رنگ لوازم خانگی برقی آشپزخانه را چطور انتخاب کنیم؟

elemarket colorful kitchen appliances

آشپزخانه، قلب خانه است و احساسی که نسبت به آشپزخانه داریم، تاثیر زیادی در زندگی‌مان دارد! اگر یک بانو خانه‌دار هستید که بخش قابل توجهی از روز خود را در آشپزخانه می‌گذراند، باید در انتخاب رنگ لوازم خانگی برقی دقیق‌تر از همه باشید و به سراغ رنگ‌هایی بروید که احساس شما را بهبود می‌دهند. خصوصا تازه عروس‌ها، بر سر زیبایی و هماهنگی رنگ لوازم خانگی حساسیت زیادی را به خرج می‌دهند و به دنبال رنگ‌های مد روز می‌گردند.

البته انتخاب رنگ‌های مد روز به عنوان رنگ لوازم خانگی برقی چندان توصیه نمی‌شود. چرا که صنعت مد هر چند سال یک بار (و گاها هر سال) تغییر می‌کند و شما را وادار می‌سازد که هر سال یک سری جدید لوازم خانگی را خریداری کنید. اگر می‌خواهید پیرو مد رنگ لوازم خانگی برقی باشید، می‌توانید لوازم خانگی را به صورت توکار نصب نموده و با یک بار هزینه، رنگ لوازم خود را پنهان کنید. توصیه المارکت این است که فارغ از مد و ترندهای‌ لوازم خانگی، رنگی هماهنگ با کابینت‌، کفپوش و کاشی‌های آشپزخانه را انتخاب کنید که تا سال‌های سال بتوانید از رنگ لوازم خانگی برقی خود استفاده کنید و حسابی لذت ببرید!

رنگ لوازم خانگی برقی

راهنمای انتخاب رنگ لوازم خانگی برقی

  • به نور آشپزخانه توجه داشته باشید. نورپردازی آشپزخانه و نوری که در طول روز از پنجره وارد فضا می‌‌شود، تاثیر زیادی بر جلوه لوازم خانگی‌تان دارد. اگر آشپزخانه‌ای کم نور و کوچک دارید، بهتر است رنگ‌های روشن‌تر را انتخاب نمایید؛ اما برای آشپزخانه‌های بزرگ با نور زیاد، حق انتخاب زیادی دارید و می‌توانید به سراغ رنگ مشکی هم بروید.
  • هماهنگی لوازم با دیگر آیتم‌های آشپزخانه را مد نظر قرار دهید. برای انتخاب رنگ لوازم خانگی برقی، به رنگ سقف، دیوارها، کابینت‌ها، کفپوش و سرامیک توجه کنید. از این رو اگر قصد دیزاینی مدرن و شیک را دارید، می‌توانید از رنگ استیل استفاده کنید و آن را با شیرآلات و دستگیره کابینت و… ست نمایید. اگر آشپزخانه سنتی و کلاسیک را بیشتر می‌پسندید و کابینت‌های چوبی دارید، می‌توانید رنگ‌های سفید، طوسی و متالیک را نیز انتخاب نمایید.
  • منحصربه‌فرد، اما هوشمندانه انتخاب کنید. دیر یا زود ممکن است هر کدام از لوازم خانگی برقی شما خراب شود. پس در چنین حالتی، اگر رنگ لوازمتان تک و خاص باشد، ممکن است نتوانید آن را جایگزین کنید و ست شما ناقص بماند. پس هم به کیفیت لوازم خود توجه کافی را داشته باشید که زودبه‌زود خراب نشوند و هم رنگ‌هایی را انتخاب کنید که کارتان را لنگ نگذارند.
  • از خود بپرسید: آیا همیشه این رنگ را دوست خواهم داشت؟ احساس ما نسبت به رنگ لوازم خانگی برقی بیش از آنچه که فکر می‌کنیم، اهمیت دارد. رنگی را انتخاب کنید که پس از مدتی دلتان را نزند و دو سال دیگر که از مد افتاد برایتان غیرقابل تحمل نباشد.
  • رنگی را انتخاب کنید که کثیفی‌ها را نشان دهد! بهداشت لوازم خانگی بیشترین تاثیر را بر سلامت خانواده می‌گذارد. بنابراین رنگی را انتخاب کنید که بیش از حد تیره نباشد و به‌خوبی تمام آلودگی‌ها را نشان دهد. البته رنگ‌های خیلی روشن هم چندان مناسب نیستند و در طی چند سال استفاده مداوم و برخورد با مواد غذایی رنگی ممکن است تغییر رنگ دهند.

