معرفی انواع ماشین‌ های اصلاح

ماشین‌ های اصلاح

ماشین‌ های اصلاح بسته به ویژگی و عملکرد خاص خود به دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. در این مطلب از وبلاگ المارکت به معرفی انواع ماشین‌های اصلاح می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مقدمه

امروزه استفاده از ماشین‌ های اصلاح بسیار رایج شده است، به‌طوری‌که شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید این محصول کاربردی کرده‌اند و قابلیت‌های متنوعی را به آن اختصاص داده‌اند. انواع مختلفی از ماشین‌های اصلاح در بازار وجود دارد که هرکدام قابلیت‌ها و امکانات مختص به خود را دارند، ولی نهایتاً یک عملکرد اصلی دارند.

وجود این حجم از تنوع در یک محصولِ ساده، ممکن است افراد را در انتخاب مناسب‌ترین کالا برای خود دچار کمی سردرگمی کند.

انواع ماشین‌ های اصلاح کدم‌اند؟

ماشین‌ های اصلاح پرکاربردترین وسیله برای اصلاح سروصورت آقایان محسوب می‌شوند. ماشین‌ های اصلاح از گذشته‌های دور (که به‌صورت دستی کار می‌کرده‌اند) تا به امروز (که به‌صورت کاملاً الکترونیکی کار می‌کنند) در داشتن ظاهری مرتب و تمیز برای آقایان نقش مهمی داشته‌اند.

اگر سری به بازار زده باشید، با مدل‌های متنوعی از تجهیزات اصلاح سروصورت آقایان یا ماشین‌ های اصلاح مواجه می‌شوید. در این میان، انتخاب یک دستگاه مناسب سخت‌تر است، چراکه هرکدام از ماشین های اصلاح برای کوتاه کردن موهای قسمت مشخص (بدن، ریش یا سر) طراحی‌شده‌اند و قبل از خرید ماشین اصلاح باید بتوانید اطلاعات لازم در ارتباط با ریش‌تراشی که به کارتان می‌آید را کسب کنید. همچنین هزینه‌ای که می‌کنید، می‌بایست ارزش کالای خریداری‌شده را داشته باشد. در ادامه قصد داریم انواع ماشین اصلاح موجود در بازار را معرفی کرده و شما را با ویژگی‌های هرکدام آشنا کنیم.

ماشین‌ های اصلاح معمولاً به دو دسته کلی ماشین اصلاح سر و ماشین اصلاح صورت تقسیم‌بندی می‌شوند.

پس قبل از هر چیز باید مشخص کنید که هدفتان از خرید ماشین اصلاح، کوتاه کردن ریش‌هایتان است و یا کوتاه کردن موی سر؟ اندازه اصلاح ماشین‌ های اصلاح سر از نیم میلی‌متر شروع می‌شود، پس بی‌دلیل نیست که این نوع ماشین های اصلاح به نام ماشین های اصلاح سر معروف بوده و برای اصلاح موی سر کاربرد دارند.

پس با ماشین اصلاح سر نباید، انتظار پوستی عاری از مو داشته باشید. ماشین های اصلاح صورت، کاربردی متفاوت با ماشین اصلاح سر دارند. با این دسته از ماشین های اصلاح، می‌توانید موهای نازک و البته کوتاه صورت خود را دقیقاً از ابتدای خروج از پوست، کوتاه کنید. واضح است که استفاده از ماشین های اصلاح صورت برای اصلاح موهای سر، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

انواع ماشین اصلاح صورت

ماشین های اصلاح صورت خود به دو دسته چرخشی و فویلی تقسیم‌بندی می‌شوند. این دو نوع ماشین اصلاح در ساختار و نحوه عملکرد با هم تفاوت دارند.

ریش‌تراش‌های چرخشی دارای سه تیغ هستند، این در حالی است که اکثر مدل‌های فویلی دارای ۳ و چهار تیغ هستند. ریش‌تراش‌های دارای چهار تیغ فویلی، تمیزتر از ریش‌تراش‌های دارای سه تیغ چرخشی می‌توانند ریش‌های صورت شما را بتراشند. البته مطمئناً این معیار، تنها فاکتور مقایسه این دو نوع ریش‌تراش نیست.

ماشین‌ های اصلاح

اگر زمان اصلاح برایتان اهمیت دارد، ریش‌تراش‌های چرخشی می‌تواند انتخاب بهتر باشد، چراکه تیغه‌های ریش‌تراش‌های چرخشی در سطوح برش بیشتر و زوایای متنوع‌تری به تار مو برخورد می‌کنند. همچنین ریش‌تراش‌های چرخشی، بهتر از ریش‌تراش‌های فویلی از پسِ ریش‌های بلند برمی‌آیند و با شکل و پستی‌وبلندی‌های صورت شما سازگارترند. در مقابل، ریش‌تراش‌های چرخشی در ارائه خط ریش یا مدل خاص ریش، عملکرد مناسبی ندارند و اگر خط ریش و یا مدل خاص ریش برایتان اهمیت زیادی دارد، می‌بایست سراغ مدل‌های فویلی بروید.

در بین دو گروه ماشین اصلاح معرفی‌شده، مدل‌های سومی هم وجود دارند که اصطلاحاً تریمر (کوتاه کننده) نام دارند. با تریمر می‌توانید موهای صورت خود را اصلاح کرده و هم‌چنین برای اصلاح موی سر خود روی آن حساب کنید. البته ماشین های اصلاح چندکاره به دلیل ماهیتی که دارند حساسیت بالاتری دارند و ممکن است در برندهای نامعتبر ماشین اصلاح، نیاز به دفعات تعمیر بیشتری داشته باشید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*