طرز تهیه‌ آسان و سریع ماگ کیک در مایکروویو

ماگ کیک در مایکروویو

مایکروویو یا ماکروفر یکی از مهم‌ترین اختراعات بشر است که این روز‌ها در آشپزخانه‌ی اکثر افراد دیده می‌شود. 

شما می‌توانید غذاهای گوناگونی در مایکروویو طبخ کنید و حتی می‌توانید در آن کیک و شیرینی بپزید. گاهی اوقات افراد هوس می‌کنند یک تکه کیک یا یک شیرینی کوچک میل کنند، در این مواقع ماگ کیک‌ها با حجم کم و کالری پایین انتخاب مناسبی هستند. در این مطلب از المارکت دستور پخت چند ماگ کیک در مایکروویو را برای شما آماده کرده‌ایم که خوش طعم و بی‌نظیرند.

پخت انواع ماگ کیک در مایکروویو

دستور پخت ماگ کیک شکلاتی

کیک شکلاتی یکی از محبوب‌ترین نوع کیک‌هاست و برای همین به عنوان اولین دستور سراغ این ماگ کیک جذاب می‌رویم تا شما بتوانید پخت ماگ کیک در مایکروویو را تجربه کنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای یک ماگ

مواد غذاییمیزان
کره۱۳ گرم
پودر کاکائو۱۲ گرم
شکر۳۰ گرم
شیر۲۵ گرم
آرد۲۰ گرم
بیکینگ پودر۱/۴ ق.چ

ابتدا کره را داخل ماگ آب کنید و آن را با پودر کاکائو به خوبی مخلوط کنید. حالا شکر و شیر (به دمای محیط رسیده) را با مواد به کمک یک چنگال هم زده و در آخر آرد و بیکینگ‌پودر را با بقیه‌ی مواد مخلوط کنید. بعد از یک دست شدن مواد، ماگ را به مدت ۱ تا ۱ دقیقه و ۱۵ ثانیه با درجه‌ high داخل مایکروویو قرار دهید. مدت زمان پخت بسته به توان مایکروویو متفاوت است پس ماگ کیک را زیر نظر داشته باشید.

پخت ماگ کیک در مایکروویو - شکلاتی

دستور پخت ماگ کیک وانیلی

مطمئنا بعد از کیک‌های شکلاتی محبوبیت کیک‌های وانیلی زبان‌زد همه است پس بدون اتلاف وقت سراغ تهیه‌ این ماگ کیک می‌رویم. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما پخت ماگ کیک در مایکروویو را امتحان کنید.

مواد لازم برای یک ماگ

مواد غذاییمیزان
کره۱۳ گرم
وانیل۱/۴ ق.چ
شکر۱۵ گرم
شیر۲۵ گرم
آرد۳۰ گرم
بیکینگ پودر۱/۴ ق.چ

ابندا کره را داخل ماگ آب کنید و سپس با شکر، شیر (در دمای محیط) و وانیل به خوبی مخلوط کنید و بعد ترکیب آرد و بیکینگ‌پودر را به مواد اضافه کرده و تا جایی که مواد یک دست شوند هم بزنید. در آخر می‌توانید برای طعم بهتر اسپرینکل یا چند تکه‌ی کوچک شکلات را با مواد کیک مخلوط کنید و به مدت ۱ تا ۱ دقیقه و ۱۵ ثانیه با درجه‌ی high داخل مایکروویو قرار دهید. مدت زمان پخت ماگ کیک در مایکروویو بسته به توان مایکروویو متفاوت است پس ماگ کیک را زیر نظر داشته باشید.

