
فهرست مطالب
برند پارس خزر را بهتر بشناسید. پارس خزر برند نام آشنای ایرانی است. حتی اگر خودتان محصولی از این برند نداشته باشید، حتما تا کنون نام آن را شنیدهاید. این برند به دلیل کیفیت، تنوع محصولات، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش توانسته جای خود را بین ایرانیان باز کند. امروزه پارس خزر یکی از محبوبترین برندهای لوازم خانگی در ایران است. در این نوشته سعی داریم شما را بیشتر با این برند آشنا کنیم.
تاریخچه

این شرکت از سال ۱۳۴۷ با همکاری فنی کارخانه توشیبای ژاپن و شرکت پارس توشیبا فعالیت خود را در استان گیلان شروع کرد. در آبان ۱۳۶۱ نام شرکت «پارس توشیبا» به شرکت صنعتی «پارس خزر» تغیر پیدا کرد. امروزه پارس خزر بزرگترین شرکت تولید کننده لوازم خانگی برقی کوچک در ایران است. تولیدات این شرکت از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۶۱ با برند پارس توشیبا و از سال ۱۳۶۱ تاکنون با برند تجاری پارس خزر و سایا به بازارهای داخلی و جهانی عرضه میشود.
سهامداران

سهام این شرکت از سال ۱۳۷۲ به بخش خصوصی واگذار شد. ۹۵ درصد سهام اصلی پارس خزر، متعلق به شرکت پارس توشه است و نزدیک به ۹۰۰ نفر هم سهامدار عام دارد. ۹۴ درصد سهام پارس توشه هم بین ۴ هزار سهامدار پخش شده است. در حقیقت این شرکت تنها یک درصد سهام مدیریتی را در اختیار دارد. تولیدات این برند بعد از واگذاری به بخش خصوصی نشان میدهد که این شرکت رو به رشد بوده و محصولات متنوعتری تولید کرده است. امید که این برند سالیان دراز پابرجا باشد زیرا سهامدار اصلی آن مردم هستند. همچنین بسیاری از ایرانیها محصولات پارس خزر را جایگزین مناسبی برای برندهای خارجی میدانند.
حقوق مصرفکنندگان

براساس قانون این شرکت خود را موظف به رعایت حقوق مصرفکنندگان میداند. در همین راستا او خود را موظف به رعایت موارد زیر میداند. همینطور شما بهعنوان مصرفکننده خوب است از حقوق خود آگاه باشید. حقوق شما بهعنوان مصرفکننده به شرح زیر است.
حق برخورداری از سلامتی و ایمنی
مصرفکننده باید اطمینان داشته باشد کالای مورد استفادهاش، هیچ آسیبی به سلامتیاش وارد نمیکند.
حق داشتن اطلاع رسانی صحیح و كامل
باید تمام اطلاعات محصول در اختیار مصرفکننده قرار بگیرد تا بتواند انتخاب آگاهانهای داشته باشد. به این نحو مصرفکننده در مقابل تبلیغات گمراهكننده یا اطلاعات نادرست مورد حمایت قرار میگیرد.
حق برخورداری از بازار رقابتی و ضد انحصار
مصرفکننده باید در انتخاب آزاد باشد تا بتواند از بین انواع كالاها و خدمات، كالا یا خدماتی را كه به كیفیت آن اطمینان دارد با قیمتی رقابتی خریداری کند.
حق لحاظ شدن تامین نیازهای اساسی در تصمیمگیریها
دولتها مكلفند در تصمیمات اجرایی خود منافع مصرفكنندگان را لحاظ كنند و نیازهای اساسی آنان را تامین نمایند.
حق داشتن جبران خسارت
مصرفكننده از حق خسارت برخوردار است. اگر مصرفکننده با خرید کالای نامطلوب یا عرضه نادرست كالا متوجه خسارتی شود، باید به شکایت او رسیدگی شود.
حق آموزش
آموزش مصرفكننده و افزایش تخصص و مهارت وی در انتخاب كالاها و خدمات باید مورد توجه قرار گیرد.
حق داشتن محیطزیست سالم
مصرفكننده حق دارد كه از محیط كار سالمی برخوردار باشد. او باید از مشكلات زیستمحیطی كه رفاه او و نسلهای آینده را تهدید میکند در امان باشد.
حق داشتن تشكل
مصرفكنندگان اجازه دارند كه برای حفظ حقوق یا حمایت از منافع خویش به ایجاد تشكلهای صنفی اقدام كنند. دولتها باید در چارچوب منافع با سازمانهای مصرفكنندگان، توزیع كنندگان و تولیدكنندگان همكاری نزدیك داشته باشند و مقرراتی با استانداردهای لازم برای نظارت بر فعالیتهای آنان تدوین نمایند.
خط و مشی کیفیت برند پارس خزر

برند پارس خزر بهعنوان شرکتی پیشگام در تولید لوازم خانگی، سعی دارد روز به روز پیشرفت کرده و جایگاه خود را در سطح بینالمللی ارتقا دهد. به همین دلیل این شرکت با عرضه به موقع، تولید بینقص و ارائه محصولات جدید و متنوع با کیفیت بالا و قیمت مناسب سعی در جلب رضایت مشتری دارد. همینطور با ایجاد فرهنگ تکریم ارباب رجوع در سازمان و نظاممند کردن فرآیند رسیدگی به شکایات، پیشنهادات و انتقادات سعی میکند بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کند. در حقیقت برند پارس خزر مشتریان خود را شریک تجاری میداند و با برقراری ارتباط دائمی و ارائه خدمات پس از فروش از آنان حمایت میکند.
چشمانداز و ارزشهای بنیادین

چشم انداز پارس خزر حول کنیم با توسعه کارکنان و بهبود مستمر محصولات، خدمات، انعطافپذیری و افزایش بازدهی مورد انتظار ذینفعان اصلی سازمان، در شمار معتبرترین و مشهورترین عرضه کنندگان لوازم خانگی برقی متنوع و معروف جهان است.
ارزشهای بنیادین این شرکت به شرح زیر است:
- رعایت قوانین، موازین اخلاقی و ارزشهای حاكم بر جامعه و پایبندی به مسئولیتهای اجتماعی و زیستمحیطی
- تامین و حفظ ارزش سرمایه و منافع بلند مدت سرمایهگذاران
- التزام به مدیریت كیفیت جامع جهت بهبود مستمر محصولات و خدمات
- پیوند دائمی با مشتریان وفادار
- اتحاد استراتژیك با تامین كنندگان و عرضهكنندگان معتبر و توانمند
- پیوند دائمی با كاركنان و منابع انسانی با قابلیت، صادق، امین، پرتلاش و متعهد به اهداف شركت
- اعتقاد به انگیزش، كار گروهی و مشاركتهای موثر سازمانی
- آموزش و رشد مداوم كاركنان به منظور خلاقیت و بهبود مستمر
- پیروی از مدیریت نظام یافته به منظور ارتقای كیفیت فنی سازمان
- تصمیمگیری بر مبنای بررسی و تجزیه و تحلیل علمی دادهها و اطلاعات
تعهدات زیست محیطی

این شرکت خود را ملزم به پایبندی به تعهدادت اخلاقی و حفاظت از محیطزیست میداند. در همین راستا اقدامات زیادی انجام داده که در ادامه برخی از آنها را برمیشمریم.
- برای کاهش آلایندههای زیستمحیطی سیستم سوخت مصرفی دیگهاي بخار و کورههاي هواي گرم را از حالت مازوت سوز به حالت گاز سوز تبدیل کرده است.
- سیستم گرمایش کارگاهها و کلیه موتورخانهها را به حالت گاز سوز درآوردهاند.
- این شرکت سیستم رنگ آمیزی محصولات خود را از روش رنگ مایع به روش رنگ پودري تغیر داده است. این کار باعث کاهش بخارهای سمی ناشی از سیستم قدیمی و کاهش دور ریز رنگ میشود. (این رنگها آلاینده خطرناکی برای آبها محسوب میشوند).
- این شرکت ترکیبات سیانوری در واحد آبکاری را حذف کرده است.
- پسآبهای مربوط به شرکت پارس خزر از لحاظ مشخصههای زیستمحیطی در حد استاندارد است. صحت این ادعا در نمونهبرداریهای دورهای توسط بازرسان محیطزیست تایید میشود.
- تفکیک زباله برای بازیافت هم در این شرکت انجام میشود.
- این شرکت از سال ۱۳۷۰ با پیشگیری از خرابی و کنترل دستگاهها، از اتلاف انرژی و منابع جلوگیری میکند.
علاوه بر این اقدامات با تشکیل کمیتههایی مانند کمیته مدیریت انرژی، اقدامات زیادی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی انجام شده است. همچنین شرکت پارس خزر در این سالها توانسته استانداردها و گواهینامههای بینالمللی زیادی در این حوزه اخذ کند.
انواع محصولات

محصولات این شرکت شامل انواع ماشین لباسشویی ۷ و ۸ کیلویی، پنکههای رومیزی، ایستاده، دیواری و سقفی، هواکش، شومینه برقی، فن هیتر، بخاری برقی، پلوپز، بخارپز، سرخ کن، آون توستر، ساندویچ ساز، کباب پز (باربیکیو)، تخم مرغ پز، خوراک پز، چرخ گوشت، غذاساز، همزن، آسیاب، میوه و سبزی خشک کن، مکمل چرخ گوشت، بلندر، خرد کن، ترازو آشپزخانه، آبمیوهگیری، آب مرکبات گیری، چای ساز، دم آور، کتری برقی، اسپرسوساز، جارو برقی، جارو عصایی، بخارشو، اتوبخار، سشوار و تصفیه هوا میباشد.
خدمات پس از فروش

شرکت پارس خزر بیش از ۴۵۰ مرکز مجاز در کلیه شهرهای کشور دارد. این شرکت تمام کالاهای خود را تا ۱۰ سال پشتیبانی کرده و دارای ۲ ماه خدمات تعویض محصول است. همچنین در همه ساعات شبانه روز میتوانید با واحد صدای مشتری تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیازتان را دریافت کنید.
نظرات کاربران