راهنمای خرید شومینه برقی

راهنمای خرید شومینه برقی

شومینه برقی از المان‌های خانه مدرن است و امروزه بسیاری افراد علاقه‌مند به خرید شومینه برقی هستند. شومینه‌های برقی کارایی بالاتری نسبت به سایر نمونه‌ها داشته و امنیت آن نیز بیش‌تر است.

امروزه در بسیاری از خانه‌های مدرن از این المان استفاده می‌شود. اگرچه شومینه‌های سنتی به‌واسطه سوخت طبیعی چوب حس و حال بهتری ایجاد می‌کنند، اما استفاده از آن‌ها در هر خانه‌ای امکان‌پذیر نیست و البته تا اندازه زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد.

برای خرید شومینه برقی رعایت یکسری نکات و اصول الزامی است، به همین دلیل یک لیست راهنما اعم از مزایا و معایب شومینه برقی و نکات مهمی که هنگام خرید شومینه برقی باید در نظر بگیرید و همچنین نمونه‌های بسیار مدرن و شیک از این محصول را محیا کرده‌ایم. تا انتها با المارکت همراه باشید.

شومینه برقی چیست؟

شومینه از وسایل گرمایشی پرکاربرد و البته قدیمی است که با پیشرفت تکنولوژی و به‌منظور تولید محصولاتی دوستدار محیط‌زیست، بهره بردن از سوخت مانند نیروی برق به جای چوب برای ساخت وسایل گرمایشی رواج پیدا کرد و درنتیجه شومینه‌های برقی پدید آمد.

تبدیل انرژی الکتریکی به گرمایی اساس کار شومینه برقی است که با ایجاد یک آتش کلاسیک به جذاب‌تر شدن دکوراسیون خانه نیز کمک می‌کند.

نحوه کار شومینه برقی

نحوه کار شومینه برقی این‌گونه است که از طریق سیستم الکتریکی برای ایجاد گرما استفاده می‌کند. شومینه‌های برقی مجهز به یک هیتر برقی هستند که با استفاده از سیستم کانوکشن کل فضای اتاق را به‌صورت یکنواخت گرم نگه می‌دارد.

شومینه‌های برقی در شرایط استاندارد می‌توانند حتی ۱۰۰ مترمربع را گرم نگه دارند و درواقع هیزم کامپوزیتی و یا لامپ‌های ال ای دی سوختن و شعله‌های واقعی را تداعی می‌کنند. علاوه براین، برخی از شومینه‌های برقی مجهز به RGB LED هستند که انتخاب رنگ شعله را نیز امکان‌پذیر کرده است.

راهنمای خرید شومینه برقی

نحوه کار شومینه برقی بسیار راحت بوده و تنها کافی است که شومینه خود را در نزدیکی یک پریز برق قرار دهید و سپس از طریق گوشی هوشمند و یا ریموت کنترل آن را روشن و خاموش کنید.

مزایای شومینه برقی

برخی از مزایای شومینه برقی نظیر دوستی با طبیعت و امنیت بالای آن منجر شده تا افراد شومینه برقی را به نسخه‌های گازی ترجیح دهند.

مزایای خرید شومینه برقی به شرح ذیل است:

  • نصب آسان و بدون نیاز به لوله‌کشی گاز و دودکش
  • به‌راحتی در فضاهای کوچک و بزرگ قرار می‌گیرد
  • عرضه شومینه برقی در طرح‌های متخلف
  • زیباتر شدن دکوراسیون خانه بدون صرف هزینه‌های هنگفت
  • امکان جابه‌جایی اکثر شومینه‌های برقی
  • عدم تولید گازهای سمی و امنیت بالا در کنار ایجاد حس گرمی و نشاط
  • شومینه‌های برقی بدون حرارت یا با احرارت کار می‌کنند و امکان نمایش آتش در تمام فصول وجود دارد
  • تمیز کردن راحت و بدون ایجاد هرگونه کثیف کاری
  • پرداخت هزینه کمتر و راندمان بالا در مقایسه با نسخه‌های گازی و هیزمی
  • تنظیم و کنترل آسان میزان حرارت و دما
  • انرژی در شومینه‌های برقی هدر نمی‌رود و درحالی‌که انرژی در نسخه‌های گازی از طریق دودکش خارج می‌شود
  • لمس بدون خطر و ایمن برای بچه‌های کوچک‌تر و حیوانات خانگی

معایب شومینه برقی

در قسمت قبل به بررسی مزایای شومینه برقی پرداخته شد اما مطمئناً هر وسیله‌ای از معایبی نیز رنج می‌برد که در این بخش تلاش شده تا معایب شومینه برقی ذکر شود.

