معرفی انواع تیغه غذاساز و کاربردهای آن‌ها

انواع تیغه غذاساز و خرید غذاساز

غذاساز یا Food processor یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه است که می‌تواند آشپزی را به کاری آسان و لذت‌بخش برای شما تبدیل کند. با استفاده از انواع تیغه غذاساز می‌توانید مخلوط‌کردن، له‌کردن، یک‌دست‌کردن، خردکردن و… را انجام دهید و مواد لازم برای آشپزی را به بهترین شکل آماده کنید و راحت‌تر و سریع‌تر آشپزی خود را انجام دهید. با استفاده از غذاساز می‌توانید سبزی غذاهای مختلف مانند قرمه‌سبزی، کوکوسبزی و… را آماده کنید و خوراکی‌هایی مانند بستنی، سوپ، کیک، لواشک و سایر خوراکی‌ها را آماده سازید. هر یک از این موارد با استفاده از یک تیغه غذاساز خاص انجام می‌شود و اگر با کاربردهای انواع تیغه غذاساز آشنا باشید، می‌توانید از این وسیله به بهترین شکل استفاده کنید. در این مطلب از بلاگ المارکت قصد داریم به معرفی انواع تیغه غذاساز بپردازیم و کاربردهای هر یک را شرح دهیم؛ بنابراین، اگر علاقه‌مندید با کاربردهای این دستگاه بیش‌ از پیش آشنا شوید، ما را همراهی کنید.

انواع تیغه‌های غذاساز

تیغه‌های غذاساز و لوازم جانبی این دستگاه به‌قدری کاربردی هستند که می‌توانند این وسیله را به دستگاهی همه‌کاره تبدیل کنند و تهیه‌کردن انواع غذا را برای شما آسان سازد. اغلب غذاسازها دارای تیغه s چندمنظوره هستند و علاوه بر آن چند دیسک یا تیغه دیگر مانند تیغه خردکن سرخ‌کردنی، تیغه مکعبی و تیغه خمیر نیز دارند. لیست پرکاربردترین تیغه غذاساز به شرح زیر است.

تیغه S یا تیغه چندمنظوره

خرید غذاساز و انواع غذاساز

تیغه S که مخفف تیغه Sabatier است، یک تیغه فلزی با کاربردهای چندگانه است که می‌تواند مواد غذایی را خرد، مخلوط و پوره کند. تیغه S دارای دو تیغه زاویه‌دار است که روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند و ظاهری شبیه به S را تشکیل داده‌اند. برای استفاده از این تیغه غذاساز باید آن را روی شفت در مرکز کاسه غذاساز قرار دهید و سپس تیغه را جا بزنید. کاربرد اصلی تیغه S، خردکردن، مخلوط‌کردن و پوره‌کردن مواد غذایی است و ازاین‌رو، به تیغه S، تیغه چندمنظوره نیز می‌گویند. بهترین عملکرد تیغه غذاساز S زمانی رخ می‌دهد که غذاساز با عملکرد Low یا Pulse تنظیم شده باشد.

صفحه خردکننده یا صفحه برش

خرید غذاساز و انواع غذاساز

اغلب غذاسازها در کارتن خود، صفحه خردکننده یا صفحه برش را به همراه دارند؛ زیرا این صفحه بسیار کاربردی است و می‌تواند گام‌های زیادی از آشپزی شما را چشم برهم‌زدنی انجام دهد. اتصال این تیغه به غذاساز، این امکان را به شما می‌دهد که انواع میوه‌ها، سبزی‌ها و مواد پروتئینی از جمله هویج، کلم، سیب‌زمینی، کدوسبز، پنیر، گوشت قرمز و… را خرد کنید. اگر قصد برش‌دادن مواد غذایی مانند گوشت را دارید، این صفحه را به‌ شکلی بر روی دستگاه قرار دهید که تیغه برش برجسته روبه‌بالا باشد و اگر قصد خردکردن مواد غذایی را دارید، صفحه را به شکلی در دستگاه غذاساز قرار دهید که تیغه‌های خردکننده کوچک روبه‌بالا باشند. شما می‌توانید برای افزایش کیفیت آشپزی خود، از چندین صفحه خردکننده یا صفحه برش با مشخصات و ویژگی‌های مختلف بهره بگیرید و مواد لازم برای غذای خود را دقیق‌تر برش بزنید یا خرد کنید.  

تیغه خمیر

تیغه خمیر از انواع تیغه غذاساز و خرید غذاساز

تیغه خمیر نیز یکی از انواع تیغه غذاساز است که معمولاً از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند و دارای لبه‌های نرمی است. این تیغه به حرکت‌دادن خمیر کمک می‌کند و برش‌هایی را در خمیر ایجاد می‌کند. با استفاده از این تیغه غذاساز می‌توانید خمیر لازم برای تهیه انواع شیرینی‌ها، کیک‌ها و خمیر پیتزا را آماده کنید. نصب این تیغه بر روی غذاساز نیز بسیار آسان است و کافی است آن را روی بخش مرکزی و پایه تیغه قرار دهید و به‌آرامی تیغه را بچرخانید تا تیغه خمیر به‌خوبی جا بخورد.

سایر تیغه‌ها و صفحات غذاساز

این سه تیغه غذاساز پرکاربردترین وسایل جانبی غذاسازها هستند و سایر وسایل جانبی غذاساز به میزان این سه تیغه کاربرد ندارند و استفاده از آن‌ها رایج نیست. هر غذاساز معمولاً علاوه بر این سه تیغه پرکاربرد، دارای چندین تیغه و صفحه دیگر است که برای اطلاع از کاربرد آن‌ها می‌توانید دفترچه راهنمای غذاساز را بررسی کنید.

چه زمانی تیغه غذاساز خود را تیز کنیم؟

انواع تیغه غذاساز و خرید غذاساز

تیغه‌های غذاساز ممکن است پس از استفاده از زیاد یا در صورت استفاده نادرست، نیاز به تیزکردن داشته باشند؛ اما پرسش مهم این است که چه زمانی باید تیغه غذاساز خود را تیز کنیم. اگر مشاهده کردید که تیغه غذاساز شما به‌جای ایجاد برش در مواد غذایی، بافت خوراکی را پاره می‌کند و برش را به‌خوبی انجام نمی‌دهد، به این معناست که زمان تیزکردن تیغه فرارسیده است. پیشنهاد می‌شود تیزکردن تیغه غذاساز را با استفاده از وسایل تخصصی این کار انجام دهید و درصورتی‌که استهلاک تیغه بسیار بالا بود، به‌جای تیزکردن آن را تعویض کنید.

خرید غذاساز از المارکت

اکنون که با کاربردهای متنوع غذاساز و تیغه‌های این محصول آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود برای آشپزی راحت‌تر و ساده‌تر، خرید غذاساز را در برنامه‌های خود قرار دهید. المارکت با عرضه غذاساز از برندهای مختلف، امکان مقایسه قیمت و کیفیت محصولات را فراهم ساخته است و شما می‌توانید با دقت بالا و بررسی مفصل، خریدی موفق را تجربه کنید. برای مراجعه به صفحه مربوط به غذاساز و خرید این محصول کلیک کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

غذاساز بوش MC812M865
غذاساز بوش MC812M865
تخفیف
۱۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان 11,900,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*