۴ نکته مهم که برای خرید میز اتو بخار باید به آن توجه کنید

elemarket ironing board

برخلاف تصور عموم، همه میز اتوها مثل هم نیستند و با تفاوت‌های زیادی که دارند، برای موقعیت‌های مختلف و در فضاهای گوناگون منزل، مزون و… می‌توانند کاربردی باشند. خرید میز اتو بخار، انتخاب ساده‌ای نیست و نیازمند تحقیق و بررسی فراوان می‌باشد. چراکه این انتخاب، در وهله اول کیفیت اتوکشی را تعیین می‌کند؛ و اگر انتخاب خوبی نداشته باشید، چند دقیقه اتو کشیدن، باعث خستگی و آزردگی‌تان می‌شود.

 وزن، ارتفاع، قابلیت جابه‌جایی، کیفیت و جنس میز اتو همه از ویژگی‌های مهمی هستند که برای خرید میز اتو بخار باید به آن توجه کنید. اگر نمی‌دانید چه میز اتویی مناسب شماست و در خرید میز اتو بخار باید به چه نکاتی توجه کنید، در این مقاله از المارکت با ما همراه باشید.

خرید میز اتو بخار

برای خرید میز اتو بخار انواع میز از لحاظ قابلیت جابه‌جایی را بشناسید

اولین نکته‌ای که در خرید میز اتو بخار باید مد نظر قرار دهید، این است که میز قابل جابه‌جایی می‌خواهید یا ثابت؟ این موضوع وابسته به این است که چه میزان فضای خالی در منزل دارید و عادت‌های اتو کشی‌تان چگونه است! به‌عنوان مثال برای شمایی که فضای کمی در اختیار دارید، میز اتو ثابت چندان مناسب نمی‌باشد و بیشتر توصیه می‌شود که از میزهای تاشو استفاده کنید.

خرید میز اتو بخار ثابت

برخی مدل‌های میز اتو ثابت هستند و بدون امکان جابه‌جایی، گوشه‌ای از اتاق را اشغال می‌کنند. معمولا وزن و ساز و کار این میزها طوری نیست که بتوان آن‌ها را جابه‌جا کرد. اما مزیتی که دارند این است که معمولا به همراه کابینت و کشو ارائه می‌شوند و امکان قرار دادن وسایل جانبی اتو، در محیطی امن و در دسترس را فراهم می‌کنند.

انواع نصبی میز اتو شامل میزهای نصب شده به صورت توکار، تاشو، ریلی و… هستند که اشغال فضا را به حداقل می‌رسانند اما قابلیت جابه‌جایی ندارند.

خرید میز اتو بخار متحرک

میز اتوهای قابل جابه‌جایی و متحرک، در هر جایی امکان استفاده دارند و در فضای کمد، پشت در، کنار دیوار و… نگهداری می‌شوند. وزن این میز اتوها بسیار کم بوده و به همین دلیل جابه‌جایی آن‌ها به راحت‌ترین نحو ممکن امکان‌پذیر است.

۴ نکته مهم در خرید میز اتو بخار

  1. سایز مناسب میز اتو

پس از اینکه نوع میز اتوی مناسب خود از لحاظ قابلیت جابه‌جایی را انتخاب کردید، باید بررسی کنید که به چه سایز میز اتویی نیاز دارید. میز اتوهای موجود در بازار از لحاظ سایز تنوع گسترده‌ای دارند. اما مهم این است که قصد اتوکشی چه نوع لباس‌ها و پارچه‌هایی دارید. اگر استفاده‌تان از اتو به اتوکشی لباس‌های معمولی شلوار و پیراهن و… خلاصه می‌شود، یک میز اتو بیضی شکل کوچک نیز برایتان کافی است.

اما برای اتوکشی لباس مجلسی‌های بلند، ملحفه و پرده، این میز کفایت نمی‌کند و استفاده از میزهای بزرگ و عریض مناسب‌تر است. به‌طور کلی اگر هزینه و اشغال فضا برایتان محدودیتی ندارد، هرچه به سراغ میزهای بزرگ‌تر بروید، بهتر است. عرض انواع میز اتوها در بازه ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر قرار دارد و طول آن‌ها نیز بین ۱۱۰ تا ۱۳۵ سانتی‌متر متغیر می‌باشد. به‌طور معمول سایزبندی انواع میز اتو به صورت زیر است:

  • سایز خیلی کوچک ۳۰ در ۱۱۰ سانتی‌متر
  • سایز کوچک ۳۸ در ۱۲۴ سانتی‌متر
  • سایز متوسط ۴۵ در ۱۲۴ سانتی‌متر
  • سایز بزرگ ۴۵ در ۱۳۵ سانتی‌متر
  • سایز خیلی بزرگ ۴۹ در ۱۳۵ سانتی‌متر
  1. ارتفاع میز اتو را مد نظر داشته باشید.

