با مهم‌ترین مزایای اتو مخزن دار آشنا شوید

elemarket water tank iron

در مورد مزایای اتو مخزن دار چه می‌دانید؟ همه انسان‌ها آراستگی و زیبایی را دوست دارند و برای اتو کشیدن لباس‌ها، به‌دنبال اتوی پرقدرت و مناسب می‌گردند. از دید متخصصان بهترین انواع اتو برای اتو کشیدن لباس‌های محدود (مصارف خانگی)، اتو بخار دستی است که انواع مخزن‌دار و بدون مخزن دارد و نوع مخزن‌دار آن، ظرفیت بیشتری را برای اتو کشیدن لباس‌های متعدد فراهم می‌کند. بدیهی است که اصلی‌ترین تفاوت و از مهم‌ترین مزایای اتو مخزن دار، داشتن یک مخزن آب مجزا است؛ اما اتو مخزن دار دارای تفاوت‌ها، مزایا و معایب دیگری نیز می‌باشد که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.

اتو مخزن دار

اتو مخزن دار چیست؟

به‌طورکلی اتو مخزن‌دار نوعی از اتوهای پرکاربرد در مصارف خانگی و صنعتی است که برخلاف اتوهای معمولی، از یک مخزن آب مجزا برخوردار است. مخزن آب جداگانه دستگاه با ظرفیت بالایی که دارد، امکان اتو کشیدن تعداد بالای پارچه و لباس را فراهم می‌کند و از این جهت است که خرید اتو مخزن دار برای تولیدی‌ها و کارگاه‌های خیاطی مناسب‌تر است. این اتو به‌خاطر داشتن مخزنی بزرگ، وزن بیشتری نسبت‌ به اتوهای معمولی دارد و می‌تواند پارچه‌های ضخیم را نیز با سهولت بالایی اتو بکشد. برای استفاده از این اتو ابتدا باید مخزن آب را پر کرد؛ سپس با روشن کردن و گرم شدن اتو، بخار آب ایجاد شده از مخزن از طریق شلنگی‌ به درون اتو انتقال می‌یابد و اینگونه امر حساس اتو کشیدن آسان‌تر می‌شود.

معایب و مزایای اتو مخزن دار

برای خرید اتوی خانگی بی‌شک آیتم‌های متنوعی پیش‌رویتان هست و شاید این سوال برایتان ایجاد شود که چرا اتو مخزن‌دار را انتخاب کنیم؟ در این مورد باید به مزایای اتو مخزن دار بپردازیم.

مزایای اتو مخزن‌دار

  1. کاربری آسان با وزن کم اتو؛ از آنجایی‌که در اتو مخزن‌دار، مخزن دستگاه جدای از بدنه اصلی آن قرار گرفته، وزن بخش اصلی اتو کمتر از اتوهای معمولی است و کمتر دست را خسته می‌کند. خصوصا اگر قصد اتوکشی حجم زیادی از لباس‌ها و پارچه‌ها را دارید، بسیار مهم است اتویی را انتخاب کنید که با وزن مناسب خود، موجب خستگی‌تان نشود.
  2. سیستم خاموشی خودکار و ایمنی بیشتر اتو؛ از مهم‌ترین مزایای اتو مخزن دار ایمنی بالای آن را می‌توان نام برد. چراکه این اتو به سیستم خاموشی خودکار مجهز می‌باشد و بدین ترتیب از سوختن پارچه جلوگیری به عمل می‌آورد. به‌طوری‌که هرگاه اتو روی لباس ساکن شود و ثابت بماند، سریعا تمام سیستم خاموش می‌شود.
  3. امکان اتوکشی عمودی؛ از وجوه تمایز اتو مخزن‌دار با اتوی عادی می‌توان به قابلیت اتوکشی عمودی اشاره کرد که تنها در اتوهای مخزن‌دار مشاهده می‌شود. بنابراین این اتوها می‌توانند برای رفع چین‌و‌چروک‌های پرده و انواع لباس به‌صورت عمودی نیز مورد استفاده قرار گیرند.
  4. قابلیت کنترل دما یا Optimal TEMP‌؛ این قابلیت که در مدل‌های به‌روز و پیشرفته اتوهای مخزن‌دار رعایت شده است، کمک می‌کند فرآیند اتوکشی با سرعت و سهولت بیشتری انجام پذیرد. چراکه اینگونه اتو می‌تواند با توجه به جنس پارچه مناسب‌ترین دما را تنظیم کند و نیازی به تنظیم دستی ندارد.

اما باید توجه داشت که در کنار این مزایا، خرید اتو مخزن دار دارای معایبی نیز هست که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

معایب اتو مخزن دار

  1. قیمت بالاتر؛ با توجه به مزایا و قابلیت‌های بی‌نظیر اتو مخزن‌دار کاملا معقول و بدیهی است که قیمت این اتو از اتوهای بدون مخزن بالاتر باشد. البته اتوهای مخزن‌دار ارزان قیمت هم در بازار موجود هستند؛ اما توصیه نمی‌شود که از آن‌ها خریداری کنید؛ چراکه مشکلات و هزینه‌های جانبی زیادی را در پی خواهند داشت.
  2. نیاز به میز اتوی مخصوص؛ برای قرارگیری اتو مخزن‌دار به‌همراه مخزن بزرگی که دارد، باید میزی خاص را در نظر بگیرید و این، می‌تواند هزینه استفاده از اتو را افزایش دهد.
  3. اشغال فضای بیشتر؛ اتوهای مخزن‌دار عمدتا بر روی پایه مخصوص خود قرار می‌گیرند و فضای خیلی زیادی را اشغال نمی‌کنند؛ اما درهرحال اشغال فضای این اتوها بیشتر از اتوهای بدون مخزن و معمولی است.  

مهم‌ترین ویژگی‌های اتو مخزن دار خوب

حال که با مهم‌ترین معایب و مزایای اتو مخزن دار آشنا شدیم، لازم است مهم‌ترین ویژگی‌های اتو مخزن‌دار را بشناسیم و این نکات را در هنگام خرید اتو مخزن دار به‌خاطر داشته باشیم. به یاد داشته باشید که این ویژگی‌ها همان فاکتورهایی هستند که موجب تفاوت قیمت انواع اتو می‌شوند و در کاربرد و کیفیت انواع اتو تاثیرگذار هستند. مهم‌ترین ویژگی‌های اتو مخزن‌دار عبارتند از:

  • قدرت بالا؛ قدرت اتو مخزن‌دار برابر با میزان حرارتی است که این‌ اتو می‌تواند تولید و منتقل کند و خوشبختانه قدرت انواع اتو مخزن‌دار چندین برابر اتوهای معمولی است. البته انواع اتوهای مخزن‌دار موجود در بازار دارای قدرت موتور متفاوتی هستند؛ اما به‌طور کلی توصیه می‌شود که اتوهایی با توان زیر ۲۰۰۰ وات را خریداری نکنید که کارایی لازم را ندارند.
  • وزن اتو؛ چه هنگام نگهداری و چه هنگام استفاده از اتو، وزن دستگاه یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید مدنظر قرار گیرد. در هنگام اتو زدن اگر وزن دستگاه بالاتر از حد استاندارد باشد، موجب خستگی و کلافگی‌تان خواهد شد و همچنین جابه‌جایی را برایتان سخت‌تر می‌کند. از طرفی اتوهایی که وزن بسیار پایینی دارند، معمولا از کیفیت لازم برخوردار نمی‌باشند. پس بهترین ایده برای خرید اتو مخزن دار با وزن و کیفیت مناسب، انتخاب یک برند حرفه‌ای و یک فروشگاه معتبر است.
  • قابلیت چکه‌گیری؛ از دیگر مزایای اتو مخزن دار این است؛ اتوهایی که قابلیت چکه‌گیری دارند، به‌هیچ عنوان نمی‌گذارند حتی یک قطره آب از اتو به لباس‌ها منتقل شود و آن‌ها را لک و کثیف کند. خوشبختانه اغلب اتوهای مخزن‌دار به این قابلیت نیز مجهز هستند.
  • کفی اتو؛ جنس کفی اتو باید نسبت‌به فشار، دما، ضربه و عوامل دیگر مقاوم باشد و امروزه انواع اتو دارای کفی از جنس استیل، سرامیک، تیتانیوم و… هستند. در میان این جنس‌ها نیز، اتو مخزن‌دار با کفی سرامیکی حرف اول را می‌زند.
  • اتوکشی عمودی؛ برخلاف اتوهای معمولی، اتوهای مخزن‌دار کارایی بیشتری را برای اتوکشی عمودی پرده، انواع لباس و… ارائه می‌دهند.
اتو مخزن دار

بهترین برند برای خرید اتو مخزن دار کدام است؟

حال که با ویژگی‌های مهم و بهترین مزایای اتو مخزن دار آشنا شدیم، نوبت به این سوال رایج و پرتکرار می‌رسد که “بهترین برند برای خرید اتو مخزن دار کدام است؟” در پاسخ به این سوال به جای یک برند می‌توانیم چندین برند معتبر دنیا را معرفی کنیم که همواره بهترین فناوری‌ها را در تولیدات خود پیاده‌سازی کرده‌اند. از جمله بهترین برندهای بازار برای خرید اتو مخزن دار، برندهای فیلیپس، تفال، بوش، پارس خزر و پاناسونیک هستند.

رنج قیمت اتو مخزن دار

به‌طور کلی باید توجه داشت که تنوع اتوهای مخزن دار بازار فوق‌العاده بالاست. با توجه به کیفیت ساخت، قدرت، جنس کفی، وزن اتو و بسیاری از فاکتورهای دیگر، قیمت انواع اتو مخزن‌دار متفاوت است و درحال‌حاضر (تابستان ۱۴۰۲) قیمت انواع اتو مخزن‌دار باکیفیت و مناسب، بین ۶ تا ۱۵ میلیون تومان می‌باشد. برای خرید بهترین اتوهای مخزن‌دار با کیفیت عالی، تنها کافی است به صفحه محصولات المارکت سر بزنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

بخارگر مدیا YGJ15Q1W
بخارگر مدیا YGJ15Q1W
تخفیف
۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان 3,600,000 تومان
اتو ایستاده مدیا YGD20P2W
اتو ایستاده مدیا YGD20P2W
تخفیف
۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان 5,600,000 تومان
اتوکشی حرفه‌ای میگل GIS220
اتوکشی حرفه‌ای میگل GIS220
تخفیف
۴۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان 48,000,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*