لوازم خانگی برقی سفید؛ زیبا، سازگار و همیشه جذاب

سال‌هاست که رنگ سفید لوازم خانگی برقی در صدر پرطرفدارترین رنگ‌ها قرار دارد. این رنگ با انواع سبک‌های مدرن و کلاسیک دکوراسیون منزل سازگار می‌شود و هرچند که آشپزخانه‌تان کوچک و تاریک باشد، آن را دلباز و شیک جلوه می‌دهد. وجود این رنگ بر سطح لوازم خانگی، هیچگونه خط و خش و آسیبی را نشان نمی‌دهد و به‌هیچ‌وجه اثر انگشت را نیز نمایان نمی‌کند.  

اما مهم‌تر از همه این‌ ویژگی‌ها، این است که رنگ سفید، رنگی خنثی است که هیچگاه از مد نمی‌افتد. رنگ سفید، به سادگی تمیز می‌شود و هر چقدر هم از آن استفاده کنید، رد اثر انگشت و خط و خش را بر جای نمی‌گذارد. با توجه به اینکه فراوانی این رنگ در بازار به نسبت بالاست، جایگزینی آن چندان سخت نیست و هرگاه لازم باشد، امکان تعویض آن وجود دارد. خصوصا در آشپزخانه‌های با سقف تیره، این رنگ جلوه خوبی دارد.

لوازم خانگی برقی مشکی؛ شیک، مدرن و ماندگار

تا چند سال پیش رسم بود که نباید رنگ مشکی را در میان جهیزیه عروس آورد. اما چند سالی است که این رنگ به یکی از پایه ثابت‌های دکوراسیون منزل و آشپزخانه تبدیل شده. رنگ مشکی در انواع براق و مات و در ترکیب با سفید، سیلور و… بی‌نظیر جلوه می‌کند. خصوصا اگر نورپردازی آشپزخانه‌تان حرفه‌ای و جذاب باشد، مشکی به عنوان رنگ لوازم خانگی برقی، بهتر به دل می‌نشیند.

خوبی رنگ مشکی این است که به سادگی با انواع رنگ کابینت، سینک، کفپوش، کاشی و… سازگار می‌شود و در تضاد با رنگ‌های سیلور و سفید غوغا به پا می‌کند. البته اگر آشپزخانه کوچک و کم نوری دارید، اصلا چنین رنگی توصیه نمی‌شود و به احتمال زیاد در همان چند روز اول دلتان را می‌زند. چرا که رنگ مشکی فضا را تاریک و کوچک‌تر از اندازه واقعی نشان می‌دهد و شاید امروز مد باشد، اما خیلی زود از مد می‌افتد و شما را با وسایل گران‌قیمت‌تان تنها می‌گذارد…

لوازم خانگی برقی سیلور یا استیل

به جرات می‌توان گفت که محبوب‌ترین رنگ حال حاضر در میان لوازم خانگی بازار، رنگ سیلور، نقره‌ای یا استیل است. قیمت لوازم خانگی سیلور، به نسبت لوازم سفید رنگ گران‌تر است اما با این حال، لوازم سیلور به‌صرفه‌تر از لوازم خانگی مشکی می‌باشند. رنگ نقره‌ای و درخشان استیل با انواع سبک‌های دکوراسیون منزل سازگار می‌شود و مدرن‌ترین جو را به فضای آشپزخانه‌تان هدیه می‌کند.

ترکیب رنگ سیلور با چوب، رنگ آبی و مشکی فوق‌العاده زیباست و خصوصا اگر آشپزخانه‌تان با پذیرایی یکسره است، این انتخابی شیک و خاص به شمار می‌رود که هیچگاه پشیمانتان نخواهد کرد. به شما قول می‌دهیم که تا سال‌های سال سیلور جزو ترندهای لوازم خانگی باقی بماند. اما تنها ایراد آن این است که رد انگشت را بر بدنه خود نشان می‌دهد و زود کثیف می‌شود.

لوازم خانگی برقی سیلور

لوازم خانگی برقی رنگی بخریم؟

رنگ‌هایی مثل قرمز، آبی و شکلاتی از رنگ‌هایی هستند که هر چند سال یکبار مد می‌شوند و ممکن است شما را مجذوب خود کنند. اما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که مد مادام در حال تغییر است و اگر بخواهید دنبالش کنید، خرج زیادی بر دوشتان می‌گذارد. البته شکلاتی به عنوان رنگ لوازم خانگی برقی که ترند دهه ۱۹۶۰ میلادی بوده، اکنون هم جزو رنگ‌های زیبا و پرطرفدار به شمار می‌رود. استفاده از رنگ‌های گرم و زیبا مثل قرمز، احساستان نسبت به حضور در آشپزخانه را هوس‌انگیزتر می‌کند و اگرچه کمیاب، اما می‌تواند ارزش خرید را داشته باشد و این کاملا سلیقه‌ای است.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

کتری برقی تفال KO250130
کتری برقی تفال KO250130
تخفیف
۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان 2,500,000 تومان
شیکر شارژی NUTRIBULLET
شیکر شارژی NUTRIBULLET
تخفیف
۴,۳۰۰,۰۰۰ تومان 4,000,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*