چگونه بهترین دستگاه تصفیه هوا را انتخاب کنیم

دستگاه تصفیه هوا

زندگی در کلان شهرها و شهرهای صنعتی همراه با تنفس هوای آلوده در اغلب روزهای سال است. به همین دلیل معمولا مردم ساکن در این مناطق از دستگاه تصفیه هوا استفاده می‌کنند. اما برای خرید این دستگاه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در این مطلب از المارکت می‌خواهیم نکاتی را که باید در زمان خرید دستگاه تصفیه هوا بررسی کنید، آموزش دهیم.

انواع دستگاه تصفیه هوا

انواع دستگاه تصفیه ههوا به صورت کلی به سه دسته‌ی صنعتی، خانگی و مخصوص خودرو تقسیم می‌شوند. امروز قصد داریم با هم دو دسته‌ی خانگی و مخصوص خودرو را بررسی کنیم.

دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا چگونه کار می‌کند؟

دستگاه تصفیه هوا با کمک فیلترهایی که دارد آلاینده‌های هوا و ذرات گرد‌وغبار را از هوای محیط حذف کرده و هوایی سالم برای شما آماده می‌کنند. در این دستگاه‌ها فیلترهای مختلفی قرار می‌گیرد که کارآیی متفاوتی دارند. در ادامه با انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا آشنا می‌شوید.

فیلتر مکانیکی: این فیلتر در اغلب دستگاه‌ها قرار دارد. ذرات معلق هوا با عبور از روی این فیلتر جدا شده و هوای تمیز از دستگاه خارج می‌شود. نکته‌ی قابل توجه عدم توانایی جداسازی ذرات بزرگ، مثل گرد و خاک، و بو توسط فیلتر مکانیکی هست. این فیلترها باید هر  ۶ تا ۱۲ ماه تعویض شوند.

 فیلتر کربن: این فیلتر از کربن یا زغال‌سنگ ساخته شده و توانایی جدا سازی گازهای مختلف از هوا را دارد. اگر در محیطی سیگار کشیده می‌شود بهتر است از این فیلتر استفاده کنید. همچنین این فیلتر توانایی حذف ذرات ریز مثل کپک را از هوا دارد و باید هر ۳ ماه یک بار تعویض شود.

فیلتر HEPA: این فیلتر بهترین فیلتری است که می‌توانید برای دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید. این فیلتر ۹۹.۹۵٪ ذرات ریز و درشت را از هوا حذف کرده و هوایی با بیشترین میزان سلامت را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس بهتر است در زمان خرید دستگاه تصفیه هوا حتما به سراغ دستگاهی بروید که این فیلتر روی آن قرار دارد.

دستگاه تصفیه هوا چگونه کار می‌کند؟

نکاتی برای خرید دستگاه تصفیه هوا

  • اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید وزن دستگاه است. شما باید براساس کاربرد و محل استفاده، دستگاه را خریداری کنید. اگر قرار است در محلی مثل کافه یا در اتاق نشیمن از دستگاه تصفیه هوا استفاده شود بهتر است به سراغ مدل سنگین‌تر بروید. اما اگر می‌خواهید در خودرو یا روی میز کار از آن استفاده کنید، دستگاه‌های سبک وزن بهترین انتخاب هستند.
  • فیلتر نکته‌ی بعدی برای توجه است. همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم هر فیلتر کارآیی خاص خود را دارد پس با توجه به محل استفاده، دستگاهی با فیلتر مناسب انتخاب کنید.
  • حتما میزان مصرف انرژی دستگاه تصفیه هوا را بررسی کنید. اگر از طرفداران محیط زیست هستید یا علاقه‌ای به پرداخت هزینه‌های سنگین انرژی ندارید، بهتر است دستگاهی با رده‌ی مصرف انرژی A انتخاب کنید.
  • صدای دستگاه موضوع دیگری است که باید به آن دقت کنید. اگر قرار است دستگاه تصفیه هوا در اتاق کودک، فرد بیمار و افراد سالمند قرار بگیرد بهتر است از دستگاهی با کمترین صدا استفاده کنید.
  • سنسورهای آلودگی هوا و گزارش دهنده‌ی وضع هوای داخل خانه از کاربردی‌ترین ویژگی‌های یک دستگاه تصفیه هوا است. اگر سنجش میزان سلامت هوا برای شما اهمیت دارد، به فکر خرید یک دستگاه سنسور دار باشید.
  • تایمر از قابلیت‌های بسیار مفید یک دستگاه تصفیه هوا است و به شما اجازه می‌دهد قبل از ورود به خانه آن را روشن کنید یا زمان خاموشی آن را تعیین کنید.
  • سرعت فن دستگاه موضوعی است که سرعت تصفیه هوا را تعیین می‌کند. اگر رفت‌وآمد در محیط شما زیاد است باید دستگاهی با سرعت فن بالا انتخاب کنید.
  • گواهینامه‌های دستگاه تصفیه هوا را بررسی کنید. CADR نرخ تحویل هوای پاک بر اساس متر مکعب است که روی گواهینامه‌ی دستگاه ثبت می‌شود. این گواهینامه می‌تواند نمایانگر قدرت پاکسازی دستگاه باشد. هرچه فضای شما بزرگتر است باید دستگاهی با CADR بالاتری انتخاب کنید.
  • پیش فیلتر، نشانگر تعویض فیلتر، فیلتر ضد میکروبی، فناوری plasma wave (از بین برنده‌ی ویروس‌ها و باکتری‌ها)، قابلیت کنترل از راه دور و همچنین امکان وصل شدن به WiFi از دیگر قابلیت‌های دستگاه تصفیه هوا است که وجودشان به استفاده‌ی راحت‌تر و تولید هوای تمیزتر کمک می‌کند.
خرید تصفیه هوا
اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

تصفیه هوا بلوایر Blueair Classic 480
تصفیه هوا بلوایر Blueair Classic 480
تخفیف
۳۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان 29,300,000 تومان
تصفیه هوا بلو ایر Blueair Classic 680i
تصفیه هوا بلوایر Blueair Classic 505
تخفیف
۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان 33,100,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*