معایب خرید شومینه برقی به شرح ذیل است:

  • شومینه‌های برقی با قطع جریان برق کار نمی‌کنند.
  • شومینه‌های سنتی دارای شعله‌های واقعی هستند اما با این نسخه‌های برقی لذت نشستن در کنار آتش را تجربه نخواهید کرد.
  • شومینه‌های برقی با استفاده از جریان برق کار می‌کنند و بهتر است که از محافظ استفاده کنید و تمامی نکات ایمنی شومینه برقی را رعایت کنید تا مشکلاتی نظیر انفجار روی ندهد.
  • مصرف برق شومینه برقی یکی دیگر از معایب شومینه برقی است که البته نسخه‌های پیشرفته‌تر در مقایسه با وسایل برقی دیگر مصرف پایینی دارد.

مصرف برق شومینه برقی

همان‌طور که گفته شد، مصرف برق شومینه برقی کی از معایب آن تلقی می‌شود اما در مقایسه با وسایل گرمایشی برقی مصرف پایینی دارد. شومینه‌های برقی را می‌توان در دو حالت کمینه و بیشینه قرار دارد که در حالت کمینه ۷۵۰ وات در ساعت (۳.۴۱ آمپر) و در حالت بیشینه ۱۵۰۰ وات در ساعت (۶.۸۱ آمپر) مصرف دارد.

این وسایل گرمایشی ۹۹ درصد از انرژی را به گرما تولید می‌کنند و از راندمان بالایی برخوردار هستند درنتیجه می‌توان مصرف برق شومینه برقی را نادیده گرفت.

نکات ایمنی شومینه برقی

بعد از پرداختن به مصرف برق شومینه برقی، حالا نوبت به ذکر نکات ایمنی شومینه برقی رسیده است. شومینه‌های برقی از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند اما امکان بروز مشکلاتی نظیر برق‌گرفتگی و شوک الکتریکی وجود دارد که با رعایت نکات ایمنی می‌توان از روی دادن آن‌ها جلوگیری کرد.

نکات ایمنی شومینه برقی شامل موارد ذیل است که باید پیش از هنگام نصب باید به آن‌ها توجه کرد:

  • مطالعه دقیق دفترچه راهنمای نصب شومینه برقی
  • پیش از جابه‌جایی در صورت استفاده طولانی‌مدت از شومینه برقی حتماً آن را از پریز برق جدا کنید
  • برای جلوگیری از هرگونه مشکلی از محافظ استفاده کنید
  • از رد کردن کابل برق در زیر موکت و یا فرش خودداری کنید
  • شومینه‌های برقی را در محیط‌های باز و یا مرطوب مانند حمام قرار ندهید.
  • از سیم‌های سیار استفاده نکنید زیرا در صورت گرم شدن منجر به آتش‌سوزی می‌شود.
  • از قرار دادن مبلمان و یا پرده در کنار هیتر برقی خودداری کنید.

شومینه‌های برقی در تنوع بی‌نظیری روانه بازار می‌شوند که در دو سبک مدرن و کلاسیک موجود بوده و درنتیجه برای بسیاری از خانه‌ها و یا محیط‌های کار مناسب است اما شومینه برقی دوطرفه به سبب زیبایی و طراحی جالب بیسار پرطرفدار بوده و از نسخه‌های پرفروش بازار تلقی می‌شود.

شومینه برقی دوطرفه معمولاً در مرکز خانه قرار می‌گیرد و فضایی ایده آل برای جمع شدن خانواده به دور آن محسوب می‌شود که درواقع تداعی‌کننده روزهای خوش گذشته است.

از شومینه برقی دوطرفه می‌توان به‌عنوان یک پارتیشن بهره برد که با هدف گرم کردن دو اتاق و یا دو فضای جداشده طراحی شده‌اند.

نکات مهم در خرید شومینه برقی

همان‌گونه که می‌دانید شومینه‌های برقی از تبدیل برق به گرما انرژی حرارتی تولید می‌کند. در خرید شومینه برقی حتماً جوانب ایمنی را رعایت کنید. نمونه‌های استاندارد این محصول می‌توانند گرمای لازم برای اتاقی در ابعاد ۴۰ مترمربع را فراهم کنند. البته این میزان به اندازه زیادی به شرایط محیطی خانه نیز بستگی دارد. برای مثال هرچه پنجره‌ها باز شوند، از میزان گرمای اتاق نیز کم می‌شود.

یکی دیگر از فاکتورهایی که در ساخت شومینه‌های برقی مورداستفاده قرار می‌گیرند، استفاده از سیستم ال ای دی برای نمایش شعله است. حتی در برخی موارد امکان انتخاب رنگ شعله نیز وجود دارد؛ اما بهتر است برای خرید شومینه برقی از نمونه‌هایی که فاقد این ویژگی هستند استفاده نمایید. چراکه در ساختار این سیستم‌ها از ال ای دی استفاده می‌شود و مصرف انرژی بالایی دارند.

اگر به دنبال خرید شومینه برقی منطبق با آخرین تکنولوژی هستید، می‌توانید نمونه‌هایی که به سیستم وای فای متصل می‌شود و از طریق گوشی‌های هوشمند، تبلت و کامپیوتر قابل‌کنترل هستند خریداری نمایید. این نمونه‌ها از قابلیت تنظیم زمان روشن و خاموش شدن نیز برخوردار می‌باشند.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*

نظرات کاربران