فوت‌وفن تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی

تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی

اگر به دنبال خرید لوازم خانگی اصل هستید، طبیعتاً تحقیقات بسیاری در این مورد انجام داده‌اید، ولی استرسی برای شما به وجود آمده است که از کجا متوجه شویم که کالا یا لوازم خانگی‌ای که قصد خریدش را داریم، اصل یا تقلبی است.

با توجه به اینکه سودجویانی در بازار هستند که برندهای معروف دنیا را به جای کالاهای تقلبی و بی‌کیفیت قرار می‌دهند و به قیمت همان برند یا شاید کمتر به فروش می‌رسانند، زمانی که شما با محصول تقلبی روبرو می‌شوید با قیمت وسوسه کننده و ظاهر شیک محصول امکان دارد که اقدام به خرید چنین محصول تقلبی کنید. برای اینکه بتوانید لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهید، در این مطلب از وبلاگ المارکت نکاتی را جمع‌آوری کرده‌ایم. با ما همراه شوید.

مقدمه

قیمت لوازم خانگی پس از تحریم‌های آمریکا و خروج دو شرکت معروف کره‌ای از ایران سر به فلک کشید، از همین رو بازار فروش اجناس تقلبی و کیفیت پایین به جای برندهای سابق رونق گرفت. از دست‌کاری لوگو گرفته تا تعویض کارتن برای جا زدن لوازم خانگی تقلبی به جای اصل، تنها بخشی از روش‌های کلاه‌برداران برای فروش اجناس تقلبی است. اجناسی که با قیمت‌های دو و سه برابر نسبت به قیمت واقعی‌شان به مشتری فروخته می‌شوند.

روش‌های تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی

به شماره‌سریال و بارکد لوازم خانگی توجه کنید

یکی از اصلی‌ترین راه‌های تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی درباره هر محصول و برندی استفاده از شماره‌سریال و کد درج‌شده روی محصولات است. برای این منظور مطابق با دستورالعمل زیر هر دستگاهی را می‌توانید مورد آزمایش قرار دهید:

ابتدا باید شماره‌سریال محصول را از روی بدنه آن بخوانید. این شماره‌سریال جایی روی خود بدنه حک شده است. هرگز از روی برچسب‌های موجود در محصول اقدام به خواندن این شماره نکنید. شماره‌سریال محصول برای هر محصول خارجی معمولاً منحصربه‌فرد است. درصورتی‌که شماره‌سریال را روی بدنه دستگاه خارجی و لوازم خانگی خارجی پیدا نکردید، از خرید آن دستگاه پرهیز کنید.

شماره‌سریال پیداشده را با همان شرایط و مشخصات و بدون هیچ کلمه و حرف اضافی به‌صورت انگلیسی در گوگل جستجو کنید. سایت‌ها و لینک‌های زیادی با عکس‌های مختلف باز می‌شوند. برای تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی حتماً باید از سایت اصلی و مرجع آن کالا اقدام نمایید. به‌هیچ‌وجه وارد لینک‌های دیگر نشوید. با ورود به سایت اصلی محصول موردنظر را با محصول موجود در فروشگاه تطابق دهید. اگر شماره‌سریال درج‌شده در سایت را در جستجوی اینترنتی پیدا نکردید، محصول موردنظر تقلبی است.

مدل محصول را جستجو کنید

حتماً دقت کنید که مدل محصول را بدون هیچ کلمه اضافه وارد نمایید. برای پیدا کردن مدل محصول هم به برچسب‌ها و کاتالوگ دقت نکرده و از روی بدنه آن را بخوانید. در صورت پیدا نکردن مدل در روی بدنه دستگاه، از خرید این دستگاه صرف‌نظر کنید.

در شناسایی مدل باید دقت زیادی داشته باشید. گاهی نمونه‌های تقلبی و مدل‌های آن‌ها در حد یک یا چند حرف و عدد با نمونه‌های اورجینال تفاوت دارند. فریب این کلاه‌برداری آشکار را نخورید.

شخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی

در اینجا به بررسی روش‌های تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی می‌پردازیم.

تشخیص اصل بودن یخچال‌فریزر

در این بخش از مقاله تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی به بررسی نکات مهم درباره یخچال‌ها می‌پردازیم. برای تشخیص یخچال‌فریزر اصل از نمونه‌های تقلبی در برندهای مختلف به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • دقت کنید وجود لیبل‌ها و برچسب‌ها بر روی یک یخچال هیچ ربطی به اصل بودن آن‌ها نخواهد داشت. حتی اگر این لیبل‌ها خیلی شیک و تمیز باشند.
  • حتی در وجود نام برند سازنده و حک شدن آن بر روی دستگاه نیز در سال‌های اخیر به‌راحتی تقلب شده است.
  • حتماً ازنظر ظاهری نیز نسبت به متمایز نمودن محصول موجود با محصول اورجینال اقدام نمایید.
  • در جستجوی ظاهری یخچال‌فریزر اصل حتماً به جنس طبقات، تعداد آن‌ها، اندازه آن‌ها، عمق و طول و عرض آن‌ها و از این قبیل موارد دقت کنید.

