چگونه فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

تمیزکردن فیلتر ماشین لباسشویی

گاهی اوقات فضای داخلی ماشین لباسشویی بو بدی به خود می‌گیرد یا ماشین لباسشویی شما ارور می‌دهد و دیگر کار نمی‌کند؛ در این شرایط اگر از متخصصین و تعمیرکارهای لوازم‌خانگی کمک بخواهید، به شما می‌گویند که فیلتر ماشین لباسشویی شما کثیف یا خراب شده است. همان‌طور که از نام این قطعه پیداست، فیلتر ماشین لباسشویی مانند سایر فیلترها، از عبوردادن زباله‌ها، ذرات ریز و… جلوگیری می‌کند. کار این فیلتر این است که در مسیر عبور آب شهری قرار می‌گیرد و املاح آب یا ذراتی که درون آب شهری قرار دارند را فیلتر می‌کند. درصورتی‌که این فیلتر وجود نداشته باشد، املاح و ذرات موجود در آب شهری ممکن است باعث خرابی قطعات داخلی ماشین لباسشویی شوند. ازاین‌رو، طراحان و سازندگان ماشین‌های لباسشویی برای جلوگیری از این اتفاق، فیلتر ماشین لباسشویی را در مسیر آب شهری قرار داده‌اند. باتوجه‌به انباشته‌شدن آلودگی‌ها، املاح و ذرات آب شهری در این فیلتر، شما باید به شکل دوره‌ای و منظم، آن را بشویید و در صورت بروز خرابی در این قطعه، آن را تعویض کنید. در این مطلب از بلاگ المارکت قصد داریم به بررسی چگونگی شست‌وشوی فیلتر ماشین لباسشویی بپردازیم و نکات مهم در این زمینه را مورد بررسی قرار دهیم.

علائم کثیفی فیلتر ماشین لباسشویی

  • نمایش ارور یا خطا در نمایشگر ماشین لباسشویی
  • خاموش‌شدن دستگاه در حین انجام برنامه شست‌وشو
  • عدم کارکردن دکمه استارت ماشین لباسشویی
  • باقی‌ماندن آب در ماشین لباسشویی و خشک‌نشدن لباس‌ها
  • عملکرد نامطلوب و تمیزنشدن لباس‌ها

در صورتی‌که یکی از علائم فوق مشاهده شده، می‌توانید احتمال دهید که فیلتر لباسشویی شما دچار کثیفی یا خرابی شده و باید آن را تمیز کنید. در ادامه چگونگی تمیزکردن این فیلتر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فیلتر در کدام بخش از ماشین لباسشویی قرار دارد؟

فیلتر ماشین لباسشویی در اغلب مدل‌های این دستگاه در بخش جلویی دستگاه قرار می‌گیرد و می‌توانید از درب کوچکی که در بخش جلویی دستگاه قرار دارد، به آن دسترسی داشته باشید. اگر تابه‌حال توجهی به این درب و تمیزکردن فیلتر ماشین لباسشویی نداشته‌اید، فیلتر دستگاه شما درحال‌حاضر کثیف و پر از جرم است. البته اگر تابه‌حال ماشین لباسشویی شما دچار مشکل نشده، نیازی به نگرانی نیست و می‌توانید همین حالا فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید و سرویس‌کردن دستگاه خود را به شکل دوره‌ای پیگیری کنید.

مراحل تمیزکردن فیلتر ماشین لباسشویی

سرویس فیلتر ماشین لباسشویی

بازکردن درب مربوط به فیلتر ماشین لباسشویی باید در زمانی انجام شود که دستگاه در حین انجام کار نباشد. برای شروع فرایند تمیزکردن فیلتر ماشین لباسشویی، ابتدا باید دستگاه را از برق بکشید. پیش از بازکردن این درب، دستمال یا یک ظرف را زیر آن قرار دهید؛ زیرا ممکن است مقداری آب از این بخش خارج شود. شیرهای آب دستگاه را ببندید و پیچ‌های آب سرد و گرم را از بخش پشتی ماشین لباسشویی باز کنید. در این بخش درب مربوط به فیلتر را باز کنید و لوله تخلیه اضطراری را آزاد کنید. درپوش اضطراری مربوط به فیلتر ماشین لباسشویی را باز کنید تا آب کاملاً درون ظرف تخلیه شود. سپس فیلتر ماشین لباسشویی را خارج کنید. با استفاده از مواد شوینده، این فیلتر را به‌طور کامل شست‌وشو دهید و پس از تمیزشدن فیلتر، آن را به داخل دستگاه برگردانید.

تمیزکردن فیلتر ماشین لباسشویی باید هرچند وقت یک‌بار انجام شود؟

فیلتر لباسشویی پس از گذشت چندین بار استفاده و گذشت زمان دچار جرم و آلودگی می‌شود و باید به شکل منظم و دوره‌ای آن را تمیز کرد. درصورتی‌که تمیزکردن فیلتر و سرویس‌کردن دوره‌ای ماشین لباسشویی را انجام دهید، ماشین لباسشویی شما دچار هیچ‌گونه مشکلی نخواهد شد. پیشنهاد می‌شود هر شش‌ماه یک‌بار فیلتر ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید.  

مشکلات استفاده از ماشین لباسشویی با آب سخت

در برخی از شهرها، آب شهری دارای مقدار زیادی املاح و مواد معدنی است و این موضوع باعث ایجاد مشکل در نحوه عملکرد ماشین لباسشویی می‌شود. در این شرایط فیلتر لباسشویی زودبه‌زود دچار گرفتگی و کثیفی می‌شود و شما باید در فاصله‌های کوتاه‌تری فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید. اگر فیلتر ماشین لباسشویی در بازه‌های زمانی مناسبی انجام نشود، ممکن است فرایند فیلترکردن ذرات و املاح معدنی به‌خوبی انجام نشود و قطعات داخلی ماشین لباسشویی دچار مشکل شوند. پیشنهاد ما برای تمیزکردن فیلتر این دستگاه در شرایط استفاده با آب سخت، هر سه‌ماه یک‌بار است.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*