راهنمای خرید مخلوط کن و نکات مورد نیاز

راهنمای خرید مخلوط کن

امروزه انواع مختلفی از مخلوط‌ کن‌ها در بازار موجودند و یک راهنمای خرید مخلوط کن برای هرکسی که می‌خواهد با توجه به بودجه و میزان استفاده‌اش مخلوط کن خریداری کند لازم است.

مقدمه

اگر می‌خواهید اسموتی و میلک شیک درست کنید یا عاشق سوپ خانگی هستید، مخلوط کن یک وسیله لازم و کاربردی برای آشپزخانه شما است – بهترین مخلوط‌ کن‌ها می‌توانند مواد شما را تنها در چند ثانیه به هم بزنند تا یکنواخت شوند. اما آیا شما به یک مخلوط کن سنتی احتیاج دارید یا یک مخلوط کن حرفه‌ای چندکاره برای شما بیشتر مناسب است؟ و واقعاً داشتن چه ویژگی‌هایی مفید است؟ آیا یک راهنمای خرید مخلوط کن وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا با چند نکته که برای خرید یک مخلوط کن باید به آن‌ها توجه کرد آشنا شویم.

راهنمای خرید مخلوط کن - گاستروبک

مخلوط‌ کن‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. برخی از آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها تک‌کاره هستند؛ یعنی دستگاه شامل پارچ مخلوط کن و موتور است؛ اما برخی دیگر از مخلوط‌ کن‌ها همراه لوازم دیگر و به‌صورت چندکاره به بازار عرضه‌ شده‌ اند. گاهی اوقات یک آسیاب کوچک که برای آسیاب کردن دانه‌های فلفل، تهیه پودر سوخاری و … کاربرد دارد نیز به همراه مخلوط کن عرضه می‌شود. این آسیاب کوچک باعث کاربردی‌تر شدن دستگاه مخلوط کن خواهد شد. گاهی اوقات نیز مخلوط‌ کن‌ها به‌صورت مجموعه‌ای از خردکن، مخلوط کن و آسیاب و… عرضه می‌شوند.

مواردی که در هنگام خرید مخلوط کن باید در نظر گرفت

یک راهنمای خرید مخلوط کن مناسب باید موارد زیر را در بر بگیرد:

بودجه در دست

هزینه‌ای که برای خرید مخلوط کن در نظر گرفته‌اید تا حد زیادی راه را برای شما هموار کرده و تکلیف را روشن می‌کند؛ زیرا شما مجبور خواهید بود در محدوده بودجه خود خرید کنید. همین امر باعث می‌شود بسیاری از گزینه‌های پیش رو حذف شوند.

توان مخلوط کن

توان دستگاه برحسب وات نشان داده می‌شود و نمایان کننده قدرت موتور است؛ بنابراین هرچقدر توان موتور بیشتر باشد، دستگاه قوی‌تری را خریداری کرده‌اید. قدرت موتور در مدت‌زمان استفاده از دستگاه، سرعت مخلوط کردن و … تأثیرگذار است.

حجم استفاده از مخلوط کن

بسیار مهم است که پیش از خرید مخلوط کن از میزان کاربرد آن در منزل مطلع باشید. برای مثال اگر خانواده پرجمعیتی هستید یا به‌طور مکرر از مخلوط کن استفاده می‌کنید، باید وسیله‌ای را خریداری کنید که ازنظر قدرت و سرعت پاسخگوی نیاز خانواده باشد.

راهنمای خرید مخلوط کن - گاستروبک

ظرفیت پارچ

 ظرفیت پارچ نیز از عوامل مهمی محسوب می‌شود که باید در هنگام خرید مخلوط کن به آن توجه کرد. اغلب توصیه می‌شود برای انتخاب مخلوط کن، جمعیت و تعداد اعضای خانواده را در نظر بگیرید؛ اما تنها در نظر گرفتن تعداد اعضای خانواده برای انتخاب ظرفیت پارچ کافی نیست. اغلب در مهمانی‌ها از مخلوط کن برای تهیه دسر، نوشیدنی و بسیاری از چیز‌ها بهره می‌برند. بهتر است ظرفیت پارچ مخلوط کن را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که به نیاز شما در مواقع خاص مانند مهمانی‌ها پاسخ بگوید.

جنس پارچ

پارچ مخلوط کن معمولاً در دو جنس پلاستیک شفاف و شیشه‌ای تولید می‌شود. هر یک از این دو پارچ مزایا و معایب خاص خود را دارند. اولویت‌بندی مزایا و معایب پارچ مخلوط کن کاملاً سلیقه‌ای است و خریدار می‌تواند بر اساس سلیقه خود این مزایا و معایب را دسته‌بندی کرده و یکی از دو نوع شیشه‌ای یا پلاستیکی را انتخاب کند. پارچ‌های پلاستیکی وزن سبک‌تری نسبت به نوع شیشه‌ای آن دارند و به دلیل پلاستیکی بودن در برابر ضربه و … مقاوم‌ترند؛ اما ممکن است در اثر استفاده در دراز مدت تغییر رنگ دهند و رنگ آن‌ها به‌سوی زردی برود. پارچ‌های شیشه‌ای تغییر رنگ نمی‌دهند و بسیار مقاوم هستند.

وزن مخلوط کن

از آنجایی‌ که این دستگاه، جزو وسایل کوچک آشپزخانه است، برای هر بار استفاده باید از کابینت خارج و سپس مجدداً درون آن قرار داده شود؛ بنابراین نباید وزن سنگین و غیرقابل‌تحملی داشته باشد. هرچند که بسیار از مخلوط‌ کن‌ها وزن بسیار کمی دارند و سبک هستند.

راهنمای خرید مخلوط کن - گاستروبک

جنس تیغه و بدنه

جنس بدنه مخلوط کن معمولاً به دو صورت پلاستیکی و استیل است. بدنه‌های پلاستیکی سبک هستند؛ اما به‌اندازه استیل در برابر ضربه و آسیب مقاوم نیستند. همچنین اگر رنگ پلاستیک به‌کار رفته در مخلوط کن سفید باشد، پس از گذشت چند سال این رنگ به زردی می‌زند. به همین علت است که اغلب برای خرید مخلوط کن، رنگ نقره‌ای یا سیلور پیشنهاد می‌شود. این رنگ زیبایی بیشتری دارد و دوام آن‌ هم بیشتر است.

همچنین جنس تیغه از مهم‌ترین عواملی است که باید در هنگام خرید مخلوط کن به آن توجه شود. به‌ویژه اگر از آن دسته افرادی هستید که از مخلوط کن برای خرد کردن اجسام سخت یا یخ استفاده می‌کنید. معمولاً در مورد تیغه مخلوط کن، جنس استیل ضدزنگ انتخاب مناسبی است.

برند

کمپانی‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارند. سنکور و گاستروبک از برندهای مطرح در زمینه تولید انواع مخلوط کن هستند که آن‌ها را‍ می‌توانید در فروشگاه اینترنتی المارکت به راحتی خریداری کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*