پخت پیتزا با سرخ کن بدون روغن را تجربه کنید

پستزا با سرخ کن بدون روغن

پیتزا یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاها در بین سنین مختلف است. اما معمولا پیتزایی که در خانه آماده می‌شود به خوبی پیتزاهای فست فودها نیست. اما در این مطلب از المارکت می‌خواهیم روش تهیه‌ پیتزا در هواپز را به شما آموزش دهیم تا یک پیتزای عالی، سالم و خوشمزه بپزید. پیتزایی که از پیتزاهای فست‌فودها هم خوشمزه‌تر است. از این فرصت استفاده کنید و پخت پیتزا با سرخ کن بدون روغن خود را تجربه کنید.

سرخ کن بدون روغن یا هواپز چیست؟

هواپز وسیله‌ای برقی است که با تولید گرما توسط یک لامپ هالوژنی، امواج نوری تولید می‌کند که باعث پخته و برشته شدن مواد غذایی می‌شود. گرمای تولید شده به کمک فن در تمام قسمت‌های ظرف پخت‌وپز به جریان در می‌آید و همین هوای گرم غذا را بعد از مغزپخت شدن آنچنان برشته می‌کند که فرقی با غذاهای سوخاری تهیه شده در روغن ندارد. شما می‌توانید تقریبا همه‌ مواد غذایی از جمله گوشت، مرغ و سبزیجات منجمد یا تازه را در هواپز به راحتی پخته یا سوخاری کنید. پخت پیتزا با سرخ کن هم یکی از این موارد است.

سرخ کن بدون روغن یا هواپز

پخت پیتزا با سرخ کن بدون روغن

زمان لازم برای آماده‌سازی: ۵ دقیقه

زمان لازم برای پخت: ۷ دقیقه

مواد لازم:

  • سوسیس
  • سس گوجه یا پودر گوجه
  • زیتون
  • قارچ
  • ریحان
  • فلفل خرد شده (دلمه یا تند، هر کدام که مایل هستید)
  • روغن زیتون
  • خمیر پیتزا
  • پنیر پیتزا
  • پنیر موزارلا

روش پخت پیتزا با سرخ کن

برای پخت پیتزا با سرخ کن، آن را تا دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سبد سرخ کن هوا را به خوبی با روغن اسپری کنید. موزارلا را با حوله‌های کاغذی خشک کنید (برای جلوگیری از پیتزای مرطوب).

خمیر پیتزا را به اندازه سبد سرخ کن هواپز پهن کنید. آن را با احتیاط به سرخ کن منتقل کنید، سپس با یک قاشق چای‌خوری یا قلمو روغن زیتون را براش کنید. روی خمیر، یک لایه سبک سس گوجه‌فرنگی با قاشق بریزید و قطعات موزارلا را روی خمیر بگذارید.

پخت پیتزا با سرخ کن

برای پخت پیتزا با سرخ کن، هر پیتزا را حدود ۷ دقیقه تا زمانی که خمیر ترد شود و پنیر ذوب شود داخل ایر فرایر بگذارید. به صورت اختیاری درست قبل از سرو می‌توانید روی پیتزاها ریحان، پنیر پارمزان رنده شده و پوسته‌های فلفل برزید.

طرز تهیه خمیر پیتزا در خانه

مواد غذاییتعداد
آرد۳ پیمانه (۳۹۰ گرم)
خمیر مایه قوری۱ ق.غ
شکر۱ ق.غ
نمک۱ ق.چ
آب جوشیده و هم‌دما با محیط۱ پیمانه (۲۵۰ گرم)
روغن زیتون یا روغن مایع۲ ق. غ

برای تهیه خمیر پیتزا نیاز نیست که خمیر مایه را به صورت جداگانه عمل بیاوریم و عملا پخت پیتزا با سرخ کن خیلی راحت است، اما باید از سالم بودن خمیر مایه مطمئن باشیم. در ادامه دو سوم از آب را به همراه شکر و خمیر مایه داخل یک کاسه جادار و مناسب می‌ریزیم.

پخت پیتزا با سرخ کن

در این مرحله مواد را ترکیب می‌کنیم تا یک‌دست شوند، سپس روغن را به همراه نمک اضافه می‌کنیم و کمی مواد را هم می‌زنیم تا یک‌دست شوند. در ادامه آرد را روی مواد درون کاسه الک و مخلوط می‌کنیم تا خمیری نرم و لطیف جمع شود.

در صورتی که خمیر سفت و خشک بود، آب را به صورت کنترل‌شده کم کم اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم تا بافت خمیر نرم شود. این خمیر در پایان باید کمی چسبندگی داشته و نباید بیش از اندازه خشک و سفت باشد.

پس از اینکه خمیر کمی چسبندگی داشت، آنرا به سطح کار منتقل می‌کنیم و به مدت ۱۵ دقیقه با دست ورز می‌دهیم تا سطح خمیر سیقلی و یک‌دست شود. در ادامه یک کاسه بزرگ را با روغن چرب می‌کنیم، همینطور دستانمان را.

در این مرحله خمیر را به یک چونه بزرگ تبدیل می‌کنیم. در ادامه خمیر چونه گرفته را درون کاسه قرار می‌دهیم و روی آن را با سلفون می‌پوشانیم. خمیر را در فضای محیط به مدت یک ساعت استراحت می‌دهیم تا حجم آن دو برابر شود.

پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد، آن را از کاسه خارج می‌کنیم، سپس روی سطح کار آردپاشی می‌کنیم. در ادامه خمیر را به سطح کار منتقل می‌کنیم و کمی ورز می‌دهیم تا هوای اضافی خمیر به طور کامل گرفته شود.

پس از اینکه هوای اضافی خمیر را گرفتیم، آن را به ۴ قسمت مساوی تقسیم ‌می‌کنیم و هر قسمت را به صورت جداگانه چونه می‌کنیم. در ادامه چونه‌ها را روی سطح آردپاشی شده قرار می‌دهیم و روی آن‌ها را با یک پارچه تمیز می‌پوشانیم.

پس از گذشت ۱۵ دقیقه چونه‌ها را با وردنه باز می‌کنیم و هر کدام را درون یک قالب پیتزا قرار می‌دهیم. برای اینکه خمیر خیلی پف نکند، با چنگال سطح خمیر را سوراخ می‌کنیم. سپس سس، پنیر پیتزا و تاپینگ دلخواه خود را روی خمیر قرار می‌دهیم.

توجه داشته باشید که همانطور که اشاره کردیم، این خمیر نیازی به پخت جداگانه ندارد و می‌توانیم آن را به همراه مواد به صورت یک‌باره درون سرخ کن بدون روغن قرار دهیم. فقط نکته‌ای که باید در نظر داشته باشیم این است که حرارت سرخ کن باید به دمای ۲۰۰ سانتی‌گراد رسیده باشد تا پخت پیتزا با سرخ کن بدون روغن به خوبی انجام شود.

پخت پیتزا با سرخ کن بدون روغن

کلام آخر

تهیه‌ غذا در هواپز یا سرخ‌کن بدون روغن باعث سالم‌تر شدن و خوشمزه‌تر شدن غذاهای مختلف می‌شود. اگر شما هم از طرفداران پیتزا هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما پخت پیتزا با سرخ کن بدون روغن را امتحان کنید. اگر قصد خرید سرخ کن دارید می‌توانید از فروشگاه آنلاین المارکت دیدن کنید تا انواع محصولات موجود در بازار را مشاهده کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

سرخ کن میگل GAF140
پخت پیتزا با سرخ کن بدون روغن را تجربه کنید
تخفیف
۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان 4,600,000 تومان
هواپز بیم AFT1001
پخت پیتزا با سرخ کن بدون روغن را تجربه کنید
تخفیف
۹,۸۵۰,۰۰۰ تومان 9,600,000 تومان

نظرات کاربران

ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*

نظرات کاربران

  • sharmin
    من امتحان کردم دوستان خیلی آسون بود
    پاسخ دهید