نکات مهمی که باید در زمان خرید برس حرارتی به آن‌ها دقت کنید

خرید برس حرارتی

برس حرارتی ابزاری برای حالت دادن مو است و با کمک آن می‌توان به راحتی و در زمان کمی موها را بدون وز کردن و آسیب دیدن صاف کرد. برس حرارتی جای سشوار را هم گرفته و در زمان کوتاهی علاوه بر خشک کردن موها، آن‌ها را حالت هم می‌دهد. برس‌های حرارتی معمولا ۳ سری مختلف دارند که برای شانه کشیدن، اتو کردن مو و سشوار کردن از آن‌ها استفاده می‌شود. البته در زمان خرید حتما باید نکاتی را بررسی کنید تا بتوانید یک برس حرارتی با کیفیت تهیه کنید.

در این مطلب از المارکت می‌خواهیم نکات مهمی را که باید در زمان خرید برس حرارتی در نظر بگیرید را به شما آموزش دهیم.

۷ نکته مهم خرید برس حرارتی

۱- به جنس موهایتان دقت کنید

اولین نکته دقت کردن به نوع موهایتان است و سری برس را براساس آن انتخاب کنید. پس با توجه به نوع موهایتان به دنبال برسی باشید که سری مورد نظر شما را داشته باشد. بهترین بدنه برای برس سرامیک است اما جنس و نوع سری آن باید با توجه به جنس مو انتخاب شود. مثلا اگر پوست سر حساس و موهای نازک دارید باید از برس نایلونی استفاده کنید چون بدون آسیب رساندن، موها را صاف و ابریشمی می‌کند. اگر موهای فر دارید باید از برس مدل توپی استفاده کنید چون از خشک شدن مو جلوگیری کرده و اجازه‌ی وز کردن و ایجاد موخوره را نمی‌دهد.

برس حرارتی مناسب مو

۲- به جنس صفحه و قابلیت یون سازی دقت کنید

صفحه‌ی برس همان قسمتی است که گرم می‌شود و دندانه‌های برس روی آن قرار گرفته است و با موی شما تماس مستقیم دارد. صفحه‌ی برس حرارتی با کیفیت از سرامیک، تورمالین یا تیتانیوم ساخته می‌شود تا حرارت زیادی به صورت مستقیم به موهایتان وارد نشود. کاسه‌ی سرامیکی با آزاد کردن یون‌های منفی باعث صاف و براق شدن موها می‌شود و از سوختن مو جلوگیری می‌کند. تورمالین یون‌های منفی بیشتری نسبت به سرامیک آزاد می‌کند و از قرمز شدن و وز کردن موها جلوگیری می‌کند. صفحه‌ی تیتانیوم زودتر داغ می‌شود و ممکن است به موها آسیب برساند. پس بهترین صفحه برای برس حرارتی صفحه‌ی سرامیکی است که باید در هنگام خرید برس حرارتی مد نظر داشته باشید.

جنس صفحه برس حرارتی

۳- به قابلیت کنترل دما دقت کنید

برس حرارتی معمولا در ۸۰ ثانیه گرمم می‌شود و به دمای مطلوب می‌رسد. قابلیت کنترل دما در برس حرارتی به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به جنس موهایتان بالاترین میزان دمایی که باید به آن برسد را تعیین کرده و اجازه‌ی افزایش دما بیشتر از آن حد را ندهید. به کمک کنترل کننده‌ی دما شما می‌توانید مطمئن باشید حرارت به موهایتان آسیب نمی‌زند.

۴- به طراحی ارگونومیک برس حرارتی دقت کنید

یکی دیگر از نکات مهم در خرید برس حرارتی طراحی آن است. دسته‌ی برس حرارتی باید به شکلی طراحی شده باشد که در زمان استفاده احساس خستگی یا درد در مچ دستتان نکنید. همچنین وزن آن نباید آنقدر زیاد باشد که با نگه داشتن برس در دستتان خسته شوید. بهترین دسته برای برس حرارتی دسته‌های کوسن‌دار است که نگهداری آن را در دست بسیار آسان می‌کند.

برس حرارتی ارگونومیک

۵- با توجه به حجم و اندازه‌ی موهایتان برس را انتخاب کنید

برس‌های غلتکی یا دایره‌ای برای موهای خیلی بلند مناسب هستند اما اگر موهای شما کوتاه یا مثلا تا روی شانه است بهتر است از برس‌های صاف استفاده کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد.

۶- به سیم برس حرارتی دقت کنید

طول مناسب سیم برس حرارتی می‌تواند استفاده از آن را آسان کند. تصور کنید که پریز برق از میز آرایشی شما فاصله دارد و امکان وصل کردن سیم رابط هم ندارید. پس بهتر است برسی با طول سیم مناسب انتخاب کنید. همچنین دقت کنید که جنس روکش سیم از پلاستیک با کیفیت باشد و قسمت اتصال به برس هم محافظ ضد ضربه داشته باشد تا در طول مدت استفاده یا نگهداری در کمد، آسیبی به سیم وارد نشود.

۷- قیمت را بررسی کنید

قیمت برس حرارتی

قیمت عاملی تعیین کننده در انتخاب هر نوع وسیله‌ی الکتریکی است. همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم انواع برس حرارتی در بازار وجود دارد که از جنس‌های مختلفی ساخته شده‌اند. مواد اولیه‌ی به کار رفته در آن، جنس صفحه و جنس دندانه‌های برس می‌تواند در قیمت آن تاثیرگذار باشد. اگر محدودیت هزینه ندارید به سراغ برسی با صفحه‌ی سرامیکی و سری‌های متنوع بروید اما اگر به دنبال یک برس اقتصادی هستید برس حرارتی با صفحه‌ای از جنس تورمالین و سری مناسب موهای خودتان بگردید. صفحه‌ی تیتانیوم با توجه به وارد کردن حرارت بالا به موها زیاد توصیه نمی‌شود اما اگر امکان خرید دو مدل قبلی را ندارید می‌توانید به سراغ این جنس از برس حرارتی بروید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

برس حرارتی فیلیپس BHH880
برس حرارتی فیلیپس BHH880
تخفیف
۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان 2,400,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*