افزون بر مساحت میز اتو باید به ارتفاع آن نیز توجه کنید. ارتفاع میز اتوی مناسب، به‌طوری است که تا میان کمر شما می‌آید و هنگام اتوکشی، باعث راحتی‌تان می‌شود. خوشبختانه بیشتر میز اتوهای جدید بازار امکان تنظیم ارتفاع را دارند و ارتفاعشان بین ۷۰ تا ۹۰ سانتی‌متر تنظیم می‌شود تا دو نفر یا بیشتر هم بتوانند از آن استفاده کنند. نکته مهم این است که اگر ارتفاع میز اتو بیشتر از حالت استاندارد باشد، دستتان بیش از حد خم شده و ضمن کاهش کیفیت اتوکشی، دست درد و خستگی زیادی نیز گریبان‌گیرتان می‌شود.

همچنین اگر ارتفاع میز کمتر از اندازه استاندارد باشد، مجبور هستید که در حالت خمیده اتوکشی را انجام دهید و فشار مضاعفی بر کمر و گردنتان وارد می‌شود. اول ببینید که عادت اتوکشی‌تان چگونه است؟ تمایل دارید در حالت ایستاده اتو بزنید یا در حالت نشسته؟؛ سپس ارتفاع مناسب میز را متناسب با این حالت انتخاب کنید.

  1. ساختار کلی، جنس و مقاومت میز را مورد بررسی قرار دهید.

اگر به دنبال خرید میز اتو بخاری هستید که مقاومت و استحکام کافی را داشته باشد، بودجه بیشتری را صرف این کار کنید. مقاومت، مهم‌ترین فاکتور در استفاده از میز اتو است. چرا که خواه ناخواه فرآیند اتوکشی، با وارد کردن فشار به میز همراه است و اگر میزی استحکام لازم را نداشته باشد، سریعا واژگون می‌شود و سلامتتان را به خطر می‌اندازد.

در میان انواع میز اتو، میزهای فلزی که از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند، استحکام بیشتری دارند. آلومینیوم نسبت به فشار و حرارت مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد و از جنس‌های پلاستیک و چوب بهتر است. جدای از بدنه اصلی و فلزی میز، حالت قرارگیری پایه‌ها نیز مسئله‌ای حائز اهمیت است و بهترین حالت پایه برای حفظ تعادل میز این است که وزن میز بین چهار پایه جداگانه توزیع شود‌. البته پایه‌های T شکل نیز اگر دارای ترمز پلاستیکی باشند، تعادل خوبی دارند.

  1. به پد و روکش میز توجه داشته باشید.

در مورد پد و روکش میز اتو باید به ضخامت و کیفیت پارچه توجه کنید. ضخامت و کیفیت پد باید به‌طوری باشد که وقتی بر سطح میز دست می‌کشید، هیچ‌گونه سفتی را احساس نکنید. ضخامت ایده‌آل برای پد روی میز اتو ۴ تا ۸ میلی‌متر است و بافت پد و روکش باید متخلخل باشد تا بخار و حرارت را از خود عبور دهد.

میز اتو

قابلیت بازتاب گرما در روکش نیز بسیار مهم است. روکش مورد استفاده در میز اتو باید بتواند گرما را به لباس منتقل کند، به‌هیچ عنوان به آن نچسبد و باعث تغییر رنگ آن نشود. البته امکان خرید جداگانه روکش میز اتو نیز وجود دارد و اگر در طی زمان متوجه شدید که روکش، ضخامت قبل را ندارد، بهتر است آن را تعویض کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

بخارگر مدیا YGJ15Q1W
بخارگر مدیا YGJ15Q1W
تخفیف
۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان 3,600,000 تومان
اتو ایستاده مدیا YGD20P2W
اتو ایستاده مدیا YGD20P2W
تخفیف
۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان 5,600,000 تومان
اتو بخار تفال FV6870
اتو بخار تفال FV6870
تخفیف
۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان 3,800,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*