همه چیز درباره داغ نشدن اتو: علل و راه‌حل‌ها

داغ نشدن اتو

گاها ممکن است هنگام اتو کردن لباس‌هایمان با مشکل داغ نشدن اتو مواجه شویم. نگران نباشید. نیاز به خرید یک اتوی جدید نیست. می‌توان علت را پیدا و در صورت امکان آن را رفع کرد. در این مطلب از وبلاگ المارکت به بررسی علل داغ نشدن اتو می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مقدمه

اتو و اتوپرس ازجمله لوازم برقی در منزل هستند که ممکن است پس از گذشت مدت‌زمان طولانی از استفاده از آن‌ها دچار مشکلات مختلف شده و نیاز به تعمیرات پیدا کنند. یکی از مشکلات متداولی که ممکن است با آن برخورد کرده باشید، داغ نشدن اتوست.

دلایل مختلفی هستند که می‌توانند این ایراد را در دستگاه به وجود بیاورند. کاربران می‌توانند با یادگیری این دلایل به‌راحتی نسبت به عیب‌یابی و سپس تعمیر دستگاه خود در منزل اقدام کنند. در ادامه علاوه بر بررسی هرکدام از ایرادات، ترفندهای برطرف کردن آن‌ها را نیز مرور می‌نماییم. این مقاله همچنین می‌تواند راهنمای خوبی برای طرز استفاده از اتو برای کاربران این دستگاه باشد؛ زیرا قرار است به نکاتی اشاره کنیم که معمولاً کاربران از آن بی‌اطلاع هستند.

نرسیدن برق به دستگاه

یکی از دلایل داغ نشدن اتو، نرسیدن برق به دستگاه است. این اتفاق ممکن است به دلایل زیر رخ دهد:

  • برق منزل ایراد دارد.
  • پریز مورداستفاده، قطع است.
  • سه‌راهی را بررسی کنید، ممکن است، سه‌راهی مشکل داشته باشد.

خرابی سیم دوشاخه، دلیل داغ نشدن اتو

ممکن است سیم دوشاخه خراب شده باشد و اتو گرم نمی‌شود. چنانچه سیم دوشاخه‌ی شما پیچ‌خورده یا درجایی ساییدگی داشته باشد، ممکن است سبب برق‌گرفتگی یا پریدن فیوز و یا داغ نشدن اتو شود.

خرابی المنت از دلایل داغ نکردن اتو

اصلی‌ترین قطعه‌ای که وظیفه گرم کردن اتو را به عهده دارد، المنت‌های آن هستند. در صورت بروز هرگونه ایراد و خرابی در این قطعه، اتو گرم نشده و عملکرد آن با مشکل روبرو می‌شود. ازاین‌رو، بایستی در این مواقع سریعاً نسبت به تعمیر و یا حتی تعویض این قطعه اقدام گردد.

ایراد در سیم‌کشی دستگاه علت داغ نشدن اتو

سیم اتو به‌مرورزمان ممکن است دچار خرابی‌هایی شود. به هم خوردن اتصالات این سیم عاملی است تا مانع از رسید برق به دستگاه شده و درنتیجه مانعی برای داغ شدن اتو باشد. در این مواقع بهتر است سیم دوشاخه برق اتو را تعویض نمایید.

داغ نشدن اتو

اشکالات ترموستات از عوامل گرم نشدن اتو

ترموستات در اتو در نقش تنظیم‌کننده دما را دارد. به همین دلیل بروز ایراد در آن می‌تواند علت داغ نشدن اتو باشد. ازاین‌رو درصورتی‌که اتوی شما داغ نشد، باید ترموستات آن را بررسی کنید. ترموستات در صورت خرابی معمولاً نیاز به تعویض خواهد داشت و برای تعویض ترموستات حتماً باید از قطعات باکیفیت و فابریک استفاده کنید تا دوباره این مشکل در آن پیش نیاید.

تنظیم اشتباه سیستم خاموش‌کننده خودکار اتو

یکی از امکانات بسیار خوبی که اتوهای جدید دارند، سیستم خاموشی خودکار اتو است. این امکان به شما کمک می‌کند تا درصورتی‌که فراموش کردید، اتو را خاموش کنید، دستگاه به‌صورت خودکار خاموش شود. حال اگر در تنظیمات اتو اشتباه کرده باشید، سیستم خودکار خاموش مانده و درنتیجه اتو روشن و داغ نمی‌شود! ازاین‌رو به هم خوردن تنظیمات آن می‌تواند باعث پایین ماندن دمای اتو شده و مانع از داغ شدن آن شود. با استفاده از راهنمای دستگاه می‌توانید این تنظیمات را دوباره به حالت اولیه و اصلی آن بازگردانید.

شما می‌توانید انواع اتو و اتو پرس را به‌راحتی و با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمائید.

کثیف شدن و عدم رسوب‌زدایی به‌موقع از عوامل گرم نشدن اتو

کثیف شدن زیاد کف اتو و جمع شدن رسوبات در منافذ آن نیز یکی از عوامل مؤثر در داغ نشدن اتو است. بر اثر استفاده از آب معمولی به جهت املاح زیادی که در این آب‌ها وجود دارد، کثیفی‌ها و رسوبات در اتو جمع شده و مانع از داغ شدن آن می‌شود. برای از بین بردن این ایراد باید دوباره اتو را رسوب‌زدایی کنید. برای رسوب‌زدایی اتو می‌توانید از ترکیب آب و سرکه سفید استفاده نمایید.

مشکلات برق منزل و دستگاه از عوامل گرم نشدن اتو

اتو برای داغ شدن نیاز به انرژی برق دارد. در صورت نرسیدن برق به دستگاه به هر دلیلی، اتو داغ نخواهد شد. درصورتی‌که اتوی شما داغ نمی‌شود، موارد زیر را نیز در دستگاه چک کنید:

  • چک کنید تا برق منزل وصل باشد.
  • در صورت وصل بودن برق منزل برق پریزی که اتو را به آن وصل کرده‌اید را نیز چک کنید.
  • در قدم بعدی می‌بایست صفحه کنترل برق اتو را نیز چک کنید تا ایرادی پیدا نکرده باشد.
اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*