پخت ماگ کیک در مایکروویو - وانیلی

دستور پخت ماگ کیک هویج گردو

در روز‌های سرد زمستانی هیچ چیز به اندازه‌ی یک برش کیک هویج گردوی داغ در کنار یک لیوان قهوه‌ی داغ لذت بخش نیست. برا این کار نیازی نیست که یک کیک بزرگ بخرید فقط کافی است دستور پخت این ماگ کیک را دنبال کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم برای یک ماگ

مواد غذاییمیزان
کره۲۰ گرم
هویج رنده شده۲ ق.غ
شکر۱۵ گرم
شیر۴۵ گرم
آرد۳۵ گرم
بیکینگ پودر۱/۲ ق.چ
گردوی خرد شده۱ ق.غ
دارچین۱/۲ ق.چ
نمک۱ پنس

ابتدا کره را داخل ماگ آب کرده و سپس شیر گرم شده، شکر، دارچین، هویج و گردو را با هم ترکیب کنید. حالا آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را به بقیه‌ی مواد اضافه کرده و هم بزنید تا یک دست شود. ماگ را به مدت ۱ تا ۱ دقیقه و ۱۵ ثانیه با درجه‌ی high داخل مایکروویو قرار دهید. مدت زمان پخت بسته به توان مایکروویو متفاوت است پس ماگ کیک را زیر نظر داشته باشید.

پخت ماگ کیک در مایکروویو - هویج گردو

دستور پخت ماگ کیک آلبالو

کیک آلبالو یکی از پرطرفدار‌ترین کیک‌ها میان ایرانیان است اگر شما هم طرفدار کیک آلبالو هستید از این ماگ کیک غافل نشوید.

مواد لازم برای یک ماگ

مواد غذاییمیزان
کره۲۰ گرم
وانیل۱/۴ ق.چ
شکر۱۵ گرم
شیر۴۵ گرم
آرد۳۵ گرم
بیکینگ پودر۱/۲ ق.چ
نمک۱ پنس
آلبالو بدون هسته۲ ق.غ

مانند دستور‌های قبل ابتدا کره را داخل ماگ آب کنید و سپس شیر گرم شده، شکر، وانیل را با آن مخلوط کنید. حالا آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را با باقی مواد مخلوط کنید تا مواد یک دست شود. اکنون یک قاشق از آلبالو‌ها را داخل مخلوط هم بزنید و یک قاشق دیگر را روی مواد قرار دهید. ماگ را به مدت ۱ تا ۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه با درجه‌ی high داخل مایکروویو قرار دهید. مدت زمان پخت بسته به توان مایکروویو متفاوت است پس ماگ کیک را زیر نظر داشته باشید. شما می‌توانید به جای آلبالو از تکه‌های شکلات، توت‌فرنگی یا پسته استفاده کنید.

پخت ماگ کیک در مایکروویو - آلبالویی

دستور پخت ماگ کیک موزی

این دستور پخت مخصوص سلیقه‌های خاص است که عاشق سالم خوری هستند و ترجیح می‌دهند از شکر در کیک‌هایشان استفاده نکنند.

مواد لازم برای یک ماگ

مواد غذاییمیزان
روغن نارگیل۱۵ گرم
عسل۱/۲ ق.غ
دارچین۱/۲ ق.چ
شیر۴۵ گرم
آرد۲۶ گرم
جوش‌شیرین ۱/۸ ق.چ
نمک۱ پنس
موز رسیده۱/۲
گردو۱ ق.غ

موز را له کنید و سپس با شیر (در دمای محیط)، روغن نارگیل، عسل و دارچین مخلوط کنید. حالا آرد، نمک و جوش‌شیرین را اضافه کرده و هم بزنید. در آخر گردو را اضافه کنید و ماگ را به مدت ۱:۳۰ تا ۲ دقیقه با درجه‌ی high داخل مایکروویو قرار دهید.

پخت ماگ کیک در مایکروویو - موزی

سخن آخر

از مایکروویو‌ها بیش‌تر برای گرم کردن غذا و پخت سریع مواد غذایی استفاده می‌شود. ماکروفر‌ها با استفاده از امواج رادیویی به داخل مواد غذایی نفوذ کرده و باعث تغییر شیمیایی با سرعت بسیار بالا در مواد غذایی می‌شوند. به دلیل سرعت بالا در پخت مواد غذایی مایکروویو‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید برای مشاهده و خرید مایکروویو به سایت اینترنتی فروشگاه المارکت مراجعه کنید. آشپزی و پخت و پز با مایکرویو قطعا جذاب و لذت بخش است. نتیجه پخت ماگ کیک در مایکروویو را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*