شما می‌توانید انواع لوازم خانگی اصلی را با ارسال رایگان و ضمانت اصالت کالا از فروشگاه المارکت تهیه نمایید.

تشخیص اصل بودن ماشین ظرف‌شویی

در این بخش از مقاله تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی به بررسی نکات مهم درباره ماشین ظرف‌شویی می‌پردازیم. برای تشخیص ماشین ظرف‌شویی اصل از نمونه‌های تقلبی در برندهای مختلف به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • گاهی شاهد هستیم که فروشندگان با زدن برچسب روی بسته‌بندی برخی مدل‌های چینی بی‌نام‌ونشان آن‌ها را با نام‌های بوش، سامسونگ یا ال‌جی به مشتری معرفی می‌نمایند.
  • دقت کنید که بسته‌بندی یک ماشین ظرف‌شویی به‌هیچ‌وجه ملاکی برای تشخیص اصل بودن آن نیست.
  • در موارد زیادی شاهد هستیم که محصولات تقلبی برای طبیعی جلوه دادن، پرچم کشورهای سازنده را به‌صورت برچسب روی دستگاه نصب می‌نمایند. این یک کار غیرمعمول در میان برندهای معتبر ماشین ظرف‌شویی است. با دیدن این پرچم‌ها باید دقت بیشتری برای تشخیص اصل بودن ماشین ظرف‌شویی به خرج بدهید.
شخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی

تشخیص اصل بودن ماشین لباسشویی

در این بخش از مقاله تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی به بررسی نکات مهم درباره ماشین لباسشویی می‌پردازیم. برای تشخیص ماشین لباسشویی اصل از نمونه‌های تقلبی در برندهای مختلف به نکات زیر دقت داشته باشید:

مقایسه ظاهری دستگاه‌ها با نمونه‌های اورجینال

اولین قدم در تشخیص اصل بودن ماشین لباسشویی کنترل ظاهری آن است. با چک کردن مدل دستگاه و پیدا کردن نمونه اورجینال در سایت اصلی، ازنظر ظاهری دستگاه را بررسی کنید. گاهی برخی از کلاه‌برداران با زدن برچسب روی برخی برندهای گمنام و بدون اسم، آن‌ها را با نمونه‌های معتبر عوض می‌کنند.

به برنامه‌های شستشو ماشین لباسشویی دقت نمایید.

دکمه‌ها و امکانات ماشین لباسشویی را با نمونه اورجینال موجود در سایت چک کنید. برخی از مدل‌ها و برندها دارای برنامه‌های شاخصی هستند که کمتر می‌توان آن‌ها را در نمونه‌های تقلبی پیدا کرد.

شما می‌توانید انواع لوازم خانگی اصلی را با ارسال رایگان و ضمانت اصالت کالا از فروشگاه المارکت تهیه نمایید.

تشخیص اصل بودن کولرگازی

در این بخش از مقاله تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی به بررسی نکات مهم درباره کولرگازی می‌پردازیم. برای تشخیص کولرگازی اصل از تقلبی در برندهای مختلف در بازار ایران به نکات زیر دقت داشته باشید:

کولرگازی یکی از لوازم خانگی است که به‌شدت موردتوجه کلاه‌برداران قرار گرفته است. اگر گشتی در اینترنت بزنید ویدئوهای زیادی را می‌بینید که افرادی در حال چسباندن لوگوهایی مانند اجنرال یا ال‌جی برای کولرگازی‌های بدون آرم هستند. ازاین‌رو این محصول را باید با دقت بالایی خریداری نمایید.

به قدرت موتور و نوع آن دقت کنید

باید چک کنید که این میزان قدرت و نوع موتور در رده محصولات برند موردنظر وجود داشته باشد. برای این منظور می‌توانید سایت اصلی کمپانی را چک کنید.

به فونتی که مارک برند موردنظر روی آن درج شده دقت کنید و آن را با فونت اصلی لوگو کمپانی مقایسه نمایید.

وجود برچسب‌های زیبا و شیک روی محصول باید کمی ذهن را شما را بیش‌ازپیش به بررسی دستگاه معطوف سازد. حتماً در نظر داشته باشید که این برچسب‌های چسبی روی دستگاه هیچ ارزشی ندارند.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*