برای خرید کدام یک از انواع اتو لباس هزینه کنیم؟

انواع اتو لباس

اتو لباس یکی از لوازم خانگی ضروری است که در هر خانه‌ای وجود دارد و تقریبا زندگی بدون آن غیر ممکن است. حتی اگر فقط اهل پوشیدن تی‌شرت و شلوار ورزشی هم باشید می‌دانید که نمی‌توان یک تی‌شرت چروک را به تن کرد و در معرض دید عموم قرار گرفت. پس همیشه باید یک اتوی لباس در خانه وجود داشته باشد. اما کدام یک از انواع اتو برای شما مناسب است؟

در این مطلب از المارکت می‌خواهیم چهار مدل از انواع اتو را بررسی کنیم: اتوی خشک، بخار، ایستاده و پرس، تا بتوانید برای انتخاب یکی از انواع اتو مناسب خود راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.

انواع اتو لباس

اتو خشک

اتو خشک اولین و قدیمی‌ترین اتویی است که ساخته شده است. قبل از ساخت اتوهای برقی، اتوهای ذغالی مورد استفاده قرار می‌گرفت و می‌توان آن‌ها را نسل اولیه‌ی اتوهای خشک نامید. اتوی ذغالی معمولا از آهن ساخته می‌شد و در محفظه‌ی داخلی‌اش ذغال داغ قرار می‌دادند. گرمای ذغال، صفحه‌ی زیرین را گرم می‌کرد و به کمک گرمای آن، چروک لباس‌ها را از بین می‌بردند.

بعد از ساخت اولین اتوی برقی با ظاهری شبیه به اتوی ذغالی، استفاده از آن در خیاط‌خانه‌ها و سپس خانه‌ها رواج پیدا کرد. اتوی خشک معمولا با کف استیل ساخته می‌شود و با کمک یک المنت قدرتمند کف را گرم می‌کند. در این اتوها گرمای تولید شده توسط اتو به کمک یک صفحه‌ی درجه‌بندی شده‌ی دایره‌ای شکل قابل تنظیم است و شما می توانید براساس نوع پارچه‌ای که قرار است اتو کشی کنید، درجه‌ی حرارت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

اتو بعد از رسیدن به درجه‌ی تعیین شده جریان برق داخلی را قطع می‌کند تا بیشتر از آن گرم نشده و پارچه را نسوزاند. همین امکان تنظیم دما به محبوبیت بیشتر اتوی برقی کمک کرد. نکته‌ی مهم درباره‌ی اتو خشک این است که اگر قصد دارید لباس‌هایی که کاملا خشک شده‌اند را اتو بزنید ابتدا باید با یک اسپری پارچه را نمناک کنید و سپس ازاتو استفاده کنید.

اتوی خشک یکی از انواع اتو است که تا حد زیادی طرفدارهای خود را از دست داده و جای خود را به انواع اتو بخار داده است.

انواع اتو: اتو خشک

اتو بخار

بعد از اتو خشک، اتوی دیگری به بازار آمد که مانند اتوهای پرسی بزرگ موجود در خشکشویی‌ها قابلیت تولید بخار داشت. حالا دیگر نیازی به نمناک کردن لباس‌های خشک برای اتوکشی نبود. پس از مدتی اتو بخار در مدل‌های مختلفی تولید شد و افراد می‌توانستند براساس نیاز و بودجه‌شان یکی از آن‌ها را خریداری کنند.

اتوی بخار هم مثل اتو خشک قابلیت تنظیم دما دارد. همچنین امکان تنظیم میزان بخار خروجی از آن هم وجود دارد. از دیگر قابلیت‌های اتو بخار می‌توان به امکان اسپری کردن آب از درون مخزن روی پارچه اشاره کرد. حتی شما می‌توانید اتو را به صورت خشک، و بدون انتشار بخار، استفاده کنید.

پس اگر فکر می‌کنید گاهی نیاز به استفاده از اتو خشک دارید و دوست دارید لباس‌ها را قبل از خشک شدن با اتو خشک اتوکشی کنید، خرید یک اتو بخار به شما توصیه می‌شود. با این محصول شما می‌توانید بنا به نیازتان، از اتوی خشک یا بخار استفاده کنید.

انواع اتو: اتو بخار

اتو بخار ایستاده

اتوکشی پارچه‌های بزرگ و ضخیم، مثل پارچه‌ی پرده‌ها، یا لباس‌هایی مثل کت، پالتو یا لباس شب بسیار سخت است و معمولا این کار را به خشکشویی‌ها می‌سپاریم. اما بعد از تولید اتو بخار ایستاده شما می‌توانید به راحتی در خانه تمام لباس‌های خاص و پرده‌ها را اتو بزنید. حتی می‌توانید از این محصول برای اتوکشی روکش پارچه‌ای مبل‌ها استفاده کنید و عروسک‌های پولیشی کودکانتان را بعد از شست‌وشو به حالت اولیه بازگردایند.

برای اتو کشی با این مدل از اتو بخار ابتدا پارچه یا لباس را در قسمت مربوطه روی پایه محکم کنید و سپس اتوکشی را شروع کنید. با این کار می‌توانید مطمئن باشید که تمام چین و چروک‌ها کاملا از بین می‌رود. همچنین لازم است نازل را کمی زاویه‌دار نگه دارید و در دفعات کوتاه به صاف کردن پارچه بپردازید.

اگر خانه‌ی بزرگی دارید که پرده‌های زیادی دارد یا اگر اهل پوشیدن لباس‌های رسمی هستید، خرید یک اتو بخار ایستاده برای شما بسیار مناسب است.

انواع اتو: اتو بخار ایستاده

اتو پرسی

یکی دیگر از اتوهایی که کار اتوکشی لباس‌های خاص، پرده و ملافه را آسان کرده است اتو پرسی است. این مدل از اتوها شبیه به اتوهای خشکشویی‌ها هستند اما در اندازه‌ی کوچک‌تر تولید می‌شوند. اتو پرسی با افزایش سرعت اتوکشی لباس‌ها و ملافه‌ها، در وقت و میزان انرژی مصرفی صرفه‌جویی کرده و لباس‌هایی صاف‌تر به شما تحویل می‌دهند.

موضوعی که در زمان خرید اتو پرسی باید در نظر داشته باشید فضای زیادی است که اشغال می‌کند. این اتو را نمی‌توانید مثل مدل‌های قبلی جمع کرده و در کمد قرار دهید. به همین دلیل اگر خانه‌ی کوچکی دارید بهتر است اصلا فکر خرید اتو پرسی را نکنید.

انواع اتو: اتو پرس

نکات قابل توجه در زمان خرید اتو

حالا که چهار مدل از انواع اتو موجود در بازار را بررسی کردیم، بهتر است به سراغ مواردی برویم که باید حتما در زمان خرید به آن‌ها توجه کرد.

بودجه: مهم‌ترین نکته در زمان خرید اتو تعیین بودجه است. وقتی هزینه‌ی خرید اتو مشخص باشد می‌توانید در محدوده‌ی بودجه‌تان بهترین مورد را انتخاب کنید.

زمان لازم برای گرم شدن: هرچه زمان لازم برای گرم شدن اتو کمتر باشد، مدت زمان کار شما با آن کمتر بوده و در نتیجه انرژی کمتری مصرف می‌شود.

کف اتو: کف اتوها در دو نوع استیل و سرامیک تولید می‌شود. بهترین نوع کف سرامیک است پس بهتر است اولویت‌تان با انتخاب اتویی با کف سرامیک باشد.

امکان قطع خودکار جریان برق: در صورتی که مدت زمان مشخصی از اتو استفاده نکنید اما اتو به جریان برق وصل باشد، برق به صورت اتوماتیک قطع شده و از بروز اتفاقاتی مثل سوختن لباس یا اتصالی برق جلوگیری می‌کند.

سیستم ضد رسوب، سیستم ضد چکه و تنظیم فشار بخار در اتوهای بخار: تمام این موارد به سالم ماندن مخزن آب و آسیب ندیدن قسمت‌های مختلف اتو کمک می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده انواع اتو و خرید اتو بخار یا خرید اتو پرس به فروشگاه اینترنتی المارکت مراجعه کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

بخارگر تفال IT3440
بخارگر تفال IT3440
%۱۱ تخفیف
۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان 8,000,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*