بازار یافت می‌شود. اما امروز نگاه مردم به سشوار چیزی فراتر از یک وسیله تولیدکننده باد گرم برای خشک کردن مو است! خصوصا با پیشرفت فضای مجازی امروزه بانوان و آقایان اهمیت بیشتری برای زیبایی و جذابیت موهای خود قائل هستند و علاوه بر انجام روتین‌های پوست و مو، با انتخاب دقیق سشوار، از سلامت موهای خود حفاظت می‌کنند.

 اگر قصد خرید بهترین سشوار را دارید، بهتر است بدانید که انواع سشوار از لحاظ جنس بدنه، سایز و فرم قرارگیری، طرز استفاده، قدرت و توان متفاوت هستند. از این رو انتخاب و خرید بهترین سشوار از بین مدل‌های متنوع می‌تواند امری دشوار و سردرگم کننده باشد. اگر برای شما هم سوال است که با توجه به نوع موهایتان چه نوع سشواری مناسب است؟ با ما همراه باشید. در این نوشته برآنیم تا با توجه به مدل‌ موهای شما، مناسب‌ترین سشوارها را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید با خیالی آسوده خرید بهترین سشوار مناسب را تجربه کنید.

جدیدترین تکنولوژی‌های ساخت سشوار

اگر تا به حال نگاهی به جعبه سشوارها انداخته، و یا برای خرید بهترین سشوار، مطالعاتی در این زمینه انجام داده باشید، احتمالا نام تکنولوژی‌های ساخت سشوار یونی، نانو، سرامیکی و..‌ را شنیده‌اید. اگرچه این عناوین، باکلاس و شیک به‌نظر می‌رسند و حرفه‌ای بودن سشوار را نشان می‌دهند. اما در واقعیت هر تکنولوژی سشوار، برای نوع خاصی از موها مناسب است و برحسب ویژگی‌های هر مو از جمله ضخامت و حالت آن، نوع مناسب سشوار می‌تواند متفاوت باشد.

در حقیقت اساس کار در تمام سشوارها یکسان است. اما فناوری‌های جدید به کارایی بهتر و سریع‌تر دستگاه‌ها برای خشک کردن و فرم‌دهی مو کمک می‌کنند. برای اینکه بتوانید از این اصلاحات جدید سشوارها بهتر سردربیاورید، قصد داریم بررسی کوچکی در مورد آن‌ها انجام دهیم و در نهایت بگوییم کدام نوع سشوار برای شما می‌تواند کارآمدتر باشد تا خرید بهترین سشوار مناسب را به راحتی انجام دهید. اما پیش از آن خوب است بدانید که از لحاظ طرز استفاده و حالت قرارگیری سه نوع سشوار در بازار وجود دارد.

انواع سشوار

در ابتدا به سراغ انواع دسته‌بندی‌های سشوار می‌رویم تا کمی با آن‌ها آشنا شویم و بدانیم کدام یک از انواع سشوار برای نیاز ما و نوع موی ما مناسب است. خرید بهترین سشوار مناسب شما زمانی میسر خواهد شد که بدانید چه می‌خواهید. آیا مصرف خانگی دارید یا برای حرفه خود آن را لازم دارید؟ چه تکنولوژی برای نیاز شما لازم است؟ برای چه مدل مویی می‌خواهید سشوار را خریداری کنید؟

خرید بهترین سشوار

انواع سشوار بر اساس نوع استفاده

سشوار خانگی

دارای وزنی سبک‌تر و ابعاد کوچک‌تر برای حمل آسان است که تنوع بی‌حدومرزی دارد. دارای موتور ضعیف‌تر DC است که فشار هوای پایین‌تری ایجاد می‌کند. خرید بهترین سشوار خانگی برای افرادی پیشنهاد می‌شود که قصد دارند سشوار را تنها برای موهای خود استفاده کنند و کاربری آن‌ها روزانه است.

سشوار حرفه‌ای یا آرایشگری

دارای موتور الکتریکی AC با فشار هوای زیاد برای خشک کردن و فرم‌دهی سریع و آسان موهاست که به سشوار حرفه‌ای شهرت دارد.

در وهله اول، انتخاب بهترین سشوار، به مورد کاربری شما بستگی دارد و پس از آن، فاکتور مهمتر تکنولوژی ساخت سشوار است.

انواع سشوار از لحاظ تکنولوژی ساخت

سشوارهای یونی

سشوارهای یونی دارای یون‌های منفی (آنیون) هستند که این آنیون‌ها باعث شکست و تجزیه مولکول‌های قطبی آب می‌شوند. این فرآیند، سازوکار بهترین سشوارهای یونی بازار است که با آزاد کردن یون‌های خود باعث خشکی و فرم‌دهی سریع و آسان موها می‌شوند. خوشبختانه این تکنولوژی هیچ آسیبی برای پوشش خارجی مو (کوتیکول) ندارد و همین سبب می‌شود که پس از استفاده از سشوار یونی، موها درخشان‌تر و حجیم‌تر از قبل به‌نظر برسند.

سشوارهای سرامیکی

اگرچه تکنولوژی ساخت سشوار سرامیکی، قدیمی‌تر از فناوری یونی و نانو است، اما با این‌حال طرفداران زیادی دارد و با امکانات فوق‌العاده خود، به زیبایی و سلامت موها کمک می‌کند. در سشورهای سرامیکی پوششی از جنس سرامیک مانند یک حفاظ مقاوم از موتور دستگاه مراقبت می‌کند و از داخل، باعث پخش شدن حرارت می‌شود.

وقتی در اثر وجود قطعه سرامیک داخل سشوار، گرما و حرارت به‌طور یکدست و یکنواخت به بیرون منتقل می‌شود، موها کمتر در معرض آسیب قرار خواهند گرفت و فرم بهتری پیدا می‌کنند. جالب است بدانید که بهترین سشوار سرامیکی با ساطع کردن اشعه‌های مادون قرمز (که برای بدن بی‌خطر هستند)، به خشکی بهتر موها کمک می‌کند! و این سشوار برای خرید مقرون به‌صرفه‌تر از سشوار یونی است.

توجه داشته باشید که افزون بر این تکنولوژی‌ها، سشوارهای تورمالین، تیتانیوم و… نیز می‌توانند برای انواعی از موها موثر و کاربردی باشند. و برای خرید بهترین سشوار توجه به نوع و میزان گرمایش دستگاه نیز اهمیت دارد.

سشوار مناسب هر نوع مو را بشناسید

انواع موها از نظر حالت (صاف یا فر بودن) و همچنین قطر و ضخامت با هم متفاوت هستند. از این رو، اگر قصد خرید بهترین سشوار مناسب موی خود را دارید، حائز اهمیت است پیش از هر اقدام، نوع موهای خود و مناسب‌ترین سشوار برای آن را تشخیص دهید. افزون بر این‌ها حتما به نوع و میزان گرمایش دستگاه توجه کنید و برند تولیدکننده را در نظر داشته باشید.

سشوار مناسب موهای صاف

موهای صاف به دلیل حالت و فرم یک‌دست خود، به سادگی خشک می‌شوند. و نیازی به سشوارهای با وات بالا ندارند. از مناسب‌ترین سشوارها برای موهای صاف می‌توان به سشوار یونی اشاره کرد. چرا که این نوع سشوار از رطوبت، انعطاف و درخشندگی موها حفاظت می‌کند و با باد ملایم خود به سرعت اسباب خشکی و فرم‌دهی مو را فراهم می‌سازد.

خرید بهترین سشوار مناسب موهای صاف

سشوار مناسب موهای فر

موهای حالت‌دار و فر در برابر خشکی و شکنندگی آسیب‌پذیرتر هستند. از این رو برای خشک کردن این‌ موها نیز باید از بادهای ملایم با گرمایش ایده‌آل استفاده کرد. بهترین سشوار مخصوص موهای فر، آن‌هایی هستند که دما و سرعت باد قابل تنظیم داشته باشند و با آزاد کردن یون‌ها از وز شدن موها جلوگیری به عمل آورند.

سشوار مناسب موهای وز

موهای فر مستعد وز شدگی هستند. وقتی در اثر اعمال باد، موها در هوا پخش می‌شوند، به سرعت می‌توانند گره بخورند و وز شوند. از این رو باید از سشواری برای این نوع موها استفاده کرد که با سری مخصوص از پخش شدن باد جلوگیری می‌کند. همچنین سشوارهای یونی باعث درخشندگی بهتر این نوع موها می‌شوند و ظاهر آن را بهبود می‌بخشند.

خرید بهترین سشوار مناسب موهای وز

سشوار مناسب موهای نازک

برای مراقبت از موهای نازک، باید از سشواری استفاده کرد که بادی با گرما و سرعت ملایم تولید کرده و رطوبت و زیبایی موها را حفظ می‌کند.

سشوار مناسب موهای ضخیم

در مقابل برای خشک کردن و فرم‌دهی موهای ضخیم و پرپشت، سشوار با باد ملایم کارآمد نمی‌باشد و باید سشواری با وات بالاتر به کار گرفته شود.

سخن پایانی

در این نوشته سعی کردیم راهنمایی کاربردی جهت خرید بهترین سشوار مناسب خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. توجه داشته باشید که در  انتخاب بهترین سشوار خانگی افزون بر نوع مو، قدرت دستگاه نیز مسئله‌ای فوق‌العاده حائز اهمیت است. از این جهت برای خرید بهترین سشوار مناسب نیازتان لازم است تحقیقات کافی را در خصوص ویژگی‌های سشوارهای برندهای مختلف انجام دهید تا نهایت بازدهی را از هزینه داشته باشید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*