آموزش تصویری کوتاه کردن مو در خانه به صورت قدم به قدم

کوتاهی مو در خانه

چگونه موهایمان را در خانه کوتاه کنیم؟ آرایشگاه یکی از پرخطرترین مکان‌ها برای شیوع بیماری‌های واگیرداری مثل کرونا است. به همین دلیل یاد گرفتن کوتاهی مو در خانه، به سالم ماندن خود و اعضای خانواده کمک می‌کند. با کمی جست‌وجو و بدون هیچ مهارتی می‌توانید موهایتان را به طرز قابل قبولی در خانه کوتاه کنید. در این یادداشت سعی داریم کوتاهی مو در خانه، هم برای زنان هم مردان، را به شما آموزش دهیم.

وسایل مورد نیاز:

  • کش مو
  • قیچی مخصوص آرایشگری
  • برس مو
  • یک آینه­‌ دیواری
  • یک آینه‌­ دستی (برای دیدن پشت مو)
  • ماشین اصلاح (مخصوص مردان)
  • پیش‌­بند آرایشگری
  • شانه­ جداکننده‌ مو
  • یک بطری اسپری آب
  • اتو مو

مراحل آماده سازی

۱- اگر قبل از کوتاهی حمام کرده باشید، گره موهایتان به راحتی باز می‌شود. باید موهایتان را کاملا صاف کنید تا هیچ گره‌ای نداشته باشید. یادتان باشد موهایتان باید کاملا تمیز باشد.

۲- کوتاهی مو خشک برای تازه کارها سخت است. اما اگر موهای فر یا وزی دارید، شرایط برای شما متفاوت است. در نظر داشته باشید که هر یک سانتی‌متر موی خیس فر، برابر با یک سانتی‌متر موی خشک نیست. همینطور اگر موهایتان خشک باشد دقیق‌تر می‌توانید نتیجه کار را ببینید.

۳- بهترین مکان برای کوتاهی مو حمام است. چون دیگر نگران کثیف‌کاری نیستید و با آرامش می‌توانید به کارتان برسید. از طرفی چون تازه کار هستید ممکن است کوتاهی موهایتان زمان زیادی ببرد، پس مطمئن باشید جایی برای نشستن دارید.

کوتاه کردن بلندی مو

کوتاهی مو در خانه

برای کوتاهی بلندی مو، نیاز نیست موهایتان خیس باشد. اگر موهایتان فر باشد قبل از کوتاهی می‌توانید موهایتان را اتو بکشید. البته یادتان نرود بلندی موهای فر با بلندی موهای صاف فرق می‌کند. راستی اگر موهایتان تکه تکه بلند شده باشد، این روش کوتاهی برای شما مناسب نیست. این روش فقط مناسب کسانی است که موهای بلند و یکدستی دارند و فقط می‌خواهند از بلندی آن کوتاه کنند.

۱- بعد از آماده سازی همه موهایتان را از پشت با کش ببندید. استفاده از سه کش برای بستن موها، باعث می‌شود موها یکدست کوتاه شود.

کوتاهی مو در خانه

۲- با تنظیم کش‌ها می‌توانید مشخص کنید که چقدر می‌خواهید موهایتان را کوتاه کنید. بعد بر طبق همان کش‌ها موهایتان را بچینید.

کوتاهی مو در خانه

۳- حالا موهایتان کوتاه شده ولی رد قیچی مشخص است و این زیبا نیست. نگران نباشید، مرحله بعد خیلی سرگرم کننده است.

کوتاهی مو در خانه

۴- موهایتان را دو قسمت کنید و از هر طرف را از جلو ببندید و برای سادگی هر طرف را به دو قسمت تقسیم کنید. بعد با قیچی نوک موهایتان را بچینید. نوک گیری باعث می‌شود کوتاهی شما طبیعی‌تر به نظر برسد و رد قیچی روی موهایتان نماند.

کوتاهی مو در خانه

به همین راحتی شما می‌توانید موهای خود را کوتاه کنید. این روش حتی برای ریشه‌گیری کسانیکه موخوره دارند هم جواب می‌دهد.

کوتاهی موی مردانه

این مدل کوتاهی که در ادامه آموزش خواهیم داد، بسیار بین مردان محبوب بوده و به بسیاری از چهره‌ها می‌آید. به همین دلیل یاد گرفتن آن چه برای آقایان و حتی برای خانم‌ها ضروری است. حتی اگر خانم باشید می‌توانید موهای مردان نزدیکتان را کوتاه کنید. همچنین آقایان هم با یاد گرفتن این آموزش دیگر نیازی به آرایشگاه رفتن نخواهند داشت.

۱- ابتدا موهایتان را خیس کنید و با یک حوله آب آن را بگیرید. سپس موهایتان را شانه بزنید به این صورت که همه موهایتان را بالای سرتان جمع کنید.

کوتاهی مو در خانه

۲- بعد همه موها را به یک سمت شانه بزنید. باید روی ماشین اصلاح با توجه به حجم موهایتان شانه بگذارید. اینکه چقدر می‌خواهید اطراف موهایتان کوتاه شود بستگی به خودتان دارد. سپس ماشین اصلاح را روشن کنید و از پایین به بالا روی پوست سرتان بکشید. دقت کنید که وقتی به خط شانه موهایتان رسیدید، ماشین اصلاح را از روی پوست سرتان جدا کرده و به سمت بالا ببرید. به همین صورت دور تا دور موهایتان را ماشین بکشید.

کوتاهی مو در خانه

۳- برای اصلاح پشت موهایتان از آیینه استفاده کنید. به وسیله دو آیینه به راحتی می‌توانید پشت موهایتان را هم ببینید و آن را اصلاح کنید.

۴- وقتی کارتان تمام شد، شانه را از روی ماشین بردارید و دور موهایتان را خط بیاندازید. برای خط انداختن از جایی که مو رشد کرده شروع کنید و آن را دور تا دور سرتان امتداد دهید.

۵- خب وقتی که اصلاح دور تا دور سرتان تمام شد، کارتان با ماشین اصلاح تمام می‌شود. حالا کافی است با استفاده از شانه و قیچی موهای بالای سرتان را کوتاه کنید. برای این کار با یکی از دست‌هایتان شانه بزنید و دست دیگر را مانند قیچی دو طرف مو نگه دارید.

۶- سپس با قیچی به همان اندازه که می‌خواهید موهایتان را قیچی بزنید. این کار را از جلو به عقب انجام دهید. یعنی اول موهای قسمت جلوی سرتان را کوتاه کنید و کم کم به طرف قسمت‌های پشتی سر حرکت کنید.

به این طریق می‌توانید موهای خود یا دوستانتان را در خانه کوتاه کنید.

آخر سر هم بعد از حمام، موهایتان را یک سشوار حسابی بکشید؛ روش صحیح سشوار کشیدن را که می‌دانید؟ موهای جدیدتان مبارک، امیدواریم خرابکاری نکرده